Goedendag mensen,
Ik kreeg onlangs het advies om toch een rubber trillingsdemper tussen de aandrijfas van de frontaftakas te maken. Nu probeer ik op internet de nodige informatie hierover te vinden, echter kan ik nergens de handelsbenaming of een aanbieder van z'n ding vinden.
Uiteraard kan ik naar zuidberg mailen, echter vergelijk ik graag zelf even de prijzen ed.
Groeten Jan
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zuidberg Fronthef ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
moet toch wel ergens te vinden zijn bij iemand die 2de hands aftakassen heeft liggen, en op zich is het "maar" een blok rubber, maarja sommige dingen kosten soms veel meer dan je verwacht
Hier hebben ze zulke koppelingen in alle soorten en maten.
Kost wel weer heel wat ja, maar voor dat geld kun je niet veel schade hebben....
Die zijn inderdaad aan de prijs, maar zonder zo'n koppeling er tussen, lijkt me ook niet verstanding.
Verder heb je in ieder cardan dat met kruiskoppelingen werkt, een zekere mate van rotatieve trilling (de omtreksnelheid van de tussenas verschilt per positie van de kruiskoppelingen, kijk maar hoe een 2CV Eend de hoek om stoekt als je scherp om stuurt bij het wegrijden: die heeft nog kruiskoppelingen ipv homokineten)
Ik zou er zeker een torsiedemper tussendoen, bij bepaalde hakselaars braken krukassen omdat de hakselkooi in resonantie kwam met de motor zodat de trilling zichzelf versterkt en aanzwelt totdat de krukas breekt: Met een torsiedemper voorkom je een hoop narigheid.
Eerst wil ik mezelf graag even kort voorstellen; ik ben Michael Kelder en werkzaam als Service Manager bij Zuidberg Frontline Systems BV. Graag wil ik antwoord geven op jouw vraag.
De rubber koppeling waar jij het over hebt wordt inderdaad een Centaflex genoemd. Deze wordt gebruikt om trillingen en uitlijningsverschillen (dus wanneer de as iets schuin naar onderen of boven loopt) op te vangen. Er zijn diverse Centaflex koppelingen in de handel en wij kunnen je helpen met het vinden van de juiste. Je kunt het onderstaande mailadres gebruiken wanneer je informatie van ons wilt ontvangen.
servicedesk@zuidberg.nl
Met vriendelijke groet,
Michael Kelder
Service Manager Zuidberg