Fendt 610 - fendt 610 kosten onderdelen
Ik heb naar een 610 gaan kijken met 13000 uren maar vooras zit heel veel speling op (zonder voortractie)en oliepomp moet vervangen worden en ook enkele koppingen moeten vervangen worden iemand een idee van de kosten ervan
Deel dit topic
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 610 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Voorasspeling, op de fussee's? Pendelas? Lagers?
Oliepomp kost ook veel, paar honderd euro.
En welke koppelingen bedoel je?
DAarbij zal hij wel gereviceerd moeten worden met 13000 uur...
Ding mag iig bijna niks kosten...
Linkje toevallig?
GAat veel te veel kosten om hem netjes te krijgen, en hij is helemaal afgeragd...
Motor nog in orde na dik 13000 uur? Geen onderdruk dan? En verliest olie...
Je moet het zelf weten, maar als ik kijk hoe oud die is, wat er allemaal versleten is, hoeveel uur die heeft, hoe die eruit ziet enz....
En reken maar dat er nog wel meer achterweg komt, 13000 uur is veel
maar als die trekker volledig in orde is en trug in de lak zit is hij toch zeker 6000 € waard niet ?
Bij zo'n oude 610 zijn de (originele) onderdelen erg duur
Tja, alstie volledig in orde is en helemaal netjes is wel ja denk ik.
Maargoed, stel je koop hem voor 2300.
DAar komt bovenop:
-oliepomp a 250e ex btw
-een bult verf a 150e
-veel bussen en lagers en pakkingen, ga je ook zo over 1000e
-dan nog heeeeel veel andere rommel, reken daar ook maar zo 1000e voor.
Plus de gereedschappen die je wrs nog moet aanschaffen
DAn nog een hele bult tijd, en dan verdien je alsnog weinig....
KUn je beter een in wat betere staat kopen, met een beetje pech gaat/is er nog vele meer kapot zoals bij pomp voor de hef of keerringen van de hefcilinder ed
Magoed, je moet het zelf weten, ik heb wel genoeg verteld denk ik
maarja wie ben ik he
er zijn er zat van deze waar veel meer werk in gaat zitten, mooi project denk ik hoewel er van een foto weinig te zeggen valt.
zoals ik dan bereken:
2300 is vraagprijs, ik ga er vanuit dat je hem voor 2200 wel hebt 4 potten verf x12.50=100 dan komt er nog de oliepomp bij van 150, en als je de fusees van de vooras zelf kunt draaien hoeven die ook niet duur te zijn, de verlichting is al kompleet een paar typeplaatjes meschien, ik verwacht dat je hem voor 3000 altijd wel netjes hebt.
er komt wel verschrikkelijk veel werk bij kijken maar dan heb je ook een super ruige tractor!!
Oliepomp is al 250, fussee's zijn ook niet goedkoop en heel veel ander spul ook niet
Een trekker met 13000 uur mag je ook wel reviceren, kost ook niet niks...
deze prijzen zijn ruwe schattingen
het zou wel veel kosten anders vragen ze wel meer
bij een fendt is 13 000 uur niks of nie veel.
fuseebus boven 17euro
fuseebus onder 25.80euro
kegellager 42.40 euro
kegellager 35.88
kramp.com/shop/action/… Fusee en wiellagers passend voor Fendt Favorit 610 SL Turbomatik__
er zijn bij kramp 5 verschillende hydroliek olie pompen en de prijzen lopen op van 182.50 tot 488.50 euro.
kramp.com/shop/action/… passend voor Fendt Favorit 610 SL Turbomatik__
@interpower motoronderdelen van een fendt zijn verschikkelijk duur dan een MF bijvoorbeeld.
bijvoorbeeld
cilinderset van een fendt farmer 105s is 550 euro.
cilinderset MF 165 58.90 euro
een groot verschil
maar van de rest van de tractor weet ik het nie.
trekker moet je rijden t van de vooruit in de achteruit kunnen gooien in de hoog en in de laag bij mij waren de tandwielen verrot onderdelen zijn moeilijk te verkrijgen check ook ff als de pook van 1 tot 6 een speling heeft in de ( soep roeren) heb 1800 euro geboden voor die machine zag m ook staan
13.000uur een lachertje... :|
Heb je motor horen lopen dan fendtkubota?
Veel onderdruk en lektie ook uit carterontluchting? Dat is wel ff belangrijk voor de staat van de motor
Hoe is de koppeling er aan toe dan?
@FEndt-Favorit, zo denk ik er dus ook over...
Ook gereviceerd dan?
De koperen fuseebussen zijn goed te vervangen, fuseepennen ook nog redelijk. Enkel de fuseebussen zelf zijn een ramp als de koperen bussen doorgesleten zijn naar de buitenkant.
Maar in elk geval voor 2300 euro kan je al eens iets riskeren denk ik.