Alle
De koppeling van onze iseki 1300 ontkoppeld niet meer helemaal. De bout onder het pedaal heb ik reeds helemaal ingedraaid. Ik kan verder geen stel mogelijkheden vinden, of zie ik iets over het hoofd?
Groet,
Ad
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Iseki TX 1300 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De bediening op zo'n Iseki 1300TX compacttrekker is puur mechanisch.
@ Ad van der Velden: Ik denk dat het druklager totaal versleten is. Het trekkertje zal in tweeën moeten.
Hoe voelt de weerstand van het pedaal aan bij induwen?
Normale vrije slag en "ontkoppelings-weerstand'' ?
De koppelingsplaat kan ook vastgekleefd zitten.
dus hij blijft wat hangen als je de koppeling intrapt? dat ie nog iets wil gaan rijden? dan is het het druklager niet denk ik. dan zou die juist slecht moeten aangrijpen maar dat kan ik mis hebben. :? @wimsumar?
Bedankt voor het meedenken. Ik heb een ruime vrije slag van het koppelingspedaal. Daarna voel ik duidelijk de weerstand van het indrukken van de koppeling. Vastzitten van de koppelingsplaat is een optie. Wat denken jullie de trekker vastzetten aan een boom en ingeschakkeld de koppeling maar indrukken
Versleten druklager lijkt me heel sterk ; dan had het ook veel lawaai moeten geven bij kop.intrappen .
Kun je de vrije slag nog iets kleiner maken ?
sonnys_bolens.tripod.com/iseki/TX1300-1500-OM.pdf/
Bladzijde 16, figuur 14
Op de tekening zie ik twee bouten. Eentje om te zorgen dat je het pedaal niet te ver intrapt. Die heb ik maximaal terug gedraaid. De tweede bout lijkt mij om het pedaal vast te zetten op de as. zou dat iets zijn om het pedaal te verstellen????
Het tweede boutje is voor de afstelling van de vrije slag ( het stukje dat het pedaal bovenin nagenoeg weerstandloos intrapt). De vrije slag moet 2 cm zijn.
Er gaat aan onderzijde een stangetje (hierin zit geen verstelmogelijkheid) naar de drukgroep.
Het koppelingspedaal scharniert om de as van de linkerrembediening.
toen hij in drieen is geweest heb je toen ook de koppeling los gehad?
heb je misschien de koppelingsplaat er verkeerd om in gezet, is mij ook wel een overkomen.
Meestal als hij verkeerd om zit dan komt hij niet of heel slecht vrij.
Ik ben er honderd procent zeker van dat de plaat er goed inzit bij het loshalen meteen gemerkt. vandaag aan een boom gebonden en met ingetrapte koppeling ging de Iseki proberen de boom om te trekken. Spinnende wielen als gevolg. Vervolgens ook de rem nog ingetrapt. Dit alles met bijna vol vermogen en laagste versnelling. Een krakend geluid en ik kan weer ontkoppelen. Dus de plaat zat vastgeplakt. Probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken.
Groet, Ad
Als je de trekker langdurig niet gebruikt is het aan te raden de koppeling dan ''ingetrapt'' vast te zetten. Dan kan de plaat ook niet vastkleven.