Illustratie van:

Fendt 610 - fendt 610 kosten onderdelen

Ik heb naar een 610 gaan kijken met 13000 uren maar vooras zit heel veel speling op (zonder voortractie)en oliepomp moet vervangen worden en ook enkele koppingen moeten vervangen worden iemand een idee van de kosten ervan

Deel dit topic

Reacties

fendtjuh
Gaat heel veel geld kosten en 610's zijn nou ook weer niet echt heel erg gewild.

Voorasspeling, op de fussee's? Pendelas? Lagers?

Oliepomp kost ook veel, paar honderd euro.

En welke koppelingen bedoel je?

DAarbij zal hij wel gereviceerd moeten worden met 13000 uur...

Ding mag iig bijna niks kosten...
Linkje toevallig?
boer
Hydauliekpomp bij kramp kost 250eu
fendtkubota
kapaza.be/detail/popup.cfm/… het gaat om deze tractor en ik bedoel de koppakkingen
fendtkubota
Hij vraagt 2300 €
fendtkubota
De bussen van de vooras zijn volledig weggesleten en welicht de assen ook een deel in gesleten en de motor zal niet meteen moeten gereviseerd worden motor is nog in orde
fendtjuh
Ik heb alles ff bekeken, ik zou het niet doen...

GAat veel te veel kosten om hem netjes te krijgen, en hij is helemaal afgeragd...

Motor nog in orde na dik 13000 uur? Geen onderdruk dan? En verliest olie...
fendtkubota
Af geragt is hij zeker niet heeft weinig roest en nergens deuken in ofzo vitessen zijn ook nog goed
fendtjuh
Wat zijn vitessen in het nederlands? 😛

Je moet het zelf weten, maar als ik kijk hoe oud die is, wat er allemaal versleten is, hoeveel uur die heeft, hoe die eruit ziet enz....
En reken maar dat er nog wel meer achterweg komt, 13000 uur is veel 😉
fendtkubota
Eu ja vitessen 😄 de boite of ja bij onze fendt de 1 ,2 ,3 ,25 ,30 ,40

maar als die trekker volledig in orde is en trug in de lak zit is hij toch zeker 6000 € waard niet ?
mark_geffen
Vitessen zijn versnellingen 😛
Bij zo'n oude 610 zijn de (originele) onderdelen erg duur 😉 Meer weet ik er niet van 😛
fendtkubota
Juist ja versnellingen dat woord zocht ik 😃
fendtjuh
Aha oke, weer wat geleerd van die rare belgen 😃

Tja, alstie volledig in orde is en helemaal netjes is wel ja denk ik.

Maargoed, stel je koop hem voor 2300.
DAar komt bovenop:
-oliepomp a 250e ex btw
-een bult verf a 150e
-veel bussen en lagers en pakkingen, ga je ook zo over 1000e
-dan nog heeeeel veel andere rommel, reken daar ook maar zo 1000e voor.

Plus de gereedschappen die je wrs nog moet aanschaffen 😉

DAn nog een hele bult tijd, en dan verdien je alsnog weinig....

KUn je beter een in wat betere staat kopen, met een beetje pech gaat/is er nog vele meer kapot zoals bij pomp voor de hef of keerringen van de hefcilinder ed 😉
fendtkubota
Ja maar zo eentje als deze vind je ook niet veel he gereedschappen is gen probleem men pa werk bij een goed bedrijf he 😉
fendtjuh
Oke das alweer mooi, hoezo? zijn toch wel meer 610's?

Magoed, je moet het zelf weten, ik heb wel genoeg verteld denk ik 😛
fendtkubota
610 zonder voortractie zijn er niet veel denk ik toch de eerste dat ik zelf in het echt zie
Fendttrisixfan
Van dit model lopen er er zat rond zonder 4WD
Job
Precies en ik had dit niet gekocht!!

maarja wie ben ik he 😛
fendtjuh
Idd, haha ja precies, net als ik 😃
Mengeledriver
Mooi trekkertje voor de trekkerslep!
fendtkubota
Ja dat is of was mijn bedoeling 😃
voorruitlos
Ik had het wel geweten voor 2300euro. trekker ziet er niet afgeragt uit hoewel de lak vaal is en wat roest. Ziet er compleet en orgineel uit, gewoon een boerentrekker die z'n hele leven hard heeft moeten werken voor de kost.

