Urenstand mf 3080 tot 99.999?

Hoi,

Is het zo dat de urenstand van de mf 3000, 3100 en 3600 het rondje rond gaat bij 100 duizend. Ben hier in discussie in australie ik ben er bijna zeker van dat onze 3080 ongeveer 19200 uur heeft dus 19200,8 met de ,8 als 10den van een uur. Graag jullie bevestiging.

Groeten Marten

Deel dit topic

Reacties

Fast Eddy
Ik denk dat je het klokje rond bij 10.000 bedoeld.
walker1
Kom je toch vanzelf achter als je er een uur mee werkt?
verder is 1920 uur wel weinig voor een 3080 lijkt mij, die 3000 serie is inmiddels al wat jaartjes oud en dan is er wel erg weinig mee gedaan. 1920 uur draait een loonwerker in een jaar al bij elkaar.
Fast Eddy
@walker1

Je bent een 0 vergeten. Ik lees 19.200,8
CaseCS130
Van bepaalde renaults weet ik dat ze een tonnen teller hebben. Zijn dezelfde klokjes dan die ze in hun auto'à gebruikten voor de gereden kilometers. Dus het zou kunnen.
marien jd fan
Volgens mij begint die dan gewoon weer bij 1
takeuchipower
Heb je een foto van de teller?
walker1
@Fast Eddy
Ik bedoelde daar ook mee te zeggen dat het waarschijnlijker is dat er 19200 uur weergegeven wordt ipv 1920.
krolsteyr
Ik denk wel dat het klokje tot de 100.000 gaat, op de teller van onze mf 3120 staat nou 09215,4 uur
Wim3065
99999,9
DANOONTJE POWERR
@takeuchipower Ik denk niet dat ie nu het vliegtuig gaat pakken om een foto van de teller te maken 😃
weurding
Wat maakt het uit, de meesten hebben al moeite met 9999,99 laat staan 99999,99 😄
Renze
Bij deze MF worden klokuren geteld, geen "bedrijfsuren"
Bedrijfsuren worden normaal geteld als uren bij een gemiddeld toerental van 1600rpm, want bij weinig toeren is er immers minder slijtage dan bij een motor die de hele dag volgas loopt.

De MF telt dus behoorlijk door, ik geloof dat zelfs de uren dat hij op contact staat geteld worden. Dus als je de trekker met kuilvoersnijder voor de maisbult zet met de radio aan (op contact) terwijl jij zand afmaakt, telt hij ook uren... Zo kan MF toch nog pochen op trekkers die hoge urenstanden halen 😉
fendt308-driver
Quote @Renze:
. Zo kan MF toch nog pochen op trekkers die hoge urenstanden halen

+1 😃
Renze
@fendt308-driver Het is gewoon een feit dat die series niet zo goed waren... Eind jaren 80 begin jaren 90 zat MF kwalitatief in een dip omdat moederbedrijf Varity de boel aan het leegzuigen was, ze hebben hun winst vergroot door op de kwaliteit te beknibbelen, en toen de verkoop daardoor achteruitging de boel aan Agco verkocht: Gelukkig heeft Agco de wind er al jaren weer goed onder 😄
fendt308-driver
@Renze
hoor er nu vrij weinig slechts over, dus dat is weer goed inderdaad 😄
Tim-MF3080
@Renze weer bijgeleerd
MaartenMandemaker
@Renze Aha dus daarom loopt er hier in de buurt 1 met 26000 uur 😉

Trouwens de meeste tellers die electronisch aangestuurd worden tellen de klokuren. De digitale zoiezo allemaal.
DOLMAR
Quote @Renze:
Zo kan MF toch nog pochen op trekkers die hoge urenstanden halen

