Illustratie van:

Case International 845 XL - Batterij voor de 845 XL

Heb een occasie gekocht om wekelijks te gebruiken in de Ardennen. in de zomer startte hij al moeilijk omdat de batterij snel plat was. Nu is het helemaal niet meer te doen, dus ga ik een nieuwe kopen. Wat voor type batterij heb ik nodig (sterkte?), waar moet ik op letten? De tractor staat wel in een schuur, maar kan er somt toch verdomd koud zijn, dus zijn er soorten batterijen die er beter tegen kunnen?

Deel dit topic

Reacties

timvanr
Ik kan effe kijke wat er voor een zit in die van ons
old man jose
Je meet de plaats op de accu bak en dan ga jed met de afmetingen naar de handelaar, daar vraag je om de accu met het hoogst mogelijke amperage in die maat.
180 ampere zou genoeg moeten zijn.
Ardennen Case
Er lijkt me momenteel een droge cel in te zitten, kan dit kloppen? Heb op internet gegoogled, en kom op een type Optima uit welke er het meest op lijkt. Robuuste, lekvrije constructie is schok- en trillingsbestendig / Laadvoorschriften Optima accu’s:
Dynamo: 13,8 tot 15,0 Volt
Batterijlader (constante spanning): 13,8 tot 15,0 volt, 10 ampére
hilbertvdberg
@Ardennen Case die optima batterijen zijn wel goede batterijen, en werken ook goed bij koude dagen.
Ardennen Case
@radium45: goeie website, maar welk type heb ik nodig hé. 6V of 12V, hoeveel ampère etc..
steyrTom
12V
jo845xl
Bij kramp heb ik er pas eentje voor mezelf besteld ( 845xl ) Varta 640 400 080 A732 kramp.com/shop-be/nl/…. Wat ik vroeger al gedaan heb ( ook bij mijne 1455xl ) is een motorvoorverwarming gemonteerd .kramp.com/shop-be/nl/…
case 745 xl
@jo845xl ik heb een 745 xl maar daar ben je de motor verwarmer niet voor nodig
jo845xl
Ik zeg niet dat ik de motorverwarming echt nodig hebt maar het scheelt toch veel bij het starten .
Ardennen Case
Ok, thanks.
denk dat dus een Accu 12V 1050S Red Top van Optima zal voldoen. Moest er nog iemand daar een bemerking op hebben, laat maar horen.
inter844-s
Ik heb in mijn 844xl en de 844-s een 140 ampere inzitten. die horen er volgens mij ook standaart in . maar licht ook wel beetje aan de motor dat hij moeilijk start, want dat heeft mijn xl ook wel een beetje , gaat vrij moeizaam, zit een snellere startmotor op maar heeft ook niet heel veel zin.

Ik zal wel voor die 170 ampere gaan wat jo845xl heeft gelinkt
ErDee
Meestal is gewoon een nieuwe accu al voldoende, de startmotor wordt er toch niet beter van als je een hele grote of eentje met veel startcapaciteit erop zet. En als de trekker niet meteen als een zonnetje loopt in de kou dan moet je maar even een minuutje wachten, zo erg is dat niet.
case inter kracht
12v120amper 50 bij 19hoog 19breed
case inter kracht
@old man jose 120 ampere is meer dan zat start ik me 1355met 5vorst nog mee
inter-Eric
@case inter kracht 1255 wel ja,lange slag van die 845 heeft wel stroom nodig,bij ons staat er en case 135 ampere op met 1000 ah start stroom,accutje is wel een doorzetter,moet gek gaan als die niet wil aanslaan,mocht hij echt slecht gaan starten dan zou ik een snel anker in je startmotor zetten
japie82
In de 845 XL plus van ons heeft altijd een 12 v 135 ah gestaan, dat is ruim voldoende. starten gaat in de winter wel wat moeizamer, maar dat ligt aan de motor, die wil slechter aanslaan als het koud is, daarom hebben we er ook een snelle 12 volts startmotor op laten zetten, scheelt wel wat.
old man jose
@case inter kracht
Ja zeker zo'n kop zou ik ook hebben. Deze man advies en jij weet het beter goed zo!!!!!
Kun je dan ook verklaren waarom dit voldoende is?
Hoe hoger het amperage hoe beter de start kwaliteit.
case inter kracht
@old man jose das waar maar 180amper past er niet eens in en vriend van memet 845 hheeft er 102amper in start bij -10 zelf nog maar accu is ook in combinatie met bij passende dynamo dus een groteren accu's kan ook niet veel groter dan orgineel
SJB533
Niet alleen de grootte accu is van belang. De juiste startprocedure is ook belangrijk!

