Hallo...
beste mede tf'ers...
Ik heb een vraag: Kunnen hier aan stookolie komen, (in duitsland heizöl genoemd, komt ook uit duitsland) hier wil de trekker wel op lopen, want een bekende van ons tankt dit ook altijd en heeft geen problemen. Onze trekker heeft geloof ik geen common rail inspuiting] (Wie kan mij dat vertellen? Renault ARES 540 RX) Kan het verder kwaad om dit te tanken want de prijs is aantrekkelijk.
Mvg Mielmonteur
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
is er later bijgezet
oppassen dus als je het mij vraagd!
In de tijd dat er bij mij in de buurt veel mee werd gereden, zo'n 12 of 13 jaar geleden, gebeurde het vaak dat roterende inspuitpompen vast liepen door gebrek aan smering. Verstuivernaalden gingen hierdoor ook vaak vast zitten.
Een oplossing wat men deed was het bijmengen van tweetaktolie bij deze huisbrandolie. Ondanks deze pogingen om de negatieve smeereigenschappen van stookolie op te heffen, was de ervaring van mijn trekkerchauffeurs dat de motoren tijdens zware arbeid heter werden en een heftiger geluid produceerde.
Sommige buren zweren er nog steeds bij, verstuiverreparatie kost minder als wat je met de brandstof bespaart. Ik heb het vele duizenden liters aangekeken bij mij, wil je een goed baasje blijven voor je motor, doe het niet. En dan praat ik nog niet over die common-rail motoren, er zijn heel wat inspuitpompen aan diggels gedraaid door, vrijwel zeker, door illegaal opgewaardeerde huisbrandolie die als gewone diesel werd doorverkocht.
een rotorpomp kan zowiezo al minder hebben als een lijnpomp.
Met koolzaad olie houdt een lijnpomp he ook veel langer vol dan een rotorpomp.
wat levert het op en wat gaat het kosten als het misgaat.
Het gaat natuurlijk om de prijs, maar als ik de verhalen zo hoor gaan wij gewoon blanke dieselolie tanken
Als het echt geen kwaad kan voor de motor, en het was goedkoper dan blanke dieselolie, dan was jij vast niet de eerste die het zou gaan gebruiken !
Nee dat is een ding dat zeker is :lol:
moet je niet vragen of mengen een optie is
Dat wou je graag weten zeker
nuh ik betaal ut nie
Nee das ook maar goed ook voor jou :lol:
Als je ermee gepakt wordt krijg je een fikse naheffingsboete van de belastingdienst. En dan zou je willen dat je er nooit aan begonnen was.
rode diesel en 590 is het zelfde als blanke alleen gekleurd,
fiscaal: vanaf 1 jan 2013 is rood verboden..naheffing BIJ DE EERSTE CONTROLE € 4.33 DE LITER, met een minium van €750 euries bij de 2e overtreding het dubbele.
Ik zou het niet doen.