Hoi,
Is het zo dat de urenstand van de mf 3000, 3100 en 3600 het rondje rond gaat bij 100 duizend. Ben hier in discussie in australie ik ben er bijna zeker van dat onze 3080 ongeveer 19200 uur heeft dus 19200,8 met de ,8 als 10den van een uur. Graag jullie bevestiging.
Groeten Marten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
verder is 1920 uur wel weinig voor een 3080 lijkt mij, die 3000 serie is inmiddels al wat jaartjes oud en dan is er wel erg weinig mee gedaan. 1920 uur draait een loonwerker in een jaar al bij elkaar.
Je bent een 0 vergeten. Ik lees 19.200,8
Ik bedoelde daar ook mee te zeggen dat het waarschijnlijker is dat er 19200 uur weergegeven wordt ipv 1920.
Bedrijfsuren worden normaal geteld als uren bij een gemiddeld toerental van 1600rpm, want bij weinig toeren is er immers minder slijtage dan bij een motor die de hele dag volgas loopt.
De MF telt dus behoorlijk door, ik geloof dat zelfs de uren dat hij op contact staat geteld worden. Dus als je de trekker met kuilvoersnijder voor de maisbult zet met de radio aan (op contact) terwijl jij zand afmaakt, telt hij ook uren... Zo kan MF toch nog pochen op trekkers die hoge urenstanden halen
+1
hoor er nu vrij weinig slechts over, dus dat is weer goed inderdaad
Trouwens de meeste tellers die electronisch aangestuurd worden tellen de klokuren. De digitale zoiezo allemaal.
Waarom kan Zetor dat (bijna) nooit?
ik bedoel , als je een Zetor vindt met 5000 uur dan is het al veel , ze hebben bijna allemaal zo'n 3000 uur
Waarom is dat?
en alle types hebben dat
ben ik het niet mee eens
en de tellers btw verschilt ook erg per serie's, 6100 serie bijv. tellen maar een krappe driekwart van de daadwerkelijke uren.
Whahaha, de wind er weer goed onder, je maakt een grapje zeker, MF verkopen zijn redelijk goed, de winst cijfers belabberd .
Ik ga hier helemaal geen merken gevecht van maken. Dat is allemaal onzin, moest alleen lachen om een uitspraak. MF was veel groter, maar om de boel weer op de rit te krijgen na de 70/ 80 er jaren. Zijn ze gaan saneren, bouwmachines, Perkins er uit, en nog niet zo heel lang geleden, Coventry dicht.
Juist de Italianen staan er slechter voor, ik zou nu niet graag in de schoenen staan van de familie Morra, oftewel Argo (Landini, Mc Cormick), daar gaat het niet zo goed mee. Maar ik weet wel op wie je doelt, SDF natuurlijk, ze hebben een paar moeilijke jaren door gemaakt, maar nu gaat het weer goed, Duitse degelijkheid verkoopt goed, Deutz-Fahr is het enigste merk samen met Zetor dat in Europa nog in aantallen groeit. Ook gaan ze nu weer grote verschillen maken tussen verschillende merken, en eigen Same motoren ontwikkelen bij Same, dat doen ze niet als het slecht gaat. Maar ze blijven de kleinste van de grote vijf, en dat speelt ze wel parten.
Ik zeg ook helemaal niet dat MF een slecht product is. Ik moest alleen lachen om jouw uitspraak, sorry als het slecht over kwam. Ik zeg in tegen deel, MF is een goed product, Gima bakken, achterbruggen bewijzen/bewezen zich, ook de keus voor Sisu 6 cilinders is een goede. Die Perkins 6 cilinders van 10-20 jaar terug waren niet goed, dat heeft ze veel klanten gekost, die blokken waren gebouwd voor vrachtverkeer, en niet voor landbouw machines, en dan trokken de blokken krom, en ging alles lekken. Een loonwerker uit de buurt heeft de MF's er dan ook uit gegooid, vanwege die Perkins. Hedendaagse Perkins zijn al weer zwaarder gebouwd.