Gloeien (en goed!), deed ik zo een minuut op een 745XL
Vervolgens de Stopknop half uittrekken. Er zit een aanslag in, daar stop je. Vervolgens starten. En uiteraard de stopknop weer terugdrukken. 😉
old man jose
@case inter kracht
Ga nou geen appels met knollen vergelijken, dat werkt niet.
inter844-s
@SJB533 ik weet niet of er wel een koudstart opzit? op die van mij namelijk niet de xl.. die kun je niet half uittrekken , ik gok dat dat met deze 845 ook niet kan ? @Ardennen Case
Ardennen Case
@inter844-s: zou het niet weten van die koudstart, zal het dit weekend eens bekijken als ik er ben. Maar als ik het hier allemaal een beetje bekijk, zou een 140 ampere normaal wel voldoende moeten zijn en zeker als het dan nog een nieuwe is.
SJB533
@inter844-s
Foto? Zou dat wel s willen zien 😉
case 745 xl
@SJB533 zo hoort het id maar ik hoef mijn 745 nu nog niet te gloeien(zelfde model al jullie) starte zonet gewoon goed met de koud start.
case 745 xl
@inter844-s ik weet eigelijk wel zeker dat jou 845 wel een koudstart heeft
MF65
@inter844-s Op de 895 zit wel een koudstart, dus dan zit op een 845 ook koudstart, blokken zijn allemaal gelijk. Maar zoals @SJB533 zegt; Je moet gloeien én koudstart uittrekken. Gewoon een Optima Red Top accu kopen, past altijd en beter is er (bijna) niet.
SJB533
@case 745 xl
Koudstartinrichting gebruikten we eigenlijk alleen als t echt koud was. Meestal was t gewoon een tik aan de sleutel en hij deed t 😉
SJB533
@MF65
Blokken zijn weliswaar gelijk. Toch twijfel ik of de randapparatuur gelijk is. De 844/45XL is 2 pk lichter, dan een 895 😉
MF65
@SJB533 2.. je zult ze maar net te kort komen 😃
SJB533
@MF65
Dan liever een 856XL. Heb verder weinig met die trekkers, maar die Engelsen zijn wat te licht gebouwd 😉
MF65
@SJB533 Klopt, echte veehouderij trekkertjes die 85/95 serie. Maar wel lekker wendbaar en rap, vooral voor die tijd. In '84 kregen we een 585 XL die liep over de 40. Dat was toen heel wat..
SJB533
@MF65
Heb zelf met een 485 XL gewerkt. Vond dat idd ook wel een fijn apparaatje. Die durfde ik ook wel te laten werken. Trekken, aftakas etc. Lukt met een 5 ook wel, maar een 8 zou ik mee uitkijken 😄

40? Nog nooit gehoord.
MF65
@SJB533 458 en 585 stonden standaard op 14x30 dan lopen ze geen 40 nee, op 14x34 wel.
SJB533
@MF65
Mja, die 10 cm doet t idd wel 😃
inter844-s
@SJB533 vertel waar moet ik een foto van maken ? van de brandstofpomp of ??
inter844-s
@MF65 ik kan hem niet half uittrekken, er zit een orginele stopknop op, ik kan hem aleen maar uittrekken en dan blijft die staan dan is die uit. bij de 844-s kan ik hem wel half uittrekken, die start dan ook veel makkelijker, die 844xl is vaak een probleem bij mij swinters
SJB533
MF65
@inter844-s Tjs, als het er niet opzit dan houdt het op.. Dan is het zaak je gloeisysteem te controleren en een frisse accu er op, succes!
case 745 xl
@inter844-s zou raar zijn dat mijn 745 het wel heeft en jou 845 niet.
gaat ook maar om de laatste cm van de stopknop en die moet je dan id beethouden
inter844-s
@SJB533 de onderste kabel is voor om de trekker uit te zetten , ook al trek je hem half uit als die bijv loopt , dan gaat die heel langzaam uit, als ik hem half uittrek voor het start, slaat die niet aan en zit er ook geen gevoel in, bij de -s voel je precies dat je de koudstart gebruikt want dan stop die bij zoon pinnetje en als je hem dan verder uittrekt dan kun je hem stopzetten normaal
inter844-s
@case 745 xl hier zit volgens mij geen koudstart op 😛 lees het verhaal hier boven 😃
inter-Eric
Aleen de inters en overgangsmodellen met ouwe pomp hebben koudstart,een case heeft dit niet meer,die hebben een andere pomp
SJB533
@inter-Eric
Ligt dus aan de pomp?

Bijna waar. Modellen met de Case/DB-grille kunnen m ook nog hebben! Origineel welteverstaan! 😉
inter-Eric
Gee weet toch onderhand wel wa ik bedoel he sjoerd!!! over die db series praten we maar niet
inter844-s
@inter-Eric kijk ik dacht al wel dat ik geen koudstart had kon hem ook niet half uittrekken dus haha 😃
demuywo
Ik heb een Optima RT S 4.2, stilletjesaan op het einde van z'n Latijn, maar dat is 50Ah? Zwaarder hebben ze precies ook, zelfde bestellen? Starten doen ze echt niet graag alst koud is 😅

(klik om te vergroten)

redeagle14
Alle inters hebben koud start in de brandstof pomp VA pomp stopknop iets uittrekken en volgas geven. Bij een VE pomp (volledig mechanisch) is de koudstart opbrengst automatisch, geen gas geven.
demuywo
Hm, vant weekend eens naar pomp kijken, maar in vergelijking met de Zetor start ie toch 'trager', 'moeizamer', ook piepklein batterijtje waar er 2 grote gedoeftes bij de Tsjech in liggen.
demuywo
Staat ie 8 dagen stil en heb ik hem nodig... dan heb je een nieuwe batterij, geen tik... pffft, de lader er weer aan en dit weekend eens meten... begint me tegen te vallen.
demuywo
Even gemeten vandaag na een uurtje werken,14,5V stationair, 13,4V met motor uit. Lijkt me goed? Voorlopig de - pool afgekoppeld.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
51
DEELNEMERS
17
WEERGAVES
21