Waarom kan Zetor dat (bijna) nooit?
ik bedoel , als je een Zetor vindt met 5000 uur dan is het al veel , ze hebben bijna allemaal zo'n 3000 uur
Waarom is dat?
en alle types hebben dat
NH-Ford
@Renze bedoel jij nou de 3000 serie?
ben ik het niet mee eens 😉
en de tellers btw verschilt ook erg per serie's, 6100 serie bijv. tellen maar een krappe driekwart van de daadwerkelijke uren.
KHD Deutz-Fahr
Quote @Renze:
Gelukkig heeft Agco de wind er al jaren weer goed onder

Whahaha, de wind er weer goed onder, je maakt een grapje zeker, MF verkopen zijn redelijk goed, de winst cijfers belabberd 😉.
weurding
@DOLMAR tegen de tijd dat ze die uren gemaakt hebben is het zeer aantrekkelijk ze naar het buitenland te exporteren, komt bij dat de meeste zetorriders in het verleden er 1 kochten omdat ze juist weinig uren draaiden, diegene die wel 1000 uur in het jaar draaiden wilden ook op iets fatsoenlijks rijden 😉
MaartenMandemaker
@KHD Deutz-Fahr Oh ja, en daarom zijn ze binnen 20 jaar van niets tot zo'n groot concern opgewerkt. Welk concern maakt dan wel zoveel winst? De Italianen staan er beroerder voor.
weurding
@MaartenMandemaker deutz heeft ook zo zijn strubbelingen gehad, net als meerdere merken, zou me er niet te druk over maken, is niet jou winst/verlies 😄
MaartenMandemaker
@weurding Gelukkig niet 😄 Ik heb ook geen plaatsje op Wall Street 😃 Maak me er ook niet druk om, met alles is wel eens wat, helemaal in die wereld.
KHD Deutz-Fahr
Quote @MaartenMandemaker:
@KHD Deutz-Fahr Oh ja, en daarom zijn ze binnen 20 jaar van niets tot zo'n groot concern opgewerkt. Welk concern maakt dan wel zoveel winst? De Italianen staan er beroerder voor.

Ik ga hier helemaal geen merken gevecht van maken. Dat is allemaal onzin, moest alleen lachen om een uitspraak. MF was veel groter, maar om de boel weer op de rit te krijgen na de 70/ 80 er jaren. Zijn ze gaan saneren, bouwmachines, Perkins er uit, en nog niet zo heel lang geleden, Coventry dicht.

Juist de Italianen staan er slechter voor, ik zou nu niet graag in de schoenen staan van de familie Morra, oftewel Argo (Landini, Mc Cormick), daar gaat het niet zo goed mee. Maar ik weet wel op wie je doelt, SDF natuurlijk, ze hebben een paar moeilijke jaren door gemaakt, maar nu gaat het weer goed, Duitse degelijkheid verkoopt goed, Deutz-Fahr is het enigste merk samen met Zetor dat in Europa nog in aantallen groeit. Ook gaan ze nu weer grote verschillen maken tussen verschillende merken, en eigen Same motoren ontwikkelen bij Same, dat doen ze niet als het slecht gaat. Maar ze blijven de kleinste van de grote vijf, en dat speelt ze wel parten.
KHD Deutz-Fahr
@Renze

Ik zeg ook helemaal niet dat MF een slecht product is. Ik moest alleen lachen om jouw uitspraak, sorry als het slecht over kwam. Ik zeg in tegen deel, MF is een goed product, Gima bakken, achterbruggen bewijzen/bewezen zich, ook de keus voor Sisu 6 cilinders is een goede. Die Perkins 6 cilinders van 10-20 jaar terug waren niet goed, dat heeft ze veel klanten gekost, die blokken waren gebouwd voor vrachtverkeer, en niet voor landbouw machines, en dan trokken de blokken krom, en ging alles lekken. Een loonwerker uit de buurt heeft de MF's er dan ook uit gegooid, vanwege die Perkins. Hedendaagse Perkins zijn al weer zwaarder gebouwd.

