Illustratie van:

International 574/674/Volvo BM 2250 - wie kan me ff op weg helpen zie schema international stuurbekr

Wie kan me ff op weg helpen met deze tekening.
het volgende is gaande.
sturen doet de trekker in een keer zwaar heffen en dergelijke is goed.
dus mn vermoeden is dat het in een van die kleppen kan zitten voor het sturen.
het blok zit ook op de zijkant van de achterbrug.
wie heeft ervaring met dit soort tekenings en kan me f op weg helpen. wat wel doen en wat niet.
alvast dank

wat me later opviel toen ik zelf een stukje reed op de tractor dat het stuur niet op een bepaald punt blijft staan,en langzaam rond draait,de verkoper gemaild en die vertelde dat dit wel bij veel meer tractors voor kwam en me geen zorgen hoefde te maken.
in het kort samen vattend
gisteren in eens heel zwaar sturen ook bij hoger toerental.(heffen is oke)
net gestart en bij hoger toerental stuurt hij een stuk ligter als gisteren.
l en r sturend maakt geen verschil.
wie weet wat dit kan zijn.
heffen doet hij goed de hydroliekpomp verdenk ik zelf niet.
ik vermoed een van de kleppen
wie het weet roept maar.

Deel dit topic

Reacties

Boemrang
Dit is een soort van knutebruud... 😃
bigroest
Maar gaat ook meer om plaatje kieken 😃 en googelk vertaalt het wel 😃
CVT6230
@bigroest Ik zou zeggen dat het aan de flodesfordelare ligt.
bigroest
@CVT6230
welk menu nr is dat 😃

je bedoelt nr 6?
deze kun je er afgezien van olie er zo uit draaien en schoonmaken en inspecteren?
Ernst-Jan
Heeft de Rus plaats moeten maken voor een Zweed?
bigroest
Ja de rus is weg gaat de tt in
russies was makkelijker als zweeds hahaha
Valtra-Fordpower
De Stuurinrichting heeft een eigen oliepomp, nummer 62.
jammermaarhelaas
Bij het lezen van de link blijkt de versnellingsbak en achterbrug van de Volvo 2250 afkomstig te zijn van IH, als van de typen 574/674.
En is nr.62 een pomp voor het op peil houden van het olienivo in de verschillende compartimenten in de achterbrug/eindaandrijving.
Nr. 5 blijkt de pomp voor de hef en stuurinrichting.
Nr. 53 lijkt voor de snelwissel (functie in versnellingsbak) te zijn.

Missschien kunnen IH kenners je helpen. Types vermelden in de topicnaam?
fendt-farmer
Wij hebben ook een 2250 gehad ,en deze stuurde zwaarder als hij zwaar moest heffen .
bigroest
@Valtra-Fordpower nr 62 is de pomp voor verschillende compartimenten.

@jammermaarhelaas ja klopt dat de achterbrug van een ih is heb de topic aangepast.
nr 53 is idd voor aftakas 2 toerig. werkt gewoon
nr 5 is ook een pomp maar je zou zeggend dat die goed werkt want heffen doet hij prima
van daar dat ik een van die ¨plunjers¨ nr 6 en nr 40 verdenk maar hopelijk kan een ihc man/monteur iets meer duidelijkheid scheppen.

@fendt-farmer dat zou ik geen probleem vinden hef gebruik ik bijna niet.
jammermaarhelaas
@bigroest

Gezien je klacht van het verdraaien van het stuur terwijl de wielen in dezelfde richting blijven lopen, zou ik het eerst denken aan het stuurventiel, nr.38 en 66 (interne lekkage).
bigroest
@jammermaarhelaas

ik weet nog een te liggen ik ga eerst al zn ventielen controleren checken aangezien hij ook ineens zwaar stuurde het eerste wat hij altijd deet is dan nr 38 en 66.
jammermaarhelaas
@bigroest

Weet je ook of het oliefilter niet verstopt zit? Er zit overigens wel een bijpass op.
bigroest
@jammermaarhelaas

filter moet ik ook nog checken maar dat is geen probleem aangezien ik daar wezen moet voor zn klepjes en ventielen.

heffen ga ik morgen nog maar eens checken met een grote volle grondbak.

zo ineens na een uurtje rijden zaterdag middag was het heel zwaar sturen inmiddels al weer iets lichter.
het maakt niet uit als je links of rechts stuurd gaat even zwaar.
maar was pinkjes werk.
wil eigelijk eerst dity oplossen en dan nr 38 en 66 vervangen cq reviseren.
Favorit614
Zit er in de orbitrol ook een filtertje, misschien dat daar een stukkie voor zit
jammermaarhelaas
@bigroest

In elk geval succes ermee.
bigroest
@Favorit614

kan ik op geen enkele tekening vinden dat daar een filtertje inzit.

@jammermaarhelaas ook als ik in het boek lees met deze verschijnselen hebben ze het telkens over de ventielen of ik lees verkeerd.
en nog ff fout melding er bij

fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/…

fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/…

fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/…

fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/…

fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/…
Favorit614
Mocht er ooit een andere orbitrol gemonteerd zijn ? deze zit tussen de aansluitingen, waarschijnlijk een inbus
bigroest
@Favorit614
ik zal er op letten
jammermaarhelaas
@bigroest

In de fouten-opsporingslijst staat inderdaad:

nr. 6 functioneerd niet goed (proportioneringsklep),
koppelingen lekken,
nr. 36 werkt niet goed (overdrukventiel),
nr. 39 extreme lekkage langs kerringen (stuurcylinder),
haperende stuurklep (ik neem aan nr. 38 en of 66)
bigroest
@jammermaarhelaas

we beginnen bij het makkelijkste het ventiel blok waar dit allemaal inzit. ik hoop er deze week nog mee te kunnen beginnen
als het echt 38 of 66 ga ik op zoek naar een goede of bestel me een revisie kitje.op zich stelt die revisie kit niet veel voor maar in en uit elkaar komt nogal precies begrijp ik.
heb hier wel tekeningen en uitlag van.
tot zover bedankt voor het meedenken
jammermaarhelaas
@bigroest

Graag gedaan, en succes met de reparatie.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Volvo BM 2250 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
2