Zitmaaier wil Niet aan slaan !!!!!

Hallo allemaal ik heb een Sabo zitmaaier die Niet aan wil Slaan ik heb de accu al een paar Keer opgeladen en ik heb er ook al een. Nieuwe accu in gezet ook heb ik alle bedrading al gekontroleerd en de Bougie Vonkt wel er zit ook Benzine in Maar hij Slaat Nog Steeds Niet aan wie kan mij helpen alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

Don123
Heb je Niet ook van Dat. Spül Wat je in de luchtfilter spuit zodat hij makkelijk Start
radium45
Oliepeil wel voldoende hoog? Er zijn motoren die beveiligd zijn tegen een te lage oliestand. En dit luisterd vrij secuur.
Wimsumar
Beste Don123: Mogelijk een verstopping in benzinetank / benzineleiding / carburateur?
Defecte startbeveiliging onder de zitting?
Don123
@Wimsumar
Er zit ook een soort Bloggel in het vliegwiel daardoor gaat het wil eerst erg goed rond Maar naar een Kwart Draai zit hij wer Even fast en daarna gaat het vlieg wiel weer door
radium45
@Don123 Compressie heet dat...
GD tuning Garyp
@Don123 Dat is normaal........
Don123
Öko oke
Don123
Ik haal zo de carb wel ff los Dan ff kijke of i vies is
Don123
Er zit allemaal wite rotzooi in de carb hoe en Met Wat moet ik het eruit halen ?
Wimsumar
Beste
Quote @Don123:
witte rotzooi

Dat wijst op brandstof/olie-vermenging met condenswater. Deze troep er uit halen (Het heeft vermoedelijk de sproeier doen verstoppen waardoor de motor geen brandstof kreeg en dus niet wilde starten.)
jmos
Heb je gekeken of de bougie wel nat was van de benzine? of of de ontsteking wel op tijd staat? of dat de sproeier niet verstopt zit? choke die niet werkt? maar die witte troep eruit halen. kijken of het brandstoffilter (indien aanwezig) niet verstopt zit. en zorgen dat die troep ook niet meer in de tank zit.
Don123
Ik heb de Tank en de brandstof Filter en de carb schoon Gemaakt ik kijk morgen wel Even of de Bougie NAT is Want ik heb hem nu proberen te starten en nu doet i Broem uit Broem uit
Don123
De Bougie is Nog Steeds Niet NAT en starten wil i nu ook Niet Meer zo goed hij krijgt hem Niet Meer zo goed rond
Wimsumar
Beste @Don123: Dan is nu het tijdstip aangebroken te stoppen met '[i]Doe-het-zelf-expirimentjes'!
De kans bestaat dat je de (nieuwe) accu al te zwaar belast hebt en de startmotor idemdito.

N.B.: Zonder de zitmaaier te zien (en horen) kan niemand je, vanachter beeldscherm en toetsenbord, verder nog goed adviseren !
Don123
Wat moet ik nu doen Dan
Hmm, ik zou sowieso de accu eerst opladen voordat je weer begint met proberen te starten, verder is het net wat Wimsumar zegt, moeilijk om je verder te helpen..
Weet je zeker dat je brandstof in de carburateur krijgt ?
En geeft hij een mooie stevige blauw achtige vonk ?
Wimsumar
Beste Don123: Er zou nog wat vuiligheid in de sproeier vast kunnen zitten waardoor er geen brandstof naar de motor kan.
Don123
Ik heb alles door gespoten en er is een helegoede Vonk de accu is nu ook weer Vol
Don123
Maar de Bougie is Niet NAT
Wimsumar
Beste
Quote @Don123:
Niet NAT

Na lange startpogingen zou in principe de bougie vochtig moeten zijn (door gecondenseerde benzinedamp). Het lijktt er nu toch nog op dat er wat hapert in de carburateur.

