Illustratie van:

John Deere 3040 - oliepomp stottert-valt weg

Hallo wij zijn laatste tijd bezig met een john deere 3040 waarvan de stuurbekrachtiging soms niet werkt en zowel als er iets in de hef hangt of zowel er iets op de hydrauliek aansluitingen is aangesloten stottert hij?

iemand vermoeden of dergelijke wij komen er zelf niet meer uit!

Deel dit topic

Reacties

johndeere920
Te weinig olie in de achterbrug?
of de pomp versleten.
arjan de knooierd
Olie pijl is dik voldoende maar als de pomp versleten zal zijn zal de hef ook niet meer goed functioneren en dat doet hij wel alleen hij stottert soms als hij omhoog gaat?
johndeere920
Als de pomp versleten is doet hij wel wat maar kan hij de volledige opbrengst niet meer halen probeer de liters maar is te meten
DESLAGERURRE
weet er alles van .. vertel je het morgen wel .. moet slapen ..
Straw
Hoe lang is geleden dat de olie/ filterszijn ververst? Filters kunnen ook aan verstoppen zijn.

Anderson denk ik toch ook aan de pomp
arjan de knooierd
@Straw

jah dat leek ons eerst ook het probleem maar was het niet gelijk maar grote beurt gegeven nieuwe filters erop en overal nieuwe olie op gedaan niks mag baten?
hewi
Stuur me maar een pb
Straw
Dan denk ik persoonlijk pomp
Maar ik zou het antwoord van @DESLAGERURRE afwachten. PS kun je mijn naam daarna ook effe vernoemen ben eigenlijk wel nieuwsgierig. Alvast bedankt
mels
Hoe is het met het tandwiel pompje direkt achter de koppeling,dit is ook vaak de oorzaak,deze dient olie aan te zuigen en naar voren te pompen voor de hoofdpomp.Gaat je transmissie lampje ook branden?(stopknop uittrekken en kijken bij hoeveel motortoeren die aan gaat)Filters,hefcilinderlek,voorrangsventiel blijft hangen,manchetjes in de hefbediening lek.Wordt je olie heet bij gebruik van de trekkracht regeling,dit duid op een lekke hefcilinder of manchetjes,dit kan je ook horen door een zware machine aan te koppelen en die op te tillen,vuldop eraf en als je em hoor blazen of spetteren door de dop is het mis.
johndeere3640fan
Hebben wij ook wel eens last van bij onze 3640, vooral als die op bedrijfstemperatuur is. Dan werkt de stuurbekrachtiging niet, als je dan even vol gas geeft werkt die weer wel.
roesthuis
Hadden wij ook met onze 3040 nieuwe pomp ervoor en systeem schoon maken i.v.m ijzer vijzel van de pomp, nieuwe filters eronder en nou doet de trekker het weer als nieuw!
Nico van D
Mijn 1640 had dezelfde problemen
Daar zat een lek in de hefcilinder.
Het transmissielampje ging ook branden als de trekker op bedrijftemperatuur was,bij 1000 toeren ging het uit.
Blijft de hef bovenin staan als je de motor stop zet.
Dat moet wel,maar bij mij was hij in een mum van tijd onderin.
john deere 7810
Bekend jd probleempje.
DESLAGERURRE
@Adri-JD850 leer jij eerst maar eens lezen !
DESLAGERURRE
@Nico van D dat is ook mogelijk ..
Valtra-Fordpower
@DESLAGERURRE Waar is nu jouw verlossend verhaal? 😄
DESLAGERURRE
@arjan de knooierd het probleem is dat je hofd-pomp teweinig vulling krijgt door de vulpomp in de versnellingsbak !
het simpelste zou zijn dat de aanzuigfilter dicht zou zitten .. maar ja .. dan "geluk" heb je meestal niet .. meestal is het een lek !
dat kan zijn in het paket van de 4wd(als dat er op zit ) of in het paket van de aftakas of die van de hi/lo ... het makkelijkste is druk meten .. als je de bodemplaat uit de cabine haalt kijk je op de versnellingsbak .. daar boven op achter het koppelings zit het schakel fentiel van de hi/lo en de aftakas .... als je op de stoel zit is het rechter hendeltje van de aftalas en links van de hi/lo .. dan zit er aan de zijkant van de schakeldeksel aan bijde kanten een boutje .. sleutel 12 zo even uit het hoofd .. die er uit draaien en een nippel met druk meter er op zetten ..... kant voor kant 😉 en dan de hi/lo en aftakas bedienen als de druk meter is aan gesloten .. de druk MOET dan minimaal 8/9 bar zijn en max 12 bar ..
als er meer vragen zijn dan hoor ik het wel .. gr diederik
DESLAGERURRE
@Valtra-Fordpower ik kan niet blind-typen 😉
DESLAGERURRE
...
Agromanone
Er is ooit een (hulp)middel door een NoordHollandse dealer uitgevonden en later door Nagel ook aangereikt. Een draadje in ik meen in het linker kanaal (onder de cabine)in de bak. Wil je het originele document dan moet ik dat opzoeken. Heb dat hier wel. Dat draadje gaat dan voor dat er minder flow naar een deel ging (voor smeren) Zodoende blijft dr meer over voor de hoofdpomp.
Dit is precies waarom wij onze 3040 weg hebben gedaan 7 jaar geleden. Was een 2wd met oude vierkante cabine en groen dakje. Je zou haast denken dat dat het dezelfde is... oliepomp filters alles laten vervangen, hele systeem schoon gemaakt maar het probleem bleef zich voordoen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 3040 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
21
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
25