Illustratie van:

International 744 - remventiel inter 744

Hallo,

Ik heb een international 744 met comfort 2000 cabine (bj 1979). Aangezien de remmen van zichzelf al niet al te behoorlijk zijn vroeg ik me af of je zo'n set met een hydraulisch remventiel een beetje gemakkelijk op kan bouwen. Kun je het ventiel het beste halen bij een sloper als agri-parts of is een nieuwe set niet te duur beschikbaar.

ps. zijn spatboorden en bv dashboorddelen nog nieuw verkrijgbaar, de spatboorden en het interieur verdienen niet de schoonheidprijs.

Deel dit topic

Reacties

tractorliefhebber
Tis spatborden en dachboard.
Machineman
@ tractorliefhebber... dashboard dus..
Voor mijn 1055 heb ik ook wel eens rondgekeken naar een dergelijk ventiel. Moeilijk aan te komen en schreeuwend duur, als het enigszins kan kun je beter de remmerij van de trekker goed in orde hebben..
bier-fiets
@machineman
ik hoef er dus niet van uit te gaan dat er zo ff op te schroeven?
ik dacht dat het juist niet zoveel voorstelde paar leidinkjes en een ventieltje aangestuurd door de remcilinder
pieto84
Zou je niet iets in elkaar kunnen flansen op een enkelwerkend olieventiel. Dat deze olie geeft als je op de rem trapt. Dat moet toch niet al te moelijk zijn.
Machineman
@bierfiets.. met de orginele onderdelen is het idd niet zo moeilijk, de moeilijkheid is eraan kome. @Piet84.. OP de rem is idd niet moeilijk, maar eraf m.a.w. waar blijft zo snel de retour-olie? Mijn 1055 werkt het remlicht op olie-druk (met druksensor) Daar dacht ik met behulp van een relais en een 3/4 ventiel ofzo en een extra drukloos retour (in combinatie met een doorstroomventiel en drukregelventiel) een remventiel te creëren. Dacht bij Kramp met een 150 eurie klaar te zijn....hoop ik.. 😄
RemcoPower
@machineman zo hadden ze dat vroeger ook bij huiskamp een volvo bm 650 met een elektrische ventiel op de remlichten en een veenhuis super silagewagen er aan me vader moest er wel eens mee rijden. het werkt wel alleen ik zou er een dimmer tussen doen dan kan je het regelen hoeveel olie er heen gaat dan remt die niet zo lomp. 😉
hakkert6
Heeft de trekker hydraulische of mechanische remmen?
Bij mechanische remmen is het lastiger om een aanhanger rem ventiel op te bouwen.
IH-Kees
Heb em gewoon op de enkelwerkend, gewoon met de hand bij remmen, verloop stekkertje erop, gaat prima en kost niks.
bier-fiets
@ih-kees

dat had ik idd ook al zitten denken maar
ff tijdens een noodstop met je kop onder de stoel duiken om die diepe ventielen te pakken.
daarbij komt nog dat hij 1x EW en 1xDW heeft en simpelweg te weinig heeft bij een kipper met hydr klep.

@ machineman
zit dat bij een 44 serie niet het zelfde is volgens mij het kleinste type dat veel weg heeft van grote series.
als je zo'n orgineel ventiel weet te bemachtigen wat moet je dan verbouwen?

de trekker heeft natte remmen niet mechanisch
als je nou een ventiel van bv een minigraver met servo inbouwt, dan kun je met een kleine druk (die van de remcilinder) je remventiel openen.
Machineman
Kramp heeft ook wel universele opbouw ventielen voor elk systeem, varieert tussen de 200 en 600 eurie... In ieder geval zou ik het wel met het pedaal bedienen en niet houtje-touwtje met het enkelwerkend ventiel Als de nood aan de man komt ben je toch te laat en in reflex duw je wel het rempedaal in...
bier-fiets
Mmmm..

200 tot 600 euro dus met een paar leideingen koppelingen kom je zo aan de 1000, ik had nu net ook een duitse site gevonden, en die claimde dat zij dat evengoed konden laten remmen als lucht. hydraulisch kom je in duitsland niet tegen want dat voldoet niet aan de eisen ik ben wel benieuwd.
same.co.at/load.shtml/?hydrobrake/hydrobrake.htm
wezel844-s
Ik zou gewoon naar sloper gaan net als agri parts en zon orgineel ventiel kopen die slingeren er genoeg rond hoef je alleen de pers leiding te vermaken en een t stuk tussen je remcilinder uitgang zetten meer niet dan ben je klaar kun je er zo op schroeven je kunt ook een unieversele kopen maar als je een comfort cabine hebt heb je heel weinig ruimt om met je slangen weg te kunnen ik heb dat wel eens meer mee gemaakt bij een 844-s met comfort en een unie versele maar dan moet je behoorlijk wat stukken uit je cabine slijpen wil je het passent maken dus ik zou gewoon aan een orginele proberen te komen ik heb er een kunnen kopen voor 150 euro en aan een universele ben je het dubbele kwijt zonder alle leidingen en perskoppeling dus zou gewoon wat zoeken en rondkijken gr wessel
Machineman
@wezel844-s.. bedankt voor de tip, heb agri-parts maar es een mailtje gedaan....

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 744 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
16