Mijn oom werkt bij de ABN-Amro, afdeling landbouw beleggingen, en die vertelt mij wel eens het één en ander, en ik krijg van hem wel eens het financiële dagblad, nou ja, dan zie je heel wat nood grepen om MF nog wat winstgevender te laten lijken. Maar de meeste winst komt toch echt bij Fendt, Valtra, en andere onderdelen vandaan, niet bij MF. Waarom MF houden binnen AGCO (?), aan MF hangt een enorm dealer netwerk wereldwijd, waardoor ze bij Agco nog veel meer producten kwijt kunnen dan alleen MF.
Bedankt voor je reactie maar dat is niet echt antwoord op mijn vraag.
Een feit is ,dat zetor trekkers die NL lopen
bijna allemaal minder als 5000 uur hebben
of die forterra die bij slootsmid staat die heeft 900 uur
en ziet er uit of als die 9000 uur heeft gelopen
en zo zijn er zo veel zetors
Ik vind de 3600 trouwens ook mooier als de 8100
Om deze uitspraak moest ik lachen, niet om iets anders, het was toe lachen, niet uit lachen, als dat wel zo over is gekomen, mijn excuses. Grapjes moet je over elk merk kunnen maken .
MF is een grote naam. Die jarenlang afbreuk kende. Zal mij niet verbazen, dat binnen 5 jaar MF (merknaam dus, niet Beauvais) veel meer pure winst gaat opleveren. Zonder kunstgrepen, natuurlijk. Is namelijk het goedkoper gehouden broertje van Fendt. Maar wel met andere componenten (Sisu-blok, Gima-achterbrug)... Reden, waarom ik denk, dat DF en Zetor dan ineens niet zo hard meer groeien... Al kan ik me niet eens voorstellen, dat Zetor groeit kwa afzet...
mf zit ook tussen een aantal merken in. wil je een goedkope trekker waar je wat mee kunt koop je een valtra of nh ofzo en wil je een luxe trekker koop je een fendt. de mensen die dan een iets minder luxe trekker willen gaan dan voor mf of de mensen die met een luxe trekker ook een mechanische bak willen gaan voor mf. maar het zijn ook goede trekkers maar ze zitten er gewoon wat tussenin. trouwens, ik heb laatst eens ergens gelezen dat mf voor de helft van de omzet van agco zorgt. dus dat is dan wel weer beter dan fendt en valtra enz.
Valtra is qua prijs aardig omhoog gegaan hoor Maar tov MF is een Valtra dat ook waard. Zit tenminste een fatsoenlijke cabine op, waar je voor een goed bedrag een omkeerinrichting in kunt zetten. Het voordeel van Valtra tov ieder ander merk!
ja, inderdaad. fendt is erg duur in verhouding tot valtra terwijl je met valtra net zo veel kunt.
Ik durf te zeggen, dat je met een Valtra meer kunt, zonder m geheel te moeten aanpassen. Buiten fabrieksopties als twintrac etc om
ja, om nog een voorbeeld te noemen: fendt heeft dat voorraam zo gemaakt om voor voorladerwerk goed zicht te hebben maar ik vind het gene wat valtra voor voorladertrekkers heeft handiger, de x-series. daar hebben ze voor de cabine een knik erinzitten dat het net zo iets word als een shovel en voor normaal werk is het ook nog mogelijk de fusees te gebruiken ipv de knik en dan heb je een normale trekker. dat vind ik een beter idee dan die voorruit van fendt.
Die knik heeft zijn voordelen, maar de voorruit ook Je hebt en houdt gewoon meer zicht. Was ook een punt bij deze Valtra N12*
inderdaad ja. en daar komt nog eens bij dat valtra mij wat robuuster lijkt dan fendt omdat valtra ook trekkers maakt die ook (met kleine aanpassingen) voor bosbouw te gebruiken zijn.
ja weet ik. ik bedoelde dat valtra robuuster is en dus minder aanpassingen nodig voor in de bosbouw.
Deutz-Fahr gaan vergelijken met MF is appels met peren vergelijken. Op z'n Hollands gezegd het waren allebei twee dikke ongezonde vrouwen, die flink moesten afvallen om weer gezond te worden, maar dan houd de vergelijking ook op . MF was een veel dikker wijf dan Deutz-Fahr, laten we dat voorop stellen. Het is allemaal niet zo eenvoudig, het heeft me heel veel factoren te maken. Ik heb hele bakken met kranten artikelen er over, daar komen die factoren in terug.
