Illustratie van:

International 1046 - lift komt omhoog tijdens het rijden

De lift komt omhoog tijdens het rijden.
als je aan een roodlicht of ergens even moet wachten zakt ze wel terug. er komt nie echt druk op maar het is wel lastig.
hoe is dit te verhelpen?
is het iets met een ontluchting van de versnellingsbak? zo ja waar sta dat dan.
alle reactie zijn welkom ten minste als ze er iets mee te make hebbe toch.

Deel dit topic

Reacties

Corne S
Vraag het @1046.
adje
Heeft met je diepteregeling te maken rechts naast je stoel hebben wij ook last van
deutz7006
@adje is daar iets aan te doen?
Mf1155
@deutz7006 jaa, moet je of draaien of naar onder duwen, weet niet hoe dat bij IHC is.
Favorit614
Of gewoon teveel retourdruk in het hydrosysteem , filters controleren
deutz7006
@Mf1155 aan die dingen die op het lift ventiel staan kan ik nie meer draaien
deutz7006
@Favorit614 waar zitte die filters?
ErDee
Volgens mij is er maar 1 filter en dat is op de persleiding aan de motor?
deutz7006
@ErDee het is wel een deutz 10006 me een achterbrug van een 1046 dus kdenk nie dat er aan de motor een filter zit
Favorit614
@deutz7006 Als ik het filter bekijk lijkt ie sterk op een retourfilter van de Fendt 600 serie.
Deze zit bij de 600 aan de onderkant van de versnellingsbak.
een rondeplaat met 6 of 8 bouten.
mypartspartner.nl/mpp-nl/nl/…
deutz7006
@Favorit614 dat kan wel iskloppe maar dan moet die olie er toch helemaal af he
Favorit614
@deutz7006 klopt , alle olie moet er af.
Gemakkelijkste is dit met een stuk hydrauliek slang met een koppeling, die je in het ventiel steekt , en met de trekker de olie in een vat pompt, tot hij leeg is, dan direct trekker uit zetten.
Maar er blijft wel een liter of wat in de achterbrug zitten.
deutz7006
@Favorit614 er staat ook een soort carterstop op
is zo`n filter makkelijk te vervangen?
Favorit614
@deutz7006 als de olie er af is , draai je de bouten los (met lekbak) komt de plaat met filter gewoon naar beneden, de rest wijst zich van zelf.
Er kan een kap op het filter zitten met 2 m6 boutjes , zit waarschijnlijk een rij magneten onder deze schoon maken
Favorit614
Zit ff te denken , maar dit is het zuigfilter. kost wel ff 97euri ex btw.
retour smeert bovenkant versnellingsbak.
deutz7006
@Favorit614 toch merci het zal warschijnlijk wel vervangen worde want zo rijde is lastig en toch zeker als je er een wagen ofzo hebt aanhangen.
en btw moete wij toch nie betale
ErDee
Hydrauliek en versnellingsbak is apart(ik meen alleen bij de 1455 bij elkaar), dus gewoon af laten lopen. Is sowieso makkelijker en veiliger dan met een slang.
Favorit614
Wat voor olie heb je er in? misschien dunnere olie proberen
deutz7006
@ErDee hoe mij hebbe ze gezegt da dat dezelfde olie was waar moete dan de hydrauliek olie er dan afhale?
deutz7006
@Favorit614 als het 2 verschillende bakken zijn dan weet ik het niet maar op de versnellingsbak zit 80w90 of zoiets op
ErDee
@deutz7006 Achterop bij de topstang zit een grote dop volgens mij.
Favorit614
@ErDee op de achterbrug of aan het spatbord
ErDee
@Favorit614 op de achterbrug, bij het spatbord is van de trompetten.
deutz7006
Als het die plaat is met 6 boute dan zit er langst de linkse kant bij mij een caterstop hier zit bij een 1046 de buis naar de hydrauliek pomp maar dan is versnellingsbak en lift tesamen
Favorit614
@ErDee ik bedoel op het spatbord zelf , daar hebben ze bij de andere types een extra vat hangen voor hydro olie.
Dus haalt de 1046 de hydro olie uit de achterbrug.
ErDee
@Favorit614 Ik heb me vergist, het is inderdaad samen, maar beste is gewoon bak eronder en de aftapbout losdraaien. En eventueel de bout van de ontluchting losdraaien dan gaat het sneller.
Favorit614
@deutz7006 juist, maar dat is een zuigfilter. Maar als je 80-w90 in de versnellingsbak hebt , heb je dat ook in het hydro systeem
deutz7006
@Favorit614 dat hebbe ze mij toen toch gwijst gemaakt van dat er in te doen
Favorit614
@ErDee hahaha kan gebeuren , ik vond het een beetje vreemd , maar al doende komt men verder 😃
deutz7006
@ErDee waar staat die bout precies van de ontluchting?
Favorit614
@deutz7006 dan zou ik als alles er af moet olie en filter vervangen. 10w40 is hier mooi voor . let wel op GL4 aanduiding op het olie vat
ErDee
@deutz7006 Bij de 4 cil boven op de bak in het midden, maat 32. Ik weet niet of dat bij de 6 cil ook zo is.
Favorit614
@deutz7006 boven op de versnellingsbak zit een vulstop met ontluchting
deutz7006
@Favorit614 nieuwe olie komt er toch nie op er zit just nieuwe in er zijn maar 30hs meegereden onder tussen
deutz7006
@ErDee this ne gewone deutz 10006 maar dan met een achterbrug van een international 1046
Favorit614
@deutz7006 maar als je daar nieuwe 80w90 in hebt zitten is dat denk ik de boosdoener. te dik
ErDee
@deutz7006 Had ik al gelezen ja, maar ik weet niet precies waar die dop bij die versnellingsbakken zit.
deutz7006
@Favorit614 kdenk het niet want hij had het al voor die erin ging
deutz7006
@ErDee de vuldop weet ik wel zitte dat is er een die je met je hande moet los zette of me een tang
Favorit614
@deutz7006 ik heb vroeger een 612 gehad , die had aan retourdruk volgas ca 15bar. met dunnere olie 5bar.
Die tegendruk kan voor jou net genoeg zijn om de hef omhoog te drukken.
ErDee
Ik denk dat je beter terecht kunt bij @1046 en @wvdh en zo, ik wil je wel helpen maar ik ken me nog niet zo goed met de 6 cillinders(bakken).
wvdh
@ErDee nou ik durf niet te zeggen wat het is. @1046 heeft een soort gelijk probleem gehad met zijn 10
deutz7006
@ErDee toch al bedankt nu weet ik toch al wa meer
deutz7006
@Favorit614 de dealer zei tegen mij van die olie er in te doen en ik denk dat hij het wel zouw moete wete he
Corne S
Misschien de oliekeering lek van je hydropomp, dat die via de as valse lucht aanzuigt. Hebben we ook een keer gehad bij een 744, gaf hierdoor weinig olie.

Maakt het nog uit of de olie koud of warm is?
1046
Bij mij zat et probleem in et regelventiel , die is vervangen en et probleem was opgelost
deutz7006
@Corne S tusse warm en koude olie zit geen verschil
deutz7006
@1046 dan zijn het al grote koste zeker?
1046
@deutz7006 ik had geluk , kocht een complete hefdeksel met ventiel van een werkende trekker, voor weinig
deutz7006
@1046 ik zal eerst is proberen met er een andere filter in te steken en als hij het dan nog heeft dan zal het zo blijven

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1046 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
50
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
3