er zijn er zat van deze waar veel meer werk in gaat zitten, mooi project denk ik hoewel er van een foto weinig te zeggen valt.
fendtjuh
Tja, maar het gaat ook om het technische he 😉...
geert-deutz
Da ligt er veel aan hoe technisch dat je zelf bent, als je het vervangen van de pakkingen, en oliepomp allemaal zelf kan, en ook een beetje kan spuiten hoeft het niet duur te zijn de bandjes hebben niet zo veel profiel maar die zou ik persoonlijk nog mooi laten liggen,
zoals ik dan bereken:
2300 is vraagprijs, ik ga er vanuit dat je hem voor 2200 wel hebt 4 potten verf x12.50=100 dan komt er nog de oliepomp bij van 150, en als je de fusees van de vooras zelf kunt draaien hoeven die ook niet duur te zijn, de verlichting is al kompleet een paar typeplaatjes meschien, ik verwacht dat je hem voor 3000 altijd wel netjes hebt.
er komt wel verschrikkelijk veel werk bij kijken maar dan heb je ook een super ruige tractor!!
fendtjuh
3000?? gaat je echt nooit lukken....

Oliepomp is al 250, fussee's zijn ook niet goedkoop en heel veel ander spul ook niet 😉

Een trekker met 13000 uur mag je ook wel reviceren, kost ook niet niks...
Valtra-Fordpower
Fusee's en bussen heb je samen voor €600,- orgineel en imitatie zal het rond de 4 á 500 euro zijn 😉
Valtra-Fordpower
Let op: Behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie tot de toekomst.
deze prijzen zijn ruwe schattingen 😉
fendtkubota
Jah en zon trekker is toch altijd 6000 € waard als die volledig opgekuist is
de yanmarman
Ik zou naar een dealer gaan bij jou in de buurt.
het zou wel veel kosten anders vragen ze wel meer 😉 en lekt hij nog ergens?
bij een fendt is 13 000 uur niks of nie veel.

fuseebus boven 17euro
fuseebus onder 25.80euro
kegellager 42.40 euro
kegellager 35.88

kramp.com/shop/action/… Fusee en wiellagers passend voor Fendt Favorit 610 SL Turbomatik__

er zijn bij kramp 5 verschillende hydroliek olie pompen en de prijzen lopen op van 182.50 tot 488.50 euro.

kramp.com/shop/action/… passend voor Fendt Favorit 610 SL Turbomatik__
interpowerrr
2300,- euro is weinig voor zo'n trekker en 13.000 uur is een lachertje!!! wij hebben 19 fendt's op het werk. waaronder een 311 met a-motor( zelfde motor als de oude 600 serie) met 18.000 uur op de klok en nog geen sleutel aan de motor geweest. over het algemeen zijn fendt onderdelen goedkoper dan van andere merken!!! ik zou een offerte vragen bij een fendt dealer in de buurt dan weet je hoeveel je kwijt bent voor je onderdelen eventueel met montage.
JOHNDEEREBOERTJE
Een advies dit weet je al dat het kapot/versleten is, als je zo'n ding los trekt kom je nog veel meer tegen en een heleboel dingen waarvan je zegt nu istie toch los dat pakke we d'r ook nog effe bij. 500euro is dan nie veel
driessie
Ik heb nog wel de onderdelen liggen check mn foto s heb nog n achterbrug staan van een 612 s en nog diverse onderdelen van een 610 s
fendtkubota
@ driessie welke onderdelen zoal de onderdelen die ik nodig heb ?
de yanmarman
Ik zoe zegge,koppe da ding 😃

@interpower motoronderdelen van een fendt zijn verschikkelijk duur dan een MF bijvoorbeeld.
bijvoorbeeld
cilinderset van een fendt farmer 105s is 550 euro.
cilinderset MF 165 58.90 euro
een groot verschil 😉
maar van de rest van de tractor weet ik het nie.
driessie
Hee als je die trekker koopt of niet koopt boormachine mee en die 2 type plaatjes dr ff af hale die mot ik nog hebbe van 610 s bedankt he
fendtkubota
Ha maar als ik die koop dan zou ik toch ook graag die type plaatjes hebben 😃 maar welke onderdelen heb je liggen ?
driessie
Belangrijk puntje check de versnellingen van hoog laag achteruit !!
trekker moet je rijden t van de vooruit in de achteruit kunnen gooien in de hoog en in de laag bij mij waren de tandwielen verrot onderdelen zijn moeilijk te verkrijgen check ook ff als de pook van 1 tot 6 een speling heeft in de ( soep roeren) heb 1800 euro geboden voor die machine zag m ook staan
driessie
Zo wie zo een oliepomp
driessie
Verder ja nog wat klein spul heb ook een partij verkocht maar kan daar nog wel weer aankomen evt
driessie
tractorfan.nl/picture/161267/ dit heb en had ik liggen + compleet en een goede achterbrug fendt 612s
fendtkubota
Owkej goed om weten als ik iets nodig heb 😉
fendtjuh
Maar je wil hem dus voor trekkertrek gebruiken en dan vindt je neem ik aan het niet zo erg als dit een project wordt van een jaar ofzo?

