Cav pomp

Ik ben nog altijd bezig om een renault 551 op te knappen , maar deze wil nog altijd niet starten ( zitten nieuwe bussen en zuigers , nieuwe dichtingen op ) ook heb ik nieuwe nozzels laten plaatsen en laten afstellen . . de pomp geeft diesel aan de verstuiver ( met de leiding los getest ) maar de injector werkt niet ( die ff terug aangesloten zonder te monteren ) . dus ofwel zijn de nozzels slecht afgesteld ofwel geeft de pomp niet genoeg druk ... .
Hoeveel druk moet zoeen pomp normaal geven ( cav dpa mod 3432240 )?
En hoe kan je meten of de pomp nog genoeg druk levert ?
alvast bedank

ps en voor iedereen de beste wensen voor 2013

Deel dit topic

Reacties

bigroest
scribd.com/doc/38688870/…

bekijk de link maar eens daar staat alles over je pomp in
atlaspower
Heb je hem wel goed op de pomp ontlucht ? Dat er diesel uit de leiding komt wil niet zeggen dat alle lucht uit de pomp is, is het een perkins of een mwm motor ?
ramrod
Zoals @atlaspower zegt is het belangrijk om beide ontluchtingsnippels los te draaien (één voor één).

En heb je niet per ongeluk het heveltje van de stopzetter verkeerd om gemonteerd, zodat deze op 'uit' staat ipv 'aan'?
ronald73
Voordat je de trekker op ging knappen, liep de motor toen wel?
IH1055XL
De drukken van een rotatieve CAV-pomp kan je testen met een dieselspotcheck. Is wel al sterk verouderde testapparatuur, weet niet waar je er nog kan aankomen. Bestaat uit een aantal kranen met de nodige manometers zodat je de drukken kan meten aan de zijde van de pomp en aan de zijde van de verstuivers zodat je ook de openingsdruk van uw verstuivers kan testen zonder deze te demonteren.
guy s
@atlaspower ; ik denk wel dat ik hem goed ontlucht heb , maar ik wil het zeker nog wel eens proberen , en het is een mwm motor
guy s
@ ronald73 ; nee , de motor zat vast
ronald73
@guy s Probeer de trekker eens een paar honderd meter aan te trekken, misschien dat de motor op gegeven moment pakt. Bij ons was ooit eens een soortgelijk probleem opgelost op deze manier. Als er nog niets gebeurt, kijk dan inderdaad even, wat ramrod al schreef, naar het uit-heveltje. Dat schuifje heeft bij mij ook eens binnenin de pomp vast gezeten.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
19