Verschil duitse en franse 1455xl

Ik wou graag weten wat het verschil is tussen een Franse 1455xl (met zalm neus) en een Duitse.
ik zag namelijk dat er een schuco model te koop is met zalm neus en hoog luchtfilter. ik wou daarmee de serie 1455 miniaturen compleet maken, maar ik heb zelf een keer gehoord dat de franse een hoog luchtfilter heeft en een Duitse een lage, klopt dit? ik wil namelijk alleen Duitse uitvoeringen.

Deel dit topic

Reacties

Mf1155
Ik weet dat de franse een kortere spatbord heeft
jordi 1455
De 1455xl is alleen in duitsland gebouwd.
de franse uitvoering hadden wel een andere sticker en de velgen waren tot een bepaalt bouwjaar zwart.
boegie
En een andere cabine (soms)
of is dit alleen bij de lagere types?
jordi 1455
@boegie
inter had 1455 ooit met een comfort 2000 cabine uitgerust maar die werden vrij snel vervangen door de xl cabine.
mickheijboer
In duitsland zijn er veel met 40km bak bij de franse zijn er bijna alleen 30 km bakken voor de wet die daar is . Je heb 3 lengtes gehad kwa luchtfilter pijp met cycloon . Dus als je er 1455xl stickers op plak heb je meer een duitse versie dan de franse versie. Ook zit er lucht remmen op dat model en dat heb je ook in duitsland. De kleur van de velgen heeft niks met het land te maken met de losse verstelbare pan zijn ze tot 89 zwart geweest en daarna is alles zilver geworden. Kwa stickers is er ook weinig verschil in het begin heb je stickers gehad met CASE groot er op en bij de laatste met zwarte stickers stond case klein er op.
gypCaseXL
@mickheijboer als ik het goed begrijp zijn dus zowel franse als duitse met een hoog luchtfilter gebouwd.
mickheijboer
@gypCaseXL De Franse hadden vaak wel de langste versie er op staan maar je kon 3 lengtes kiezen vanaf fabriek en de trekkers kwamen uit dezelfde fabriek.
gypCaseXL
@mickheijboer bedankt voor de informatie. ik dacht namelijk dat franse er standaard een hoge op hadden staan en duitsers een lage, maar dat is dus niet het geval.
case-jannes
Die 1455xl met hoof filter was eerst n 1255xl limi oplage van 4000 stuks

volgendsmij zijn gewoon de deuren omgewisseld van een 1455xl overgangs model naar de zalm neus en andersom

ik weet niet waar je dit gezien hebt maar ik zag het op farmmodels, want er is nog geen 1255xl overgangs model gemaakt van schuco

ik weet niet cker of dit klopt maar dit was ik er uit wijs geworden
gypCaseXL
@case-jannes dat vroeg ik me inderdaad ook al af. ik vind het een beetje raar dat er op de site van schuco zelf geen 1255 of 1455 staat met zalm neus, je zou toch denken dat ze een limi oplage ook op hun eigen site zetten. en de deuren omwisselen lijkt mij wel iets ja
SJB533
Quote @jordi 1455:
@boegie inter had 1455 ooit met een comfort 2000 cabine uitgerust maar die werden vrij snel vervangen door de xl cabine.

Wederom onzin... De 12/1455 hebben nooit een Comfort 2000 gehad! Daarbij zijn de 12 en 1455 gewoon doorgebouwd!
case-jannes
@SJB533
m236.photobucket.com/image/…

Dus dit is zelfbouw??
Op google staan dr nog wel meer
tractorquintentje
@case-jannes dat is een cockpitcabine, lijkt veel op comfort 2000cabine, maar is het niet 😉
SJB533
@tractorquintentje
Precies! Is idd een Cockpit. Probleem is dat Jordi t net niet weet en maar wat roept. Zoals ook over de velgplaten. Heb ik m al vaker op gewezen...
case-jannes
@tractorquintentje
Oepss, dan heb ik niks gezegt
Ik typte international 1455 comfort 2000 in
En kwam ik meerdere foto's tegen
tractorquintentje
@case-jannes das het nadeel van internet, iedereen kan dr wat neerzetten en je weet nooit of het klopt 😉
case-jannes
@tractorquintentje
En wat is het verschil tussen een
Comfort 2000 en een TOP 2000 dan?
Alleen de vlakke vloer of nog meer?
tractorquintentje
@case-jannes Wat bedoel je met de TOP 2000? De cockpitcabine?
case-jannes
@tractorquintentje
Waarschijnlijk dan wel, op mp staat een inter en daarbij stond TOP2000
Dus daarom was ik wel nieuwschierig,
Wat is het verschil tussen een comfort2000 en een cocpitcabine dan??
tractorquintentje
@case-jannes
1: bouwjaar ==> leidt automatisch tot iets luxere cabine (interieur van cockpit lijkt iets meer op de xl al)
2: afwerking: cockpit is iets beter afgewerkt: bv.: instap van deur is breder
3: vloer: vlak bij cockpit
4: pedalen: cockpit heeft hangende pedalen
5: stickers, zijruit bij comfort 2000-cabine staat er "comfort 2000" op en de cockpitcabines hebben een zwarte streep over de cabinedeuren.

Denk dat dat de voornaamste verschillen zijn. @SJB533 kan me hierbij wss nog aanvullen 😉
case-jannes
@tractorquintentje

Oke, bedankt
jordi 1455
@SJB533
de latere 1255 en 1455 tractoren waren cabrio's
SJB533
@jordi 1455
Niet per definitie...
walker1
Waarom noemen ze die cabines eigenlijk comfort2000?? als het aan iets ontbrak was het wel dat comfort.
jordi 1455
@walker1
toen was dat comfort.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
25
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
8