Illustratie van:

David Brown 1210 - Alternator vervangen

Ik heb nl een David Brown gekocht 1210 van het jaar 1979 maar de batterij laad nie op. Hoe kan je weten of de alternator stuk is of een kabel los zit ?
Heb eens vlug gekeken en hoe vervang je de alternator ? 2 vaste bouten bovenaan en eentje regelbaar onderaan. Gewoon los en zo over de rien steken , of moet het rotorblad eraf ?

Deel dit topic

Reacties

DB_jansen
Alternator = Dynamo? Deze kun je er gewoon af schroeven door de bouten die je opnoemde, je kunt de dynamo door laten meten, het kan ook zijn dat de accu gewoon "op" is 😉
Cooperke
Bedankt voor de reactie:

dynamo = alternator ( in België)

Batterij is het niet want ik kan met de tractor rijden tot dat deze op is. Batterij is eentje van 100Ampere en is van 01/2012.

Hoe meet je dat uit een dynamo ?
Kan je het meten als de dynamo er nog op zit ?
Deutz D10006
Meten terwijl hij er op zit en motor moet draaien
Cooperke
Heb ik al gedaan en geeft aan 12volt en geen 14 volt. Maar kan je een dynamo z'n spoelen nie meten met een OHM meter ? Weerstand
marco steyr
@Cooperke ja kan wel, maar dan moet je de dynamo openhalen en dan de aansluitpunten van de spoelen doormeten.
Cooperke
Ok bedankt , ga me er eens mee bezighouden in het weekend
stannetje96
Is je accu niet gewoon stuk? of water bijvullen van de accu?
Cooperke
Is een nieuwe van januari 2012
rickrenault
De dynamo is stuk er zitten koolstof borstels o in de dynamo is mijn vertelt en zijn weg gesleten bij een lmb kunnen ze er weer nieuwe koolstof borstels in zetten dan doet die het weer heb ik ook met een renault 551
Cooperke
Das waar maar hier , voor te reviseren , circa 150 euro , maar een nieuwe is maar 80 euro ? Is via een onderdelenshop in UK
jmos
Die koolborstels zullen echt geen 150 euro kosten. het is de arbeid die zo duur is en koolborstels vervangen is niet al te moeilijk.

Trouwens een dynamo is geen alternator. het verschil is dat de ene gelijkstroom is en de ander wisselstroom. wisselstroom heet alternator maar word altijd dynamo genoemd wat eigenlijk fout is. 😛
Cooperke
Heb de dynamo vervangen maar de batterij laad niet op. Als de motor draait , blijft de batterij op 11.78V staan en laat niet op tot 14V. Wat kan er nog stuk zijn ? Heb zo eens de kabbels gekreken en er is geen stuk.

WAT NU ?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de David Brown 1210 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
9