Mijn oom werkt bij de ABN-Amro, afdeling landbouw beleggingen, en die vertelt mij wel eens het één en ander, en ik krijg van hem wel eens het financiële dagblad, nou ja, dan zie je heel wat nood grepen om MF nog wat winstgevender te laten lijken. Maar de meeste winst komt toch echt bij Fendt, Valtra, en andere onderdelen vandaan, niet bij MF. Waarom MF houden binnen AGCO (?), aan MF hangt een enorm dealer netwerk wereldwijd, waardoor ze bij Agco nog veel meer producten kwijt kunnen dan alleen MF.
breedam
@Renze heb je het nu over de hele 3000 3100 en 3600 serie? Ben van plan een 3690 te kopen als ik terug ben in nederland voor de hobby en trekkertrek. Deze hebben wel de valmet motor geen perkins.
breedam
@Renze ja dynashift. Ik vind het gewoon super brute trekkers, ben nu een jaar in australie aan het werk in de graanoogst en het loon is hier erg hoog als je het meeneemt naar nederland. Wil dus een 3690 kopen met 8000-10000 uur en er gewoon mee trekkertrekken en vanderest gewoon op stalling doen. 😄
DOLMAR
@Renze
Bedankt voor je reactie maar dat is niet echt antwoord op mijn vraag.

Een feit is ,dat zetor trekkers die NL lopen
bijna allemaal minder als 5000 uur hebben

of die forterra die bij slootsmid staat die heeft 900 uur
en ziet er uit of als die 9000 uur heeft gelopen
en zo zijn er zo veel zetors
Renze
@breedam Ik dacht dat eem 3690 niet veel mis mee was, hoewel ze een stuk minder kosten dan een Deere Case Fendt of Ford uit diezelfde tijd. (imagoprobleem??) De Funk bak kwam pas in de 8100 voor de zwaardere modellen, 3690 ging tot 190pk met de 7.4 liter Valmet.
Ik vind de 3600 trouwens ook mooier als de 8100 😄
Renze
Quote @KHD Deutz-Fahr:
Ik zeg ook helemaal niet dat MF een slecht product is. Ik moest alleen lachen om jouw uitspraak
Het is een feit dat de urenstand van een klokurenteller weinig zegt over de technische staat van een trekker, zoals een bedrijfsurenteller dat doet. Maar idd het was wel geformuleerd "met een knipoog" geintje moet kunnen toch ? 😉
KHD Deutz-Fahr
Quote @Renze:
Gelukkig heeft Agco de wind er al jaren weer goed onder

Om deze uitspraak moest ik lachen, niet om iets anders, het was toe lachen, niet uit lachen, als dat wel zo over is gekomen, mijn excuses. Grapjes moet je over elk merk kunnen maken 😃.
RobDeutz104
Het is zo verschillend allemaal, hoe ermee omgegaan wordt, kijk maar bij de Fendts, er zijn Variorijders die netjes rijden, en die 12000 uur met een bak kunnen rijden, maar er zijn er ook bij die geeneens de 6000 uur kunnen halen, dus het is gewoon bij alle merken, hoe er mee omgegaan wordt maakt het verschil!
DOLMAR
Ok bedankt Renze 😄
SJB533
Quote @KHD Deutz-Fahr:
Waarom MF houden binnen AGCO (?), aan MF hangt een enorm dealer netwerk wereldwijd, waardoor ze bij Agco nog veel meer producten kwijt kunnen dan alleen MF.

