International fluitje

Hallo jongen ik heb een inter 644 maar hij fluit nouwelijks ik heb de orginele uitlaat er op hij is alleen wel 2 slagen opgevoerd waar kan dit aan ligge

Deel dit topic

Reacties

ErDee
Niet aan het opvoeren maar of de uitlaat niet vol roet zit
koenjohndeere
Wat bedoel je
jehan
Ow als die niet fluit dan kan ie dat niet dus ..is hem niet geleerd dan
koenjohndeere
Nee maa ff zonder gein hoe kan ik dit ff mooi oplossen
ramrod
Zet hem maar eens een paar uur flink aan het werk. Brandt de pijp schoon, en fluit ie wel weer.
CaseCS130
Dit in de uitlaat monteren en hij fluit als nooit tevoren!

sportbelettering.be/wp-content/gallery/…
selten
Hang er een 2,5m frees achter. Dan komt ie wel los.
koenjohndeere
selten
koenjohndeere
Maaar di theeft dus niets te maken met het opvoeren en als ik de pijp nu een s af stoom met de stoom cleaner
bemrob
Jij fluit wel op andere dingen
koenjohndeere
@bemrob ja ja nee maar het fluit nie echt miss is het maa iets heeel simpels
bemrob
Koen je moet hem binnen in schoonmaken nie de buitenkant
dan moe je um uitstoken binnenin
bemrob
Of je falmt ut gewoon
inter633733
@koenjohndeere gaatje boven in de uitlaad boren
Vroem Vroem
Wij hebben ook een 644 en die fluit ook minder dan een 844s of 845. Volgens mij licht het gewoon aan het type tractor.
jehan
@koenjohndeere ga toch zelf fluiten als je met die trekker rijd ..kan wel veelmooier klinken
boerontour
Gewoon met de hogedrukspuit uitspuiten, klinkt dan weer als nooit te voren
+1
koenjohndeere
@bemrob ik bedoelde ook de binnekant bemmelke
bemrob
Je moet uhm dan met een gasbrander uitstoken of benzine erin endan aanstoken maar met gasbrander is beter dan druipt de zooi er uit met stoomcleaner lukt da nie
koenjohndeere
@bemrob nau dat vraag ik me af of dah nie lukt
bemrob
Uitstoken gaan beter dan een stoomcleaner da word um nie
1046
@Vroem Vroem heb een 654 , zelfde blok, die doet et wel
koenjohndeere
Ervaring?
koenjohndeere
@1046 jij weet dah wel marco wat kan ik daar nu aan doen
1046
@koenjohndeere waarom moet ik dat wete
joellll
@CaseCS130

haha die inter gaat gelijk helemaal los
case-inter
Die inter die wij hebben fluit ook niet maar dat is omdat hij een namaak uitlaat heeft. maar staat op jou uitlaat wel klifa ofzo of een ander teken? want die van ons is kaal
koenjohndeere
Nee die van mij is zo izo een orginele
tiemessen
Kijk eens bij international 644 filmpjes staat de mijne 2 keer tussen....zo krijg je de fluit erin@vlam in de pijip
koenjohndeere
@1046 meestaql weet jij het nogal wel
koenjohndeere
@tiemessen ha rivaal hha
case inter kracht
Zijn verschilende manieren om hem terug te krijgen dat fluitje.
goed en lang zwaar laten werken werkt goed of uit spi\uiten met hogendrukspuit of tuin slang werkt alebij heel erg goed. pomp open draaien heebt der wel degelijk mee te maken gaat meer roken en van roet je uit laat snelder dugt en dan fluit die niet meer
koenjohndeere
@case inter kracht kijk daar hebbe we wat aan dankjewel
ford5000
Gewoon goed aan het werk zetten. Motor en uitlaat weer schoongebrand en fluitje terug.
Scheelt je een gang naar de sportwinkel.
koenjohndeere
Hoezo naar de sportwinkel
SJB533
Idd, een luie Inter fluit nooit, gewoon laten werken, liefste tot de kegel antoe!
jo845xl
Ik heb een inter 1055 zonder hok en dien fluit als de beste . Eerlijk ? Ik word er gewoon horendol van .
koenjohndeere
@jo845xl dah fluitje doet het hem juust heem allen inter en case xl modelen
monteurtje
@case-inter