En die factoren ga ik hier niet allemaal neerzetten, want dan ben ik mijn leven niet meer zeker, dan ligt mijn inbox zo vol, met dreig mailtjes van MF o fielen . Ook zal mijn verhaal dan zo lang worden, als de lengte van een reactie van een wel bekende Deere fan...
Als t gewone feiten zijn, mag t toch? Kunnen ze je niks maken
Lang bericht is geen probleem. Moet t wel ergens over gaan
Valtra en NH vergelijken vind ik een beetje link, zou het niet doen, totaal andere trekkers, gemikt op andere markt segmenten.
Omzet zegt binnen een bedrijf geen drol, het gaat om winst, zonder trucjes. Dat MF de helft van de omzet behaalt komt ook omdat ze heel veel eenvoudige trekkers verkopen, alleen de marges zijn op die dingen echt drie keer knudde, en veel onderdelen zal je er ook niet aan kwijt raken, (vergeet niet dat veel trekker fabrikanten juist daar op kunnen cashen (ook wel aftersales genoemt) want het zijn vaak bewezen trekkers die elk zichzelf respecterende dorps monteur in Timboektoe in elkaar en uit elkaar kan halen met een zakdoek over zijn kop .
Agco heeft niets voor niets Sparex overgenomen (grote onderdelen leverancier, dus veel aftersales). Waarom denk je dat iedere trekker fabrikant tegenwoordig zijn eigen olie merk (met het merk van de trekker erop) verkoopt.
NH is ook aardig luxe hoor, ik weet niet hoe je erbij komt dat dat niet zou zijn ?
Kijk zulk soort discussies, wil ik uit te weg gaan. Niks tegen jou hoor beste Selten.
Ja NH is ook luxe, technologie verkoopt in de Westerse wereld nu eenmaal, dus NH levert ook zijn bijdrage, ze moeten wel.
Ja maar is toch beetje domme opmerking om te maken? Alle westerse merken zijn wel luxe. Alleen de een die doet er een schepje bovenop..... Maarja als je daar ongeveer 50% meer voor moet neertellen....
Het is niet slim, laten we het daar op houden. Het lastige is dat het gewoon weg moeilijk is om merken heel kort door de bocht te gaan vergelijken. Elk merk heeft zijn eigen technologie, zijn eigen voordelen. En dan gaan er weer mensen roepen, ja maar de mijne houdt weer zijn waarde, en de andere schreeuwt weer, ja maar de mijne is het zuinigst, en voor je weet is het weer één grote knok partij op TF .
Voor verdere informatie, wijs ik u door naar de Boerderij Trekkertest . Staat een duidelijke vergelijking. Dat MF 80?? een allrounder is, en bijv. Case IH Magnum een echte tractor voor opt land is. Daar kun je fatsoenlijk vergelijken
Wat doet een nieuwe Valmet dan qua prijs? Euro per pk ongeveer.
@MaartenMandemaker
Zelfde vraag, maar vervang Valmet door een TEFje
ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel, ik bedoelde dat tussen nh en fendt bijv een verschil zit in luxe en kwaliteit. en daar is bij beiden de prijs ook naar.
ik vergelijk ze ook niet echt, meer van dat als je niet zo'n hele luxe trekker als fendt hoeft je bijv voor valtra of nh kunt kiezen. welke je dan kiest ligt er helemaal aan wat voor werk je er mee wilt doen.
Zescilinder 130pk powershift... Redelijk standaard type dus...
Nouja, om hier nou te gaan verkondigen dat fendt topkwaliteit is vind ik ook weer niks. Als ik hoor hoe die Vario's slijten daar moet ik ook wel even van zuchten. Te duur vind ik een beter woord
Jammer weer....
Je kunt je beter eerst verdiepen in de feiten..
Als de produktie aantallen van Sisu motoren en Vario achterbruggen die door het MF dealernetwerk in de markt gezet worden, bij Fendt en Valtra wegvielen, zou daar de winst ook een stuk lager zijn... Binnen de Agco corporation is het vestzak-broekzak, als ze bij Fendt evenveel winst maakten op de vario transmissie als de winst die MF maakt op een Dyna-VT dan had Fendt geen bestaansrecht meer.