MF is een grote naam. Die jarenlang afbreuk kende. Zal mij niet verbazen, dat binnen 5 jaar MF (merknaam dus, niet Beauvais) veel meer pure winst gaat opleveren. Zonder kunstgrepen, natuurlijk. Is namelijk het goedkoper gehouden broertje van Fendt. Maar wel met andere componenten (Sisu-blok, Gima-achterbrug)... Reden, waarom ik denk, dat DF en Zetor dan ineens niet zo hard meer groeien... Al kan ik me niet eens voorstellen, dat Zetor groeit kwa afzet...
jmos
Quote @KHD Deutz-Fahr:
Maar de meeste winst komt toch echt bij Fendt, Valtra, en andere onderdelen vandaan, niet bij MF. Waarom MF houden binnen AGCO (?), aan MF hangt een enorm dealer netwerk wereldwijd, waardoor ze bij Agco nog veel meer producten kwijt kunnen dan alleen MF.

mf zit ook tussen een aantal merken in. wil je een goedkope trekker waar je wat mee kunt koop je een valtra of nh ofzo en wil je een luxe trekker koop je een fendt. de mensen die dan een iets minder luxe trekker willen gaan dan voor mf of de mensen die met een luxe trekker ook een mechanische bak willen gaan voor mf. maar het zijn ook goede trekkers maar ze zitten er gewoon wat tussenin. trouwens, ik heb laatst eens ergens gelezen dat mf voor de helft van de omzet van agco zorgt. 😄 dus dat is dan wel weer beter dan fendt en valtra enz. 😄
SJB533
@jmos
Valtra is qua prijs aardig omhoog gegaan hoor 😉 Maar tov MF is een Valtra dat ook waard. Zit tenminste een fatsoenlijke cabine op, waar je voor een goed bedrag een omkeerinrichting in kunt zetten. Het voordeel van Valtra tov ieder ander merk!
jmos
@SJB533
ja, inderdaad. fendt is erg duur in verhouding tot valtra terwijl je met valtra net zo veel kunt. 😄
SJB533
@jmos
Ik durf te zeggen, dat je met een Valtra meer kunt, zonder m geheel te moeten aanpassen. Buiten fabrieksopties als twintrac etc om
jmos
@SJB533
ja, om nog een voorbeeld te noemen: fendt heeft dat voorraam zo gemaakt om voor voorladerwerk goed zicht te hebben maar ik vind het gene wat valtra voor voorladertrekkers heeft handiger, de x-series. daar hebben ze voor de cabine een knik erinzitten dat het net zo iets word als een shovel en voor normaal werk is het ook nog mogelijk de fusees te gebruiken ipv de knik en dan heb je een normale trekker. dat vind ik een beter idee dan die voorruit van fendt.
jmos
SJB533
@jmos
Die knik heeft zijn voordelen, maar de voorruit ook 😉 Je hebt en houdt gewoon meer zicht. Was ook een punt bij deze Valtra N12* 😉
jmos
@SJB533
inderdaad ja. en daar komt nog eens bij dat valtra mij wat robuuster lijkt dan fendt omdat valtra ook trekkers maakt die ook (met kleine aanpassingen) voor bosbouw te gebruiken zijn. 😄
SJB533
Quote @SJB533:
@jmos Ik durf te zeggen, dat je met een Valtra meer kunt, zonder m geheel te moeten aanpassen. Buiten fabrieksopties als twintrac etc om
jmos
@SJB533
ja weet ik. ik bedoelde dat valtra robuuster is en dus minder aanpassingen nodig voor in de bosbouw. 😛
KHD Deutz-Fahr
Quote @SJB533:
MF is een grote naam. Die jarenlang afbreuk kende. Zal mij niet verbazen, dat binnen 5 jaar MF (merknaam dus, niet Beauvais) veel meer pure winst gaat opleveren. Zonder kunstgrepen, natuurlijk. Is namelijk het goedkoper gehouden broertje van Fendt. Maar wel met andere componenten (Sisu-blok, Gima-achterbrug)... Reden, waarom ik denk, dat DF en Zetor dan ineens niet zo hard meer groeien... Al kan ik me niet eens voorstellen, dat Zetor groeit kwa afzet...