imitatie uitlaten kunnen ook gewoon gaan fluiten hoor (ja ervaring mee) maar als je orginele niet meer fluit moet je m zoals als eerder gezegd werd eens goed laten werken. een uurtje of 2 met een vlam op de pijp en geheid dat ie weer schoon is.
shovel-joopie
@jehan Hij heeft zijn broodkorstjes niet op gegeten, daarom fluit hij niet.
siegfried001
Inderdaad, zoals reeds vermeld ligt het al dan niet fluiten aan het open zijn of niet van de uitlaat. Mijn 644 heeft een uitlaat naar onder opgebouwd en deze fluit zelfs als hij uurtje goed heeft moeten werken ... 😛
Straw
Uitlaat eraf
keer op de grond kloppen gewoon verticaal
keer met compressor er Door blazen.
Gwn effe stuk zonder uitlaat rijden of rechte pijp erop
dan volle dag brullen met de uitlaat zwaar werk
Dan zou is wel zuiver moeten zijn 😛
monteurtje
@Straw

dat gaat dus zeker NIET werken.het fluiten komt bij de demper vandaan maar doordat de demper vol zit met roet fliet ie niet, de roet krijg je er nooit uit met kloppen en/of blazen dit zul je eruit moeten BRANDEN, en dat werkt het beste door de motor goed hard te laten werken met de demper erop naturlijk.
inter-Eric
Stoomcleaner,zo heet als het kan en uitspuiten vanaf de bovenkant ,dan begint ie wel weer te fluiten,cultivator der eens aanhangen en flink laten zweten,dan heb je hem kraak helder van binnen
Rega
Die namaak dempers, FB, kunnen ook fluiten. Zelfde verhaal, warmstoken met de gasbrander en ze fluiten best.
dx11
Een paar flessen crofty er in, nachtje laten staan, goed uitspoelen en het is al een stuk beter
SJB533
Of gewoon doen, waar de trekker voor gemaakt is: werken! Das en goed voor de trekker en de manier om m weer te laten fluiten....
Wimsumar
Beste
Quote @DX11:
Een paar flessen crofty

Een geintje zo tussendoor vind ik ( en ongetwijfeld vele anderen) erg leuk. Een advies met overmatig gebruik van (gevaarlijke) geconcentreerde chemische middelen is minder fraai.

Do not try this at home!:


No really, don't!
caseihmx100
Misschien een nieuw uitlaat anders weet ik het niet want mijn oom zijne fluit ook niet
caseihmx100
(wimsumar) hoe doen ze dat
SJB533
@caseihmx100
Nieuwe uitlaat? NIET NODIG! Gewooj de trekker laten werken, zijn geen dingen om mee te toeren...
twand2505
De inter keer goed losbranden ist fluitje zo terug 😉
Corne S
Mijn 624 fluit ook niet. Als ik de uitlaat overzet van de 744 weer wel.

1046 floot ook de oren van je kop af, als je onbelast gas gaf. Was wel iets aparts, maar ik ben blij dat hij het met de imitatiepijp niet doet.
SJB533
@Corne S
In het toerentalbereik tussen 1400 en 1800 tpm?
Wimsumar
Beste
Quote @caseihmx100:
hoe doen ze dat

Het maken van een 'crofty-bom' is niet interessant, sterker nog, het laat veel te veel rotzooi achter en is bovendien veel te gevaarlijk spul ( dat hoef je maar 2 keer in de ogen te krijgen om nooit weer wat te zien) voor diegene die er mee expirimenteert en vooral de toekijkers.

Neem dan maar een bus en carbid. (Dat knalt nog harder ook 😉 )
stevenpaas
Ik ken iemand die een nieuwe (immitatie) uitlaat kocht op z'n 1056 omdat de andere zo fluite, na 1 dag werken fluite de nieuwe net zo hard. haha
Corne S
@SJB533

Bij welke trekker?
SJB533
@Corne S
Jullie 10 😉
Corne S
@SJB533

Zal best kunnen, uitlaat legt er al een jaartje of 5 af. Je werd er gek van als je een beetje onbelast werk had. Als je gas gaf, ging die fluiten ipv brullen.
SJB533
@Corne S
Fluiten en brullen, das de kunst 😃
Corne S
@SJB533

Dat noemen ze dan gieren en brullen. Fluiten is leuk, maar te kan ook. Vind het wel jammer dat ik de oude uitlaat niet even er op kan zetten voor de show.
GD tuning Garyp
Quote @dx11:
crofty
😃 😃
GD tuning Garyp
@caseihmx100 gewoon, flesje vullen met water tot iets minder dan de helft, paar balletjes alu folie erbij, crofty (gootsteenontstopper) erin mikken, dop erop, goed schudden en dan heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard weg rennen.
Want als je het in je ogen krijgt........

Doe dus maar niet........

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
64
DEELNEMERS
31
WEERGAVES
33