13.000uur een lachertje... :|

Heb je motor horen lopen dan fendtkubota?
Veel onderdruk en lektie ook uit carterontluchting? Dat is wel ff belangrijk voor de staat van de motor 😉
fendtkubota
Niets onderdruk en ook niet lekken maar dat het een project van een jaar word maakt mij niet uit want ik moet deze winter onze kraan toch ook nog een beurt geven dus dat zal iets voor inde zomer worden die fendt maar straks rij ik een snar de dealer en een informeren wat alles gaat kosten
fendtjuh
Tja, alstie echt niet lekt en geen onderdruk heeft hoeftie idd niet gereviceerd te worden en wordt het al interessanter 😉

Hoe is de koppeling er aan toe dan?
Fendt_favorit
Maarja, dit heb je nu begroot he, opknappen valt altijd tegen, zeker als je het voor de handel doet, want een vooras reviseren is een bult kutwerk, en de motor is misschien nu nog goed, maar als hij een keer warm wordt, dan is t wel anders vaak he, na zoveel uren! Heb je de lampen enz. ook geteld? daar gaat ook een hoop geld in zitten he.
Fendt_favorit
En koppakkingen zijn ook niet bepaald goedkoop. Een kopsetje (6x dus, want bij fendt zijn het aparte losse koppen) een 200-250 euro.
martijn-fendt
Wilt hem ckr voor trekkertrek hebben 😛 voor een voermengwagen is het ok wel iets. flink wat kracht met 2wd
fendtjuh
Hij wil hem zelf gaan gebruiken voor trekkertrek.

@FEndt-Favorit, zo denk ik er dus ook over...
sander
Ik heb ook een 610 tractorfan.nl/picture/251439/ Maar geloof t gaat je vaak meer kosten dan dat je denkt.. Van mij zit ook nieuwe koppeling in, remmen, keerings, stuk as van versnellingsbak. etc etc. En hij is nog niet helemaal klaar, motor moet mischien nog x los etc, dure hobby maar 1 ritje d'r op doet je vaak alles vergeten eh 😃
fendtkubota
@ sander weet je mischien wat alles bijeen gekost heeft ?
sander
Dat wil ik nie weten 😮.. ik denk zo'n 1500 a 2000 euro voor de onderdelen, maar zit dan ook setje andere banden bij enzo maar jah hobby eh 😛
fendtjuh
Hm dat valt me eerlijk gezegt nog mee 😉

Ook gereviceerd dan?
Fendt_favorit
Nee, dat moet ie nog zei die:P
fendtkubota
En toen je die kochte weet je wat die toen koste ?
raf_construct
Wel opletten want de 610 heeft niet de MWM motor van de zwaardere 600's. Deze is de MWM225 met 5,6 liter tegenover de MWM226 met 6,2.
De koperen fuseebussen zijn goed te vervangen, fuseepennen ook nog redelijk. Enkel de fuseebussen zelf zijn een ramp als de koperen bussen doorgesleten zijn naar de buitenkant.
Maar in elk geval voor 2300 euro kan je al eens iets riskeren denk ik.
sander
4700 geloof ik ongeveer in redelijke staat, maar je komt van alles tegen hoor als je er meej begint, elektra gedeelte allemaal opnieuw aanleggen etc etc. Motor moet nog mischien een keer 😛, zit ook over te denken om 6.2 l voor te hangen worden af en toe wel aan geboden, maar gereviseerd dan kost me dat 1 trekker d'r bij zo'n beetje 😛
Fendt_favorit
@sander, dat zou ik niet doen, is hij niet meer origineel he, en dat is ook waardevermindering.
fendtkubota
Tot hoeveel pk zou je zon 610 kunnen opschroeven ?
sander
135 pk ongeveer met gereviseerde motor
me
Zoals de speling op je vooras .. wat voor speling is dat ? .. op je wiellagers ? .. of je fuseekogels ? Al die dingen vallen nog wel iets mee namelijk. En als je hem bijvoorbeeld iets op je arm hebt, en je krijgt hem niet strak genoeg. Dan moet je hem er mooi afschroeven .. iets verder openslijpen en kan je hem weer goed klemmen. Zo heb ik de vooras van onze inter ook spelingsvrij gekregen.
fendtkubota
Speling zit op de fusees zijn helemaal ingelopen assen moet terug opgelast en afgedraait worden en de gaten waar de bussen in zaten zijn ook volledig ovaal dus moeten ook uit gedraait worden

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
60
DEELNEMERS
19
WEERGAVES
7