Deutz-Fahr gaan vergelijken met MF is appels met peren vergelijken. Op z'n Hollands gezegd het waren allebei twee dikke ongezonde vrouwen, die flink moesten afvallen om weer gezond te worden, maar dan houd de vergelijking ook op 😃. MF was een veel dikker wijf dan Deutz-Fahr, laten we dat voorop stellen. Het is allemaal niet zo eenvoudig, het heeft me heel veel factoren te maken. Ik heb hele bakken met kranten artikelen er over, daar komen die factoren in terug.

En die factoren ga ik hier niet allemaal neerzetten, want dan ben ik mijn leven niet meer zeker, dan ligt mijn inbox zo vol, met dreig mailtjes van MF o fielen 😃 😉. Ook zal mijn verhaal dan zo lang worden, als de lengte van een reactie van een wel bekende Deere fan...
SJB533
@KHD Deutz-Fahr
Als t gewone feiten zijn, mag t toch? Kunnen ze je niks maken 😉
Lang bericht is geen probleem. Moet t wel ergens over gaan 😃
KHD Deutz-Fahr
Quote @jmos:
mf zit ook tussen een aantal merken in. wil je een goedkope trekker waar je wat mee kunt koop je een valtra of nh ofzo en wil je een luxe trekker koop je een fendt. de mensen die dan een iets minder luxe trekker willen gaan dan voor mf of de mensen die met een luxe trekker ook een mechanische bak willen gaan voor mf. maar het zijn ook goede trekkers maar ze zitten er gewoon wat tussenin. trouwens, ik heb laatst eens ergens gelezen dat mf voor de helft van de omzet van agco zorgt. dus dat is dan wel weer beter dan fendt en valtra enz.

Valtra en NH vergelijken vind ik een beetje link, zou het niet doen, totaal andere trekkers, gemikt op andere markt segmenten.

Omzet zegt binnen een bedrijf geen drol, het gaat om winst, zonder trucjes. Dat MF de helft van de omzet behaalt komt ook omdat ze heel veel eenvoudige trekkers verkopen, alleen de marges zijn op die dingen echt drie keer knudde, en veel onderdelen zal je er ook niet aan kwijt raken, (vergeet niet dat veel trekker fabrikanten juist daar op kunnen cashen (ook wel aftersales genoemt) want het zijn vaak bewezen trekkers die elk zichzelf respecterende dorps monteur in Timboektoe in elkaar en uit elkaar kan halen met een zakdoek over zijn kop 😃.

Agco heeft niets voor niets Sparex overgenomen (grote onderdelen leverancier, dus veel aftersales). Waarom denk je dat iedere trekker fabrikant tegenwoordig zijn eigen olie merk (met het merk van de trekker erop) verkoopt.
selten
@jmos
NH is ook aardig luxe hoor, ik weet niet hoe je erbij komt dat dat niet zou zijn 😮?
KHD Deutz-Fahr
Quote @selten:
NH is ook aardig luxe hoor, ik weet niet hoe je erbij komt dat dat niet zou zijn ?

Kijk zulk soort discussies, wil ik uit te weg gaan. Niks tegen jou hoor beste Selten.

Ja NH is ook luxe, technologie verkoopt in de Westerse wereld nu eenmaal, dus NH levert ook zijn bijdrage, ze moeten wel.
selten
@KHD Deutz-Fahr
Ja maar is toch beetje domme opmerking om te maken? Alle westerse merken zijn wel luxe. Alleen de een die doet er een schepje bovenop..... Maarja als je daar ongeveer 50% meer voor moet neertellen....
KHD Deutz-Fahr
Quote @selten:
Ja maar is toch beetje domme opmerking om te maken?

