International 1568 V8

Hallo

Deze trekker viel me op op traktorpool (zie link)
dus even een vraag: waarom zijn er weinig van gemaakt?
Of zijn er in Amerika wel veel meer?

Bart H

Deel dit topic

Reacties

majoor85
Link werkt niet
Straw
Ik wordt door gestuurd na YouTube 😃
bart H
@majoor85
@Straw
Foutje!
De link is nu wel goed
ADB996
Dat komt omdat vroeger niet zulke motoren nodig hebben.
Boeren hebben niet zulke grote tractoren nodig, en loon werkes konden er niet veel mee, fendt 600 was beter 😉
bart H
@ADB996
Oke maar was de fendt 600 er ook al in 1974?
Maar het is wel duidelijk rond die tijd was een machine van 3meter al breed denk ik
tractorbouwer
De 46-serie van Ihc is vele beter dan zo'n 600 serie van Fendt 😃
bart H
Maar ik vind wel dat het een flinke prijs is voor een trekker die denk ik niet meer in originele staat is
GD tuning Garyp
Quote @tractorbouwer:
De 44-serie van Ihc is vele beter
Deze ook..... 😃
marien jd fan
Jammer van die 2 uitlaten
bart H
@marien jd fan
Is dat normaal niet dan?
marien jd fan
Dat weet ik niet maar ik denk van niet
caseih212
Die twee uitlaten zijn zo wel origineel 😉
christelthijssen
Een V moter heeft vaak 2 uitlaten.... als je niet snapt waarom dan denk maar even na @marien jd fan
bart H
Ik dacht mooi trekkertje voor onze voermengwagen alleen de prijs valt wat tegen 😞
woutercase
@bart H ja klopt vindt de prijs ook wel wat hoog voor zo'n trekker
SJB533
@marien jd fan
Dat is origineel! Hoort zo op de 14/1568!

Bart,
Al met al zijn er van de 14 en 1568 een dikke 1000 gemaakt dacht ik. Zij waren door hun V8 impopulair. Schijnen geen worst van tafel te trekken. Gaat trouwens ook op voor de Masseys uit fie tijd. (1130/35/50/55)
Straw
Volgensmij lopen ze ook onder kleine belasting of stationair op 4 cilindersen als ze moeten werken pas op 8 hen ik ooit ergens gelezen/gehoord

Voor de helft mogen ze hem hier nu meteen komen afleveren 😃
Fendtvent94
@bart H

Dit is niet zomaar een "trekkertje" en al helemaal niet te vergelijken met een Fendt 615 lsa... Ga eerst maar eens kijken, dan weet je tenminste waar je over praat. Wat @SJB533 zegt is waar. De v8's zijn vierkante-slag motoren en waren niet echt betrouwbaar, waardoor ze slecht/minder geschikt waren voor de landbouw als de 6 cilinder lijnmotoren.
aantjes1246
De 1468 en 1568 zijn er minder als de 10-1466 in canada staan er nog genoeg langs de weg te rotten
deze v8 motoren zijn orgineel benzine motoren maar op de fabriek omgebouwd naar diesel in de international vrachtwagens liggen wel v8 diesel blokken die zijn beter en sterker. de 2 uitlaten zijn wel orgineel
de trekkers die hier al rondlopen hebben eigenlijk altijd kortere steekassen omdat ie anders niet in de container past dat is jammer.
als je zelf naar canada ga om zn ding in een container te proppen (ook goedkoper) en hem splits en de assen niet afslijp heb je iets unieks
Fendtvent94
@Straw

Zodra het motor-toerental boven de 1200 Rpm komt gaat hij pas op 8 cilinders lopen. Onder de 1200 Rpm op 4 om zogezegd brandstof te besparen...
IHC-power
2 uitlaten is inderdaad zeker origineel bij een 1468 en 1568. Beide trekkers zijn zeldzaam, al is de 1568 zeldzamer dan de 1468. Vandaar ook de hoge prijs (zeker voor een 15). Van een 1568 zijn er een dikke 800 gemaakt. Van een 1468 meer. Rond de 1500 geloof ik. Stationair lopen die motoren inderdaad maar op 4 cilinders. Als het een originele motor is tenminste. Oorspronkelijk hadden die trekkers omgebouwde benzine motoren erin liggen die gewoon niet goed waren. Vandaar ook de beperkte productieaantallen. Later werden er dikwijls International V-8 motoren ingelegd die echt als V-8 diesel ontworpen waren. Waren veel beter en veel betrouwbaarder. Diezelfde diesels werden toen in de Navistar afdeling gebouwd, wat nog steeds bestaat trouwens. 😄 Die nieuwe V-8 motoren lopen constant op de 8 cilinders.
SJB533
@Fendtvent94
Was dat niet pas als hij moet trekken?
marco steyr
Die staat bij van der weerd in ijselmuiden , komt de mijne ook vandaan 😄 hij was zo'n v8 ook aan het rstaureren.
collin ihfan
Ik denk dat je beter een 1246 kan kopen of een 1455 die schakelen wel wat beter ook als zo,n amerikaan. het geluid blijft wel mooi van die amerikanen. zou zelf graag nog eens een 1206 in wheathland uitvoering hebben.

en ik denk dat de meeste v8 motoren wel een dubbele uitlaat hebben zkr 😄
IHC-power
@collin ihfan 1206 wheatland volg ik je volledig in. Dat vind ik ook de mooiste van de 'grote' Amerikanen. 😄
tractorfan.nl/picture/611907/ 😛
collin ihfan
aumannauctions.com/index.php/…

deze zijn pas in amerika allemaal geveild zitten ook hele mooi tussen. maar waar ze soms voor geveild worden. stond pas een mogul b op die werdt geveild voor 450 000 dollars.
IHC-power
@collin ihfan das idd ook mooi spul allemaal! Lijkt me super om ooit es zo een veiling bij te wonen..
showtimeih.com/ heeft ook altijd mooi spul staan!
collin ihfan
@IHC-power ah die site kende ik nog niet hebben mooi spul staan, kga maar eens kijken voor de 1206 weathland die ze tekoop hebben 😄 zal wel een prijskaartje aanhangen
IHC-power
@collin ihfan ik vrees idd dat die heel wat moet kosten ja. 😄
Fendtvent94
@collin ihfan
@IHC-power

Voor wat hoort wat hè. 😉
collin ihfan
@Fendtvent94 daar moet ik je gelijk ingeven
IHC-power
@Fendtvent94 daar heb je idd gelijk in. 😄

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
32
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
25