Illustratie van:

Case International 1056 XL - start problemen

Hallo
ik heb een probleem met mijn case 1056 als ik wil starte doet hij niks maar hoor wel een relais klikke

heeft iemand hier ervaringen mee of weet jij wat ik moet doen?

mvg

Deel dit topic

Reacties

atlaspower
Accu opladen, dit wijst op te kort spanning, of defecte startmotor, bij genoeg spanning probeer hem eens via de startmotor zelf te starten door hem door te lussen met een stukje ijzer
caseke
@atlaspower
de accu is goed
nl1056
Moet je dynamo is doormeten kan zijn dat die kapot is en dat daardoor de accu leeg is
atlaspower
@caseke 12 volt op je meter zegt niet zo veel, meet eens door als je hem start, als ie dan in elkaar dondert weet je genoeg, amp zijn geen volts en die heb je wel nodig, ps een bijna lege accu kan nog steeds 12 volt aangeven
rickrenault
Ik denk dat de accu leeg is doet onze renault ook als de een paar maanden heeft stil gestaan en als je de accu oplaad tikt die niet meer en start die
nl1056
Wij hadden dit ook met de 856 als je hem wou starten met de schroeven draaier merkte je dat ie teweinig stroom had. probleem licht daarom bij de startmoter volgensmij
koenjohndeere
Had ik ook met me 644 moet je ff start motor weg brengen naar revisie of zorgen dat ie misschien beter contact maakt kan het namelijk ook vaaak aanliggen
sikuman
Is het de startblokkering op het koppelings pendaal niet?
om dat uit te sluiten zou je hem direct op de startmotor moete starten
306LS
@nl1056 Hoe meet je de dynamo uit?
dennis fordson
Neem een vlinke schroeven en draaier probeer hem daar mee rechtstreeks te starten als je dan nog getik hoort geef er dan een klap me de hamer tegen aan
RvM96
Heb dit ook wel gehad met een 1056xl maar als je dan een kleine duw tegen het ventilatorblad gaf dan starten ie wel, net of hij op een doodpunt staat.
teunis
Uhm iemand al gedacht dat de starterkrans op een dood punt staat?

Heeft de mijne ok welleens last van.
Is simpel op te lossen: in versnelling zetten en paar keer tegen de trekker duwen ( kan overig gewoon met de hand) start hij dan nog niet zou ik bovenstaande advies aanhouden
RvM96
@teunis
kijk hetzelfde, maakt idd niet uit of er tegen aan duwen in de versnelling of tegen het ventilatorblad aanduwen.
caseke
Ik kan hem nog gewoon met de schroevedraaier aan de startmotor starte
jannesvessem
Dit hebben wij op t werk ook gehad. eerst een keer een nieuwe massa kabel opgezet. deed hij het weer een tijd goed. daarna hebben ze het relais dichter bij de startmotor gezet zodat er minder weerstand is sindsdien hebben we geen problemen meer gehad.
teunis
Nej klopt, we reageerde tegelijkertijd met het zelfde verhaal
caseihmx100
Bedrading nakijken of het is de startmotor
bartele
Hebben wij ook wel us last van, moet de massa goed schoon hebben en een paar keer goed op de koppeling trappen helemaal tot onderen!
case inter kracht
@caseke als jij zegt dat je accu goed is dan ligt het zeer waarschijnlijk aan de start motor.
heb ik al vaker megemaakt maaar moet je wel zeker weten dat je accu goed is desnoots startkabels der aan met starten doet hij het dan nog niet effe je startmotor vervangen.
klikt die wel maar schakelt dan niet goed in en gaat dan dus niet rond.
atlaspower
@casekeAls ie klikt en je kunt hem op je start motor starten, ik weet niet of je handig bent ? maar als je het bent kun je het relais op de startmotor even uit elkaar halen,is geen hogere wetenschap, wel de accu eerst loshalen bij de accu, dan de draden op de beide draadeindjes op de dop van je relais, haal de dop los, hier achter zit een dik koperen plaatje die wel eens een beetje weggesmolten/gesleten is en daardoor de pennen/draadeindjes waar je draden op zitten niet meer goed raakt, (controleer gelijk het veertje erachter of die niet gebroken is, maakt ie ook geen contact meer)
inter-Eric
Heb ik bij mijn 956 gehad,een maak relais halen bij de dealer,30 sluit je de plus op aan,87 ,nieuw draadje van de inschakelstroom aan het losse kleine draadje op je startmotor bevestigen,dit draadje dat daar af komt maak je aan 85,voor 86 moet je even een nieuw klein massakabeltje maken en aan het frame bevestigen,als het goed is is nu het probleem verholpen
heimans
@inter-Eric

Prima oplossing, heb ik ook al vaker gebruikt.
Zo´n probleem wil ook nog wel eens voorkomen bij machines waar contactslot en startmotor een eind uit mekaar zitten en na verloop van tijd teveel weerstand in het traject komt.
Het probleem bij deze trekkers zit em vaak in de doorvoer van de cabine, dus voor de cabine onder de motorkap. Vaak is die stekker ook nog wel wat gesmolten, heb bij de 956 en 1455 allebei het probleem gehad.
tone29
@teunis klopt jah. hebben wij ook wel eens gehad. helpt wel.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
24
DEELNEMERS
18
WEERGAVES
11