Marketing en product placement is een heel apart wereldje, neem dat maar van mij aan
Jammer weer....
Je kunt je beter eerst verdiepen in de feiten..
Waarom zou ik Valtra als een luxemerk moeten zien ?
Vergeleken bij een Valtra is een Zetor een armoedzaaier
Valtra kan worden gezien als een degelijk merk met comfortabele bediening. Dat lijdt er toe dat het merk is uit gerust met luxe, een luxemerk is eigenlijk weer iets anders.
sorry, iets verkeerd geformuleerd. ik bedoelde dat valtra minder luxe heeft als fendt. over het merk zeg daarmee niks, alleen hoe het uigerust is.
nee, dat is het ook weer niet. maar op de dingen die ik hoor en lees hier op de site en hier in de buurt is de kwaliteit van fendt beter dan dat van nh. maar daar wil ik verder niet op ingaan want iedereen heeft zijn eigen mening over ieder merk.
Dat snap ik ook heel goed. Als ik bijvoorbeeld de Boerderij trekkertest lees, kost een Fendt ook een 50% meer! Das toch ook ruim voldoende om een betere kwaliteit te leveren. Sorry maar naar mijn mening is Fendt gewoon te duur voor wat het oplevert
De M800 en de A serie zijn toch meer boeren trekkers.
dat vind ik zelf ook hoor selten.
Je mag me wel bij me voornaam noemen hoor xD
ik weet weinig van automerken dus snap niet helemaal wat je bedoelt maar ik wil daar verder niet op ingaan
weet ik mark. maar hier op de site zie ik me eigen voornaam liever ook niet dus zei ik die van jou ook niet.
Dat is wel weer zo'n rare vergelijking.. . Italiaans roest kun je idd niet vergelijken met Deutsche Gruendlichkeit...
Maakt mij niet zoveel uit. Ik heb ook me FB link in mijn profiel staan
ik niet.
Tja wat niet kan, maar waarom doen ze het niet?
Omdat aan de eind van de dag, elk bedrijf je wil naaien, het gaat alleen maar om geld, nog meer geld, en nog is geld, hoe meer cijfers ze op hun bankrekening hebben hoe beter.
Maar de meeste winst komt toch echt bij Fendt, Valtra, en andere onderdelen vandaan, niet bij MF. Waarom MF houden binnen AGCO (?), aan MF hangt een enorm dealer netwerk wereldwijd, waardoor ze bij Agco nog veel meer producten kwijt kunnen dan alleen MF.
Als de produktie aantallen van Sisu motoren en Vario achterbruggen die door het MF dealernetwerk in de markt gezet worden, bij Fendt en Valtra wegvielen, zou daar de winst ook een stuk lager zijn... Binnen de Agco corporation is het vestzak-broekzak, als ze bij Fendt evenveel winst maakten op de vario transmissie als de winst die MF maakt op een Dyna-VT dan had Fendt geen bestaansrecht meer.
Marketing en product placement is een heel apart wereldje, neem dat maar van mij aan
Uiteindelijk bepaalt de boekhouder van een bedrijf/concern welke afdeling het meeste winst maakt.
Klein voorbeeld: Fendt bouwt vario's voor MF. Dus kun je een deel van de kosten voor de hal waarin de vario's gebouwd worden, en bijvoorbeeld de ontwikkeling ervan afschuiven op MF, waardoor de winst van Fendt hoger wordt.
Dit gebeurt overigens echt niet alleen bij Agco...
Waarom denk je dat, Case New Holland officieel een Nederlands bedrijf is, Nederland is een belasting paradijs.
Denk dat heel veel mensen zich verkijken op SDF, over een jaar of 10 staat er een heel ander modellen programma bij de Deutz-Fahr dealer, daar zijn de nieuwe 6 en 7 serie al een voorbode van.
Dat Deutz-Fahr en Zetor allebei nog groeien in aantallen is helemaal niet zo gek, het zijn allebei merken die in de jaren negentig, tweeduizend veel marktaandeel verloren hebben, Zetor maakte in 2011, 5200 trekkers.