Hallo,
Ik heb een international 744 met comfort 2000 cabine (bj 1979). Aangezien de remmen van zichzelf al niet al te behoorlijk zijn vroeg ik me af of je zo'n set met een hydraulisch remventiel een beetje gemakkelijk op kan bouwen. Kun je het ventiel het beste halen bij een sloper als agri-parts of is een nieuwe set niet te duur beschikbaar.
ps. zijn spatboorden en bv dashboorddelen nog nieuw verkrijgbaar, de spatboorden en het interieur verdienen niet de schoonheidprijs.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Voor mijn 1055 heb ik ook wel eens rondgekeken naar een dergelijk ventiel. Moeilijk aan te komen en schreeuwend duur, als het enigszins kan kun je beter de remmerij van de trekker goed in orde hebben..
ik hoef er dus niet van uit te gaan dat er zo ff op te schroeven?
ik dacht dat het juist niet zoveel voorstelde paar leidinkjes en een ventieltje aangestuurd door de remcilinder
Bij mechanische remmen is het lastiger om een aanhanger rem ventiel op te bouwen.
dat had ik idd ook al zitten denken maar
ff tijdens een noodstop met je kop onder de stoel duiken om die diepe ventielen te pakken.
daarbij komt nog dat hij 1x EW en 1xDW heeft en simpelweg te weinig heeft bij een kipper met hydr klep.
@ machineman
zit dat bij een 44 serie niet het zelfde is volgens mij het kleinste type dat veel weg heeft van grote series.
als je zo'n orgineel ventiel weet te bemachtigen wat moet je dan verbouwen?
de trekker heeft natte remmen niet mechanisch
als je nou een ventiel van bv een minigraver met servo inbouwt, dan kun je met een kleine druk (die van de remcilinder) je remventiel openen.
200 tot 600 euro dus met een paar leideingen koppelingen kom je zo aan de 1000, ik had nu net ook een duitse site gevonden, en die claimde dat zij dat evengoed konden laten remmen als lucht. hydraulisch kom je in duitsland niet tegen want dat voldoet niet aan de eisen ik ben wel benieuwd.
same.co.at/load.shtml/?hydrobrake/hydrobrake.htm