Ik heb een ford 1900 gekocht, de radiator was leeg dus vulde ik hem bij.de volgende dag conroleer ik hem terug en zit er allemaal bruin schuim/pap in de radiator van wat kan dit komen ?
ik ben ook opzoek naar het chassis nummer waar kan ik deze ergens vinden ?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dit is eigenlijk geen Ford product maar een door Shibaura in Japan voor Ford gebouwde serie.
Durf niet te zeggen waar Shibaura de nummers ingeslagen heeft.
Verhouding: een handje vol soda op 5 liter water.
Vul hier het koelsysteem mee af en laat de motor er een half uurtje op draaien.
De soda zorgt dat de meeste rommel uit het koelsysteem los komt.
Hou ondertussen wel de temperatuurmeter in de gaten.
Als je dit gedaan hebt tap je het systeem weer af(zowel de radiateur zelf als het aftapkraantje op het motorblok) en vult het weer af met schoon water. Laat hem weer een poosje draaien en kijk vervolgens of het water nog smerig is.
Indien nodig herhaal je bovenstaande procedure nog een keer.
Is het water wel schoon na 1 x dan nogmaals het systeem aftappen om zeker te zijn dat alle soda er weer uit is en opnieuw opvullen met water en antivries, of koelvloeistof.
Wel uitkijken met het losdraaien van de dop van de radiateur als de motor warm is!
Het warme systeem staat onder druk.
Misschien ten overvloede, maar beter 10 x te vaak waarschuwen als 1 x te weinig.
Check naderhand de radiateur wel op lekkage.
Je zou niet de eerste zijn die na dit flushen tot de ontdekking komt dat de radiateur lek is omdat de soda de roest en kalkaanslag verwijderd heeft op plekken waar de aanwezige roest nog zorgde voor afdichting van een plek die eigenlijk al doorgeroest blijkt te zijn.
Je kunt ipv soda ook een flesje Wynns radiator flush gebruiken als je dit meer vertrouwen inboezemd.
Lees voor aanschaf en gebruik wel even de aanwijzingen op het flesje!
Dit spul is verkrijgbaar bij de meeste tankstations en de automaterialenhandel.
Succes ermee.
Goede tip van het flushen. (vooral wanneer het koelsysteem gevuld en bijgevuld werd met hard water) Het letten op de temperatuurmeter doe je neem ik aan omdat de loskomende roest en kalk het systeem ergens zouden kunnen verstoppen?
Kwestie van aftappen en nogmaals flushen neem ik aan?
Oke.
ik heb de oorzaak gevonden de termostaat was vastgeroest doordat de tractor zeer lang heeft stilgestaan bij de dealer zonder water veronderstel ik, deze wat gekuist me zwavelzuur zodat de roest er of ging en getest in een kommetje met heet water, dan er terug ingestoken en de trekker oververhit niet meer en er komt ook geen water meer uit de radiator
Blij te horen dat het probleem verholpen is.