Illustratie van:

Deutz-Fahr D 6007 C - heft niet stationair

Hallo, mijn 6007c heft niet met stationair toerental, , en hydroliek werkt ook alleen vanaf ongeveer 1000 toeren......ik heb het hydroliekfilter al vervangen, en dat regelventiel dat onder de pomp zit schoongemaakt(ben de naam ff kwijt) verder smoortie wel goed af als ik met 1000 toeren druk opt ventiel zet.... sturen gaat wel mooi soepel. weet iemand wat het probleem kan zijn??

Deel dit topic

Reacties

fiatfan
Hydr pomp versleten. even laten meten en dan de dubbele pomp vervangen voor zo'n 700,--....
basia
@fiatfan

Complete reparatie ? Of alleen de prijs van de pomp ?
Op een Duitse Schlepper-hydrauliek web-site winkel staat de duurste deutz pomp (22+14 cc) voor 315 e incl .

Heb trouwens geen ervaring met die Duitse zaken ; maar misschien het overwegen waard?
ronald-deutz-fahr
Nieuwe bosch pomp lost 200 eur, is n enkele, maar er staat bij dat die past... die dubbele pomp waar fiatfan t over heeft zit op dx85 en derest.
die pomp erop maken is geen probleem...
ronald-deutz-fahr
Waar staat ''slagvolume in cm3. omw. voor?'' :$$
fiatfan
@basia een enkele pomp voor de 6007c staat op voorraad bij kramp voor bruto € 311,-- ex btw
fiatfan
@ronald-deutz-fahr 2 jaar geleden vervangen door dealer bij onze intrac...700,-- voor de pomp alleen...
jmos
@fiatfan
Heeft de intrac geen grotere pomp??

Heb laatst voor onze 8006 ook gevraagd hoeveel de ppomp kost. is een enkele bij ons. waren twee verschillende. een was iets groter als de ander. maar de grotere was iets goedkoper en ong 300 zei die. dat is dan zonder monteren.
basia
@ronald-deutz-fahr

Opbrengs van de pomp per omwenteling ( bv 19 cc )
ronald-deutz-fahr
Op intrac 2004 zit/past zelfde pomp als n 8006, aldus graniet boek, 19cc dus, en kost daar 275 euries, die voor 6007c is dus 16cc... zal morgen wel ff telefoontje dealer worden, of die nog mogelijkheden weten, en die pomp goedkoper kunnen leveren.
basia
@fiatfan

Is die Duitse firma toch goedkoper ; enkele pomp voor Deutz ; 115 tot 140 e incl maar dan zit je weer met verzendkosten enz .
jmos
@ronald-deutz-fahr
die 19cc was de kleine zei de dealer dacht ik. volgens mij was er ook een van 21cc en die was goedkoper. zelfde pomp kwa uiterlijk maar iets groter slagvolume.
KubotaB6001
hess-hydraulik.de/epages/es10548352.sf/…

Iemand ervaring met deze pompen? Dit zijn geen Bosch pompen maar is een Italiaans merk dat ook zou passen, alleen een stuk goedkoper dan Bosch. Deze pompen zijn eigenlijk allemaal identiek, van de D2505 t.e.m. DX160, alleen het slagvolume verschilt.
Ik vraag dit omdat die op mijn D5505 namelijk ook zijn beste tijd gehad heeft...
ronald-deutz-fahr
@KubotaB6001
Die zijn n stuk goedkoper dan die van bosch, maar dan zit je weer met verzendkosten... En het is de vraag hoelang ze t uithouden....
KubotaB6001
@ronald-deutz-fahr Tja, verzendkosten, dat maakt 115+14 euro naar BE (alsook NL), wat nog altijd een stuk goedkoper is dan 299 voor een Bosch bij granit, althans voor een 16cm³ model.
Maar ik zou idd ook graag weten wat de kwaliteit van deze pompen is...
cremie
Je kunt bij je dealer bellen, als ik me niet vergis zijn er ook revisiesetjes voor de normale tandwielpompjes.. het is wat meer werk, maar lijkt me veel goedkoper als ik de prijzen hier lees
ronald-deutz-fahr
En wat als het de pomp niet is?
Wimsumar
Beste @Ronald-Deutz-Fahr: Het kan haast niet anders zijn dan een versleten pomp.
ronald-deutz-fahr
@Wimsumar
Wat krijg ik van je als t de pomp niet is?
Wimsumar
Beste
Quote @Ronald-Deutz-Fahr:
als t de pomp niet is

Dan krijg je van mij een berisping wegens het geven van onjuiste informatie in de topicopening waardoor ik en anderen op het verkeerde been zijn gezet en onnodig hierover onze hersens hebben laten kraken. 😃
ronald-deutz-fahr
@Wimsumar k weet nier hoor, maar ik ben niet degene die verkeerde informatie neertikt... Oliepomp is nog gwn goed hoor...
Wimsumar
Beste
Quote @Ronald-Deutz-Fahr:
Oliepomp is nog gwn goed hoor.

Hoe weet je dat?
Wat is dan wel de oorzaak van het probleem?
basia
@ronald-deutz-fahr

Als de pomp goed is ; hoeveel liter brengt hij dan op bij warme olie en 150 bar volgas ?
heb je hem laten testen ?
RPCounty
Ik denk dat je jezelf de illusie kunt besparen dat je pomp nog prima is. Deze trekkers moeten gewoon stationair 170 bar geven. En dat hij nu 1000 toeren nodig is komt omdat je stuursysteem wat voorrang op de hef heeft dmv de splitter onder je pomp gewoon alles wat hij nog heeft naar het stuur gooit in plaats van de hef. ik vraag me af hoe je aan die wijsheid komt dat de pomp nog prima is. misschien is een second opinion door iemand die er echt verstand van heeft een idee?
ronald-deutz-fahr
Pomp is/was gewoon goed!, ik heb vorigeweek n nieuwe besteld, en die is er gister opgezet, maar er verandert niks!!
RPCounty
OK dat is duidelijke taal. Weet je zeker dat je een pomp van 16 cc hebt gekregen en geen 14 cc? want die stuurinrichting blijft voorrang houden. Heb je het overdrukventiel al gecontroleerd? zit vooraan bovenop het hefdeksel. denk sleutel 30 of 32 of zoiets. het is een platte bout. Of het is toch de splitter die bij je pomp zit. Dit kun je testen door de trekker stationair te laten lopen, en dan de persleiding losschroeven bij de splitter. als het goed is geeft hij dan op deze leiding olie naar het hefdeksel. Doet hij dat niet en er komt niets uit dan geeft de splitter een verkeerde verhouding(alles naar het stuur) of je pomp heeft te weinig cc s.Succes
ronald-deutz-fahr
@RPCounty
dankje, hier heb ik wat aan. 😄 ik heb even na gekeken, de pomp is gelukkig wel 16cc, en ik zal morgen eerst wel even naar het overdruk ventiel kijken.
RPCounty
Probeer dit eerst maar eens. Draai bij de splitter de dikste leiding los of helemaal er af. stationair moet er al olie naar het hefdeksel gaan. zo niet weet je in ieder geval wel dat het niet in je hefsysteem zit, maar er voor. Succes!
ronald-deutz-fahr
Het probleem zit in die splitter, ik heb de olieleiding er even afgehaald, en zonder gas kwam er vrijwel geen olie, met klein dotje gas is overal olie...
in die splitter zitten/zaten 2 ringetjes onder die veer, die eruit gehaald, maar er verandert niks...
enig idee wat die ringetjes voor nut hebben, en wat er verkeert is aan de splitter?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr D 6007 C ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
28
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
1