Het is niet slim, laten we het daar op houden. Het lastige is dat het gewoon weg moeilijk is om merken heel kort door de bocht te gaan vergelijken. Elk merk heeft zijn eigen technologie, zijn eigen voordelen. En dan gaan er weer mensen roepen, ja maar de mijne houdt weer zijn waarde, en de andere schreeuwt weer, ja maar de mijne is het zuinigst, en voor je weet is het weer één grote knok partij op TF 😃.
selten
@KHD Deutz-Fahr
Voor verdere informatie, wijs ik u door naar de Boerderij Trekkertest 😃. Staat een duidelijke vergelijking. Dat MF 80?? een allrounder is, en bijv. Case IH Magnum een echte tractor voor opt land is. Daar kun je fatsoenlijk vergelijken 😉
MaartenMandemaker
@KHD Deutz-Fahr Nee ik doelde niet op SDF specifiek, idd ook meer op Argo, maar ook de Fiat stond er niet zo geweldig voor een tijdje terug. Ze hebben allemaal hun up's en downs. MF heeft vooral een zeperd gemaakt met de A-B bak. In een hele korte tijd kun je een naam zo verknallen dat het jaren duurt om weer vertrouwen terug te winnen. Coventry is gesloten om de hoge koers van de Pond. En alle series gebruiken nu de Gima aandrijflijn, de Coventry trekkers hadden nog eigen MF bak en achterbrug. Meer aantallen = goedkoper produceren.
Valtra-Fordpower
@jmos Valtra is nooit een goedkoop merk geweest. Het is zelfs gemiddeld gezien een duur merk, een JD, MF zijn bijvoorbeeld goedkoper.
MaartenMandemaker
@Valtra-Fordpower Denk niet dat een MF goedkoper is als een Valtra, prijzen zijn de laatste jaren ook behoorlijk naar boven gegaan
Valtra-Fordpower
@MaartenMandemaker Het zal erom spannen denk ik.... Zeker met de Direct of Versu.
SJB533
@Valtra-Fordpower
Wat doet een nieuwe Valmet dan qua prijs? Euro per pk ongeveer.

@MaartenMandemaker
Zelfde vraag, maar vervang Valmet door een TEFje
Valtra-Fordpower
Ik weet momenteel geen directe bruto prijzen, maar het zit rond de 700 euro.
jmos
Quote @selten:
NH is ook aardig luxe hoor, ik weet niet hoe je erbij komt dat dat niet zou zijn ?

ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel, ik bedoelde dat tussen nh en fendt bijv een verschil zit in luxe en kwaliteit. en daar is bij beiden de prijs ook naar.
jmos
Quote @KHD Deutz-Fahr:
Valtra en NH vergelijken vind ik een beetje link, zou het niet doen, totaal andere trekkers, gemikt op andere markt segmenten.

ik vergelijk ze ook niet echt, meer van dat als je niet zo'n hele luxe trekker als fendt hoeft je bijv voor valtra of nh kunt kiezen. welke je dan kiest ligt er helemaal aan wat voor werk je er mee wilt doen.
MaartenMandemaker
Dat is zo afhankelijk van de serie/uitvoering, bruto/netto. Daar kun je zo geen antwoord op geven.
SJB533
@MaartenMandemaker @Valtra-Fordpower
Zescilinder 130pk powershift... Redelijk standaard type dus...
selten
@jmos
Nouja, om hier nou te gaan verkondigen dat fendt topkwaliteit is vind ik ook weer niks. Als ik hoor hoe die Vario's slijten daar moet ik ook wel even van zuchten. Te duur vind ik een beter woord 😄
Valtra-Fordpower
@jmos Dus jij vind Valtra geen luxe merk?

Jammer weer....

Je kunt je beter eerst verdiepen in de feiten..
Renze
Quote @KHD Deutz-Fahr:
Maar de meeste winst komt toch echt bij Fendt, Valtra, en andere onderdelen vandaan, niet bij MF. Waarom MF houden binnen AGCO (?), aan MF hangt een enorm dealer netwerk wereldwijd, waardoor ze bij Agco nog veel meer producten kwijt kunnen dan alleen MF.

Als de produktie aantallen van Sisu motoren en Vario achterbruggen die door het MF dealernetwerk in de markt gezet worden, bij Fendt en Valtra wegvielen, zou daar de winst ook een stuk lager zijn... Binnen de Agco corporation is het vestzak-broekzak, als ze bij Fendt evenveel winst maakten op de vario transmissie als de winst die MF maakt op een Dyna-VT dan had Fendt geen bestaansrecht meer.

