John deere 6600

Wat vinden jullie van de jd 6600??? is hij nou zoveel sterker als een 6400?

Deel dit topic

Reacties

walker1
10 pk sterker
DESLAGERURRE
En 2 cilinders meer 😃 = mooi geluid
HOOIJMAN
Tuurlijk 6 cilinder ipv 4 dus langer vast houden meer horsepower valt eruit te halen en waarschijnlijk een zwaardere achterbrug er dan ook wel achter.
DESLAGERURRE
Nou de achterbruggen schelen elkaar weinig
HOOIJMAN
Howkee 😃
RobinBos
Een 6600 is een mooi stille trekker, die rustig loopt, komt door de 5.9 liter turbo, de andere 6000 series hebben een 6.8. en hij doet zeker meer als een 6400 😉
bart H
Ja zeker wel wat meer power ja dat langer dat maakt nou ook niet zoveel uit nog geen halve meter denk ik en zit er fronthef op, let wel op dat die wel wat hoger kan zijn
west-fries
Jd 6600 is een 6 cilinder en heeft 120 pk en een jd 6400 is een 4 cilinder en heft 100 pk
Borghardt
6600 is 110pk
JD-6830
Wij hebben ook een 6600 gehad, machtig mooie trekker. die van ons had 123 pk.
6 cilinder vind ik zelf een stuk mooier rijden, voelt veel sterker aan.
Claas-JD
6506!! 😃
DESLAGERURRE
Nee 6620 :lol:
johndeere3640fan
6530..... 😉
RobinBos
8520T 😉
patrickkwast
308 hf 😃
huub
910.6!
tseard6600
Neej neej 6600 en 6620 😄
me
6600 mot taaier omdat die 2 cilidners meer het. Achterbrug is als het goed is hetzelfde. Maar een 6600 zal ook wel heel stukkie rustiger op de weg liggen omdat die langere wielbasis heeft.
Claas-JD
6506 is nog taaier 😛
me
Vindt het eigenlijk allemaal wel mooie types ..elk geschikt voor zijn werk... alleen echt jammer dat er wielbouten ipv moeren opzitten. Maarja als je die goed monteerd gebeurt er ook niets. 6506 met turbo is al een 6800 😛
Claas-JD
6900 😛 ma wat is er mis met wielbouten? zit wel vast ja..
me
Ook goed dan 6900 😛 .. Nou wielmoeren zijn sterker.. Die wielbouten schijn je nog wel eens verrot te kunnen draaien of met het verkeerde moment te kunnen vastzetten waardoor je die loslopende wielen van jd krijgt. Waarvan wel verschillende foto's staan onder de jd-bloopers 😉
Claas-JD
Hmm. zal wel los lopen 😛

ma mocht dat problemen geven draai je er langere in met een moer erachter.
me
De hou vast is het probleem niet zo .. maar dat bouten sneller verrot draaien omdat moeren blijkbaar toch sterker zijn. maarja boeie, opzich heeft de 100 serie zich onderhand wel bij menig gebruiker bewezen.
Claas-JD
Achja als dat het enige probleem is. voor de rest een goede trekker
me
Daarom, als je er maar goed schik mee het 😄.. Hier loopt die ook nog best, goed schik mee zeg maar 😄.
maan820tms
6506 is echt een taaie ja:)
heb laatst mee geweest met lelie rooien we haddne 7710 een 6910 en 6506 mee
allemaal 13 tons kipper er achter heb met de 7710 en 6910 vast gestaan die 6506 is een lekker doorzetter en bere sterk
DESLAGERURRE
Nou volgens mij heeft die 6506 al heel wat op de kop gehad hoor rik ..
RobinBos
Die bouten lopen los omdat het een kleine steek is, en omdat men vaak "vergeet" de extra tussenring ertussen te doen. door deze ring krijg je extra afstand tussen de kop van de bout, en het schroefdraad in de steekas. deze extra lengte zorgd ervoor dat er rek in die bout ontstaant, en daardoor lopen ze niet los. veel mensen vinden die ring maar lastig, en gooien hem weg. kleine steek loopt ook sneller los al de grote steek, wat ze tegenwoordig hanteren.
DESLAGERURRE
En "het as-je" tussen de moter en de bak ..
RobinBos
Colablikje 😛
moet zeggen dat we daar hier in de polder byzonder weinig last van hebben.
één keer gehad met een joyride, waarbij het frontgewicht uit de hef is gevallen, en ze daaroverheen redenderd zijn, en een keer dat een autopower om onverklaarbare rede vast sloeg, dan begeeft het blikje het ook (motor steunen ook trouwens) 😛
me
Dan is dat het dus.. Ik wist eerlijk gezegd niet wat t precies was. Maar hoor ook wel eens dat de bouten zelf niet te moeilijk kapot kan draaien. Maar die tussenringen zijn ook in verschillende diktes leverbaar dan ofzo ? .. want wij hebben eentje van gewoon staal op de 6400. En op school staat een 6800 met een gietijzere tussenring ?
RobinBos
Die zijn inderdaad in verschillende dikte verkrijgbaar. gietijzeren waren van de 20 serie dacht ik. maar wat je over die bouten zegt klopt ook wel deels, vaak worden die dingen er dan net niet helemaal recht in gedraaid, wat heel goed mogelijk is door de fijne draad, en dan met de luchtsleutel erop, dan gaat het mis. wat we vaak doen als het draad eruit licht is die gaten uitboren, en pennen, soort van bouten, er van de achterkant in slaan, zodat je er wel een moer op kunt draaien.
bij de 7530's zit nu een lichtmetalen tussenring tussen als het goed is, en dat is een grote steek. we hebben al een aantal gehad die die hele ring in 8 kleine stukjes hadden, kan je na gaan hoeveel kracht erop komt, ookal zitten ze muurvast
me
Dat uitboren en met bouten gaan werken is opzich ook wel een mooi systeem .. maar moet je niet de bouten hebben die je uit je schappie pakt in de werkplaatst en die er strak inpast. Want geloof nooit dat die zo sterk zijn als de normale.
Wel apart dat die gietijzere voor de 20 serie zijn. Dat ding op school het 2 gietijzere .. en een is al gescheurd 😛 .. maarja die wordt niets anders dan aan gesleuteld door leerlingen dus ja.
DESLAGERURRE
Op onze 3040 en de 3050 zitten ze ook nog op .. heb er nog nooit last van gehad ..

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
35
DEELNEMERS
15
WEERGAVES
4