Wanneer heeft de zitmaaier(motor) voor het laatst gedraaid en is er toen iets bijzonders mee gebeurd?
radium45
Ik zeg nogmaals: Oliepeil.
Wimsumar
Beste
Quote @Radium45:
Oliepeil

Ik neem aan dat zo'n beveiliging dan ''de vonk'' blokkeert?
(Don123 geeft aan dat de bougie wel vonkt).
radium45
@Wimsumar Nee, bij testen zal hij gewoon vonken, gemonteerd zal hij af en toe een ''pruttel'' geven maar niet aanslaan, vooral veel type Honda blokken hebben deze beveiliging.
Wimsumar
Beste
Quote @Radium45:
af en toe een ''pruttel''

Aha, bedankt voor de uitleg. Er gaat me een lichtje op. 😉
Don123
De Bougie Vonkt gewoon als ik hem tegen het Frame aan houd de olipijl Staat ook goed Maar de Bougie Word Niet vogtig Maar ook Niet NAT
jmos
@Don123
dan heb je een probleem met de carberateur. de benzine-toevoer is dan niet goed. zijn de sproeiers niet verstopt?
Wimsumar
Beste Don123: Maakt de bougiekabel of bougiedop misschien kortsluiting als de bougie 'gewoon' gemonteerd zit?
Controleer kabel en dop op deze mogelijke stroomlekkage.
Don123
Nu krijgt de Maaier Benzine Maar de Vonk is Niet zo goed en Soms Vonkt hij ook Niet hij Bromt nu bij het starten Soms wel
radium45
@Don123 In de oud ijzerbak met dat dink, koop nu maar eens een nieuwe.. 😛
Wimsumar
Beste
Quote @Don123:
Nu krijgt de Maaier Benzine

Eindelijk, morgen kun je maaien. 😉
Don123
Maar Wat kun je er nu Nog aan doen om de Bougie goed te laten Vonken Want nu Vonkt hij Niet Super en Soms helemaal Niet
Wimsumar
Beste Don123: Hoe oud is de bougie?
Controleer de afstand tussen de polen ( "puntje en haakje") van de bougie. Misschien heb je een boekje, of staat op een sticker op de motor hoe groot (klein) deze afstand moet zijn.
Gemakshalve kun je het controleren/afstellen met duimnageldikte.
Don123
Hi loopt al weer opeens starte hi
Husqvarna
Dicht de o-ring tussen carburateur en spruitstuk nog wel goed af? Bij onze mestschuif lag de o-ring vlak voor de bougie, dus hij vonkte wel, maar niet zodra ie er weer op zat, achterlijke benzinedingen altijd gezeur er mee.
rickert
Tis gwn te koud voor die dinge heb er zelf ook een als tuintrekkertje maar die slaat ook moeilijk aan ventilator kacheltje tien minutjes erop zetten start die binne paar minuten
rickrenault
Spuit start piloot in het luchtfilter als het koud is dan starten ze ook al wat beter
markhoumes
Maak de boezie goed schoon en ververs de olie opdat het starten wel gaat
radium45
Quote @markhoumes:
ververs de olie opdat het starten wel gaat

Verklaar??
markhoumes
Ver-vers nieuwe schone olie, snap je het??
Honda
Hallo ik heb een zitmaaier hond HF 2218 HD én de motor draaide rond bij starten ,maar wil niet altijd aanslaan,.
Krijg wel benzine op bougies,maar geen ontsteking.
Ik heb alle draden uitgetest met ohm meter en die zijn goed,bougies ook doorgemeten en goed.
Maar er is een klein blokje dat verbonden is met de 2 bobijnen . Er staat 8.0 op achteraan en als ik het met ohm meter meet krijg ik 830 op de klemmen die op iedere bobijn zit.en als ik start dan slaat de motor aan en na een 30 sec valt hij stil.
Als ik dan dat blokje weer meet krijg ik niets meer of ipv 830 dan 420 .
Waarvoor dient dit blokje eigenlijk?en hoe weet ik of het nog goed is
Groetjes

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
40
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
95