Illustratie van:

Mc-Cormick B-450 - inspuitdruk

Hoi,

Ik ben een B450 aan het opknappen. Nu heb ik zo mijn twijfels over het motorblok.
Kan iemand mij verder helpen met informatie over de juiste openingsdruk van de verstuivers.
Het motortype is BD 264.
In het werkplaatshandboek wordt je doorverwezen naar een speciaal handboek voor het afstellen van de pomp en verstuivers, deze heb ik nog niet kunnen vinden.
Oja ik heb nog de keus uit twee motorblokken.
1 blok uit 1959 met Vacuum geregelde CAV pomp en verstuivers en 1 blok uit 1965 met een mech.geregelde Simms pomp en verstuivers. Welke zou ik het beste kunnengebruiken?

Deel dit topic

Reacties

Super50
De mechanische mazoutpomp rijdt wel beter vind ik, reageert sneller en krachtiger, vacuumregelaar reageert stuk trager op je gaspedaal. En als hij moet trekken zal een vacuumregelaar pas later oppakken dan een mechanische. Ze zijn beide wel betrouwbaar (zolang het membraan niet kapot gaat op de vacuumregelaar is alles goed), kies gewoon het blok met de beste staat.
b450
Van 1 blok zijn zeker enkele verstuivers niet top. maar weet niet de juiste openingsdruk van de verstuivers.
Super50
Ik heb wel een kennis die een B450 heeft gerestaureerd, zal hem even mailen
b450
Dankjewel!
IHC-power
Ik zou gaan voor de Simms pomp. Daar zijn de B-450'ers normaal mee geleverd denk ik. Wij hebben hier de opvolger van de B-450 lopen, een B-614. Die heeft ook een mechanische Simms pomp en die doet het heel goed. Ik zal thuis straks even kijken hoeveel inspuitdruk een B-614 heeft, waarschijnlijk komt dat overeen met de B-450 (heeft BD281 ipv BD264). En anders moet je even contact opnemen met TF'er @smitske hij en/of zijn vader weet sowieso hoeveel inspuitdruk een B-450 heeft. 😄
b450
Ik denk dat ik ook voor de simms ga kiezen mits de rest van de motor een beetje oke is.
Goede morgen ik zoek nog heflatten van een b 450 kunnen jullie meschien mij helpen om daaar aan te komen mvg martijn
ansems
@Wandamartijn@hotmail. Com
Hallo Martijn, ik zou ze zelf maken, het is niet zo moeilijk en het zijn helaas slijtdelen waar dus moeilijk aan te komen is, en zeker vroeger was het goedkoper om ze na te maken dan ze in Engeland nieuw te bestellen.
ik heb wel een afbeelding maar misschien heb je deze zelf ook maar de originele maten weet ik ook niet zeker, er zit een b450 specialist bij jou in de buurt (loonbedrijf Smits dacht ik) daar kun je misschien eens langs gaan voor de afmetingen.

(klik om te vergroten)

(klik om te vergroten)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick B-450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
12