Zitmaaier wil Niet aan slaan !!!!!
Hallo allemaal ik heb een Sabo zitmaaier die Niet aan wil Slaan ik heb de accu al een paar Keer opgeladen en ik heb er ook al een. Nieuwe accu in gezet ook heb ik alle bedrading al gekontroleerd en de Bougie Vonkt wel er zit ook Benzine in Maar hij Slaat Nog Steeds Niet aan wie kan mij helpen alvast bedankt
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Defecte startbeveiliging onder de zitting?
Er zit ook een soort Bloggel in het vliegwiel daardoor gaat het wil eerst erg goed rond Maar naar een Kwart Draai zit hij wer Even fast en daarna gaat het vlieg wiel weer door
Dat wijst op brandstof/olie-vermenging met condenswater. Deze troep er uit halen (Het heeft vermoedelijk de sproeier doen verstoppen waardoor de motor geen brandstof kreeg en dus niet wilde starten.)
De kans bestaat dat je de (nieuwe) accu al te zwaar belast hebt en de startmotor idemdito.
N.B.: Zonder de zitmaaier te zien (en horen) kan niemand je, vanachter beeldscherm en toetsenbord, verder nog goed adviseren !
Weet je zeker dat je brandstof in de carburateur krijgt ?
En geeft hij een mooie stevige blauw achtige vonk ?
Na lange startpogingen zou in principe de bougie vochtig moeten zijn (door gecondenseerde benzinedamp). Het lijktt er nu toch nog op dat er wat hapert in de carburateur.
Wanneer heeft de zitmaaier(motor) voor het laatst gedraaid en is er toen iets bijzonders mee gebeurd?
Ik neem aan dat zo'n beveiliging dan ''de vonk'' blokkeert?
(Don123 geeft aan dat de bougie wel vonkt).
Aha, bedankt voor de uitleg. Er gaat me een lichtje op.
dan heb je een probleem met de carberateur. de benzine-toevoer is dan niet goed. zijn de sproeiers niet verstopt?
Controleer kabel en dop op deze mogelijke stroomlekkage.
Eindelijk, morgen kun je maaien.
Controleer de afstand tussen de polen ( "puntje en haakje") van de bougie. Misschien heb je een boekje, of staat op een sticker op de motor hoe groot (klein) deze afstand moet zijn.
Gemakshalve kun je het controleren/afstellen met duimnageldikte.
Verklaar??
Krijg wel benzine op bougies,maar geen ontsteking.
Ik heb alle draden uitgetest met ohm meter en die zijn goed,bougies ook doorgemeten en goed.
Maar er is een klein blokje dat verbonden is met de 2 bobijnen . Er staat 8.0 op achteraan en als ik het met ohm meter meet krijg ik 830 op de klemmen die op iedere bobijn zit.en als ik start dan slaat de motor aan en na een 30 sec valt hij stil.
Als ik dan dat blokje weer meet krijg ik niets meer of ipv 830 dan 420 .
Waarvoor dient dit blokje eigenlijk?en hoe weet ik of het nog goed is
Groetjes