Marketing en product placement is een heel apart wereldje, neem dat maar van mij aan 😉
Renze
Quote @Valtra-Fordpower:
@jmos Dus jij vind Valtra geen luxe merk?

Jammer weer....

Je kunt je beter eerst verdiepen in de feiten..

Waarom zou ik Valtra als een luxemerk moeten zien ?
SJB533
@Renze
Vergeleken bij een Valtra is een Zetor een armoedzaaier 😉
Renze
@SJB533 Valtra-fordpower zegt dat jmos zich beter eerst kan verdiepen in de feiten alvorens een mening te ventileren, waarop ik vraag op grond van welke "feiten" Valtra-fordpower het niet eens is met die mening. Dus alsnog graag die feiten: Waarom zou Valtra een luxemerk zijn ?
Valtra-Fordpower
@Renze Misschien is mijn formulering niet geheel juist.

Valtra kan worden gezien als een degelijk merk met comfortabele bediening. Dat lijdt er toe dat het merk is uit gerust met luxe, een luxemerk is eigenlijk weer iets anders.
jmos
@Valtra-Fordpower
sorry, iets verkeerd geformuleerd. ik bedoelde dat valtra minder luxe heeft als fendt. over het merk zeg daarmee niks, alleen hoe het uigerust is.
jmos
Quote @selten:
Nouja, om hier nou te gaan verkondigen dat fendt topkwaliteit is vind ik ook weer niks. Als ik hoor hoe die Vario's slijten daar moet ik ook wel even van zuchten. Te duur vind ik een beter woord

nee, dat is het ook weer niet. maar op de dingen die ik hoor en lees hier op de site en hier in de buurt is de kwaliteit van fendt beter dan dat van nh. maar daar wil ik verder niet op ingaan want iedereen heeft zijn eigen mening over ieder merk.
selten
@jmos
Dat snap ik ook heel goed. Als ik bijvoorbeeld de Boerderij trekkertest lees, kost een Fendt ook een 50% meer! Das toch ook ruim voldoende om een betere kwaliteit te leveren. Sorry maar naar mijn mening is Fendt gewoon te duur voor wat het oplevert 😛
Renze
@Valtra-Fordpower Ligt eraan welk type misschien ? Hier in de buurt zijn de meeste van de M800 en A serie, ze zijn kaler als de Ursussen van begin jaren 80 die ze vervangen maar ze lopen wel even rauw !
Valtra-Fordpower
Ja, dat kan, Valtra maakt hele kale trekkers maar ook luxe en complete loonwerkers trekkers

De M800 en de A serie zijn toch meer boeren trekkers.
Renze
Quote @jmos:
nee, dat is het ook weer niet. maar op de dingen die ik hoor en lees hier op de site en hier in de buurt is de kwaliteit van fendt beter dan dat van nh. maar daar wil ik verder niet op ingaan want iedereen heeft zijn eigen mening over ieder merk.
Dan pak je ook gelijk een uiterste... BMW heeft status en een sportief imago, maar bouwt ook niet de kwaliteit die Mercedes bouwt: Maar daarom kun je een BMW M3 nog niet vergelijken met een Alfa Romeo 😛
jmos
@selten
dat vind ik zelf ook hoor selten. 😄
selten
@jmos
Je mag me wel bij me voornaam noemen hoor xD
jmos
@Renze
ik weet weinig van automerken dus snap niet helemaal wat je bedoelt maar ik wil daar verder niet op ingaan
jmos
@selten
weet ik mark. maar hier op de site zie ik me eigen voornaam liever ook niet dus zei ik die van jou ook niet. 😄
SJB533
Quote @Renze:
: Maar daarom kun je een BMW M3 nog niet vergelijken met een Alfa Romeo

