Illustratie van:

Case International 1455 XL - olie uit onderdruk buisje

Dieselpomp laten maken en bij geschroefd en er terug op gezet en nu gooit hij motorolie uit overdruk buisje iemand ervaring mee?

Deel dit topic

Reacties

inter-Eric
Hoe is het met je oliepeil???
Deutz 001
@inter-Eric normaal
inter-Eric
Oke,dacht mischien dat je brandstofpomp lekte naar het carter toe,waardoor het te vol kwam en het er dan uit blies
mfjens
Gooid ie het er al uit als ie stationer draaid of met meer toeren
Deutz 001
@mfjens als ik hem goed warm rij
wvdh
Zit een vuilfilter boven in. is die kapot misschien. even buisje los halen en kan je het zien
Deutz 001
@wvdh hij heeft dit nooit gedaan en nu ineens pomp bij geschroefd en hij doet het
wvdh
@Deutz 001 maar hij draaid nu zeker wat meer motor toeren?
billy194
Als hij daar olie sputterd is et nie echt best met de motor,heeft ie ook carterdruk
Deutz 001
@wvdh ja maar rookt niet
Deutz 001
@billy194 komt altijd beetje damp uit neem ik aan en bleuwe dampe aan uitlaat op stationair
wvdh
@Deutz 001 hoeveel olie is het??
Fendttrisixfan
Heeft mijn 600 ook, combinatie van opdrijven en meer toeren, zolang hij makkelijk start zou ik het gewoon laten zoals het is 😉
Deutz 001
@wvdh druppeltjes
Deutz 001
@Fendttrisixfan bij starten komt motor niet op toeren en rookt heel wit
billy194
@Deutz 001 of je hebt te veel olie in de motor of te veen carterdruk
wvdh
@Deutz 001 ja dat er een paar of veel
Deutz 001
Als hij koud is en ik peil hem komt de olie tot het stokje heel vol is
Deutz 001
@wvdh een paar
Fendttrisixfan
@Deutz 001
wit roken doet de mijne ook 😃 maar wat bedoel je met niet op toeren komen, als hij net gestart is en je duwt het gaspedaal in doet hij niets??
wvdh
@Deutz 001 zal er weinig aan doen
Deutz 001
@Fendttrisixfan inderdaad doet hij niets
Deutz 001
@wvdh ken je die grote plaat waar dat buisje uit vertrekt ?
daar is ook een lek in die dichting
wvdh
Me 1246 rookte vanochtendook wit de eerste 3 minuten toen het min 8 was
wvdh
@Deutz 001 ja das gewoon makkelijk te vervangen die pakking
Deutz 001
@wvdh maar ook ineens heel fel daar drupelt het heel snel uit
wvdh
@Deutz 001 heb je een oliedrukmeter erop zitten?
Deutz 001
@wvdh nee maar het lampje van motor olie druk brand niet
wvdh
@Deutz 001 misschien nu meer olie druk. motor draaid ook meer toeren??
Deutz 001
@wvdh ja klopt motor toch niet gaar?
wvdh
@Deutz 001

durf niet te zeggen heeft die veel onderdruk?
Deutz 001
Nee beetje damp maar da is normaal , niet?
Deutz 001
@wvdh pomp is eraf geweest was stuk nu terug erop gezet en iets meer brandstof en nu heb ik dit ?
wvdh
@Deutz 001 toeval zal ik zeggen
Deutz 001
@wvdh maar trekker rookt nog niet
wvdh
@Deutz 001schone verbranding:D trek die wel harder
Deutz 001
@wvdh merk geen verschil
wvdh
@Deutz 001
zit er toch iets niet goed
Deutz 001
@wvdh merk geen verschil
wvdh
@Deutz 001 pomp open en geen verschil merken, vreemd???
Deutz 001
@wvdh en totaal geen rook , nu is tractor terug.na pompen dokter
wvdh
Succes
hakkert6
Is de timing van de pomp wel goed?
witte rook kan op verkeerd inspuitmoment wijzen.
Aangezien de brandstofpomp eraf geweest is zou ik dit eerst controleren.
Witte rook kan op (veel) te vroege inspuiting wijzen en zelfs zuigerschade veroorzaken.
mickheijboer
@Deutz 001

Staat alles wel goed op tijd gemonteerd
Deutz 001
Quote @mickheijboer:
zelfs zuigerschade veroorzaken.
neen is nu terug na een pompen specialist de hele tractor
mickheijboer
@hakkert6

We waren wel gelijk op tijd maar denk het zelfde
mickheijboer
@Deutz 001 Wijs want ik laat het ook doen om zeker tezijn dat hij goed staat
Deutz 001
Quote @mickheijboer:
et ook doen om zeker tezijn dat hij goe
denk je tot motor nu kapot is
mickheijboer
@Deutz 001 Weet niet wat je er nu meegedaan heb nu de pomp zo gestaan heb goed is het niet. Weet wel dat de motor op een bepaald moment moet staan met de eerste cilinder en dan kan je de pomp er op zetten . En dan moet je hem op de juiste graden nog is afstellen dit doe je met een special metertje achter in de pomp.
hakkert6
@Deutz 001 Check eerst de inspuit timing en probeer het dan nog eens.
Deutz 001
@hakkert6 oke zal ik doen maar ik heb 15 km zo gereden
Jarno1h
Pomp staat warschijnlijk niet op het juiste inspuit tijdstip. ff met een graden klokje laten controleren. moet voor de motor niet veel uit maken tenzij hij echt veelste vroeg staat maar dat had je dan wel gehoord.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 1455 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
52
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
10