heb een 1304 van 95 na twee dagen intensief maar probleemloos draaien geeft het zwenken de volgende dag een probleem.
Het gaat ineens heel traag alsof er een rem op staat of niet genoeg olie naar de zwenkmotor toe gaat .
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn???
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Atlas 1304 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Wat heel goed mogelijk is: Condenswater in je luchtsysteem dat bevroren is, en hierdoor wordt de luchtbediende zwenkrem niet gelost, omdat of een ventiel, of overdrukklep of zoiets niet werkt. Dit kan zelfs al plaatsvinden bij temperaturen boven nul, omdat gecomprimeerde lucht afkoelt als de druk afneemt. (Als al het condenswater bevroren is, en hij werkt nog, dan heb je geen probleem meer tot de dooi invalt....)
Heb onderhand al het een en ander aan ervaring verzameld met luchtinstallaties op voertuigen...
Één keer vergeten om wabcothyl (alcohol, dat voorkomt dat condenswater bevriest) op het systeem te gooien, en meteen vriezen onderdelen kapot. Wordt je niet blij van.
Of je hebt te weinig druk in je systeem zoals hierboven aangegeven, of je hebt problemen met bevroren condenswater in je systeem, zoals @Joop3 aangeeft.
Ik zou in ieder geval dagelijks de luchtketel aftappen en drukloos maken zodat je zeker weet dat er geen condenswater in de luchtketel achterblijft aan het eind van de dag.
Zeker als de temperaturen lager worden.
Je moet in ieder geval al 6 tot 6,5 bar druk in je luchtsysteem hebben wil de zwenkrem goed loskomen.
Dat was tenminste wel het geval bij de 1404 waar ik mee gedraaid heb, en ook bij de oude Eder/CAT 206 waar ik mee draaide.
Dat kan t ook.nog zijn met het nachtvorst van gisteren.wat het ook kan zijn is het palletje wat je met het pedaal indrukt onder het zwenkrem pedaal. Dat dat palletje deels blijft hangen door vuil.