Dat is wel weer zo'n rare vergelijking.. . Italiaans roest kun je idd niet vergelijken met Deutsche Gruendlichkeit...
selten
@jmos
Maakt mij niet zoveel uit. Ik heb ook me FB link in mijn profiel staan 😉
jmos
@selten
ik niet. 😄
MaartenMandemaker
Quote @Renze:
BMW kwaliteit kan Volkswagen je ook leveren voor minder geld

Tja wat niet kan, maar waarom doen ze het niet?
KHD Deutz-Fahr
Quote @MaartenMandemaker:
maar waarom doen ze het niet?

Omdat aan de eind van de dag, elk bedrijf je wil naaien, het gaat alleen maar om geld, nog meer geld, en nog is geld, hoe meer cijfers ze op hun bankrekening hebben hoe beter.
Joop3
Quote @Renze:
Quote @KHD Deutz-Fahr:
Maar de meeste winst komt toch echt bij Fendt, Valtra, en andere onderdelen vandaan, niet bij MF. Waarom MF houden binnen AGCO (?), aan MF hangt een enorm dealer netwerk wereldwijd, waardoor ze bij Agco nog veel meer producten kwijt kunnen dan alleen MF.

Als de produktie aantallen van Sisu motoren en Vario achterbruggen die door het MF dealernetwerk in de markt gezet worden, bij Fendt en Valtra wegvielen, zou daar de winst ook een stuk lager zijn... Binnen de Agco corporation is het vestzak-broekzak, als ze bij Fendt evenveel winst maakten op de vario transmissie als de winst die MF maakt op een Dyna-VT dan had Fendt geen bestaansrecht meer.

Marketing en product placement is een heel apart wereldje, neem dat maar van mij aan

Uiteindelijk bepaalt de boekhouder van een bedrijf/concern welke afdeling het meeste winst maakt.
Klein voorbeeld: Fendt bouwt vario's voor MF. Dus kun je een deel van de kosten voor de hal waarin de vario's gebouwd worden, en bijvoorbeeld de ontwikkeling ervan afschuiven op MF, waardoor de winst van Fendt hoger wordt.
Dit gebeurt overigens echt niet alleen bij Agco...
Renze
@Joop3 precies wat ik bedoelde met "vestzak broekzak" Fendt en Sisu hoeven hun transmissies en motoren niet tegen marktwaarde te verkopen aan hun zusterbedrijf, ze kunnen er aan alle kanten mee goochelen, bijvoorbeeld om (indien die er zijn) andere MF aandeelhouders dan Agco geen dividend uit te hoeven keren, of omdat de winstbelasting in Frankrijk hoger is als in Duitsland of Finland... Er wordt enorm veel gegoocheld op die manier, zodat er zoveel mogelijk geld in de organisatie zelf blijft, ongeacht in welke dochteronderneming.
KHD Deutz-Fahr
Quote @Renze:
of omdat de winstbelasting in Frankrijk hoger is als in Duitsland of Finland...

Waarom denk je dat, Case New Holland officieel een Nederlands bedrijf is, Nederland is een belasting paradijs.
KHD Deutz-Fahr
Quote @SJB533:
Reden, waarom ik denk, dat DF en Zetor dan ineens niet zo hard meer groeien... Al kan ik me niet eens voorstellen, dat Zetor groeit kwa afzet...

Denk dat heel veel mensen zich verkijken op SDF, over een jaar of 10 staat er een heel ander modellen programma bij de Deutz-Fahr dealer, daar zijn de nieuwe 6 en 7 serie al een voorbode van.

Dat Deutz-Fahr en Zetor allebei nog groeien in aantallen is helemaal niet zo gek, het zijn allebei merken die in de jaren negentig, tweeduizend veel marktaandeel verloren hebben, Zetor maakte in 2011, 5200 trekkers.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
89
DEELNEMERS
23
WEERGAVES
5