Illustratie van:

Fendt 104 S - probleem met het aanspannen van het koppelings pedaal.

Hallo,
sinds kort gaat het koppelen van mijn Fendt 104s niet meer zo soepel als eerst.
met het schakelen blijven de versnellingen soms een beetje hangen en wil niet meer van de 6 naar S, hij krast dan heel erg.

ik kreeg het advies om de koppeling aan te spannen.
maar nu komt het probleem, hij zit al op z'n verst aangedraaid.

wat kan ik er aan doen?

Fokke

Deel dit topic

Reacties

Fendt_favorit
Koppelingsplaat vervangen, want dan is hij versleten.
marco steyr
Koppelingsplaat versleten, dus je trekker moet in 2 stukken
Rega
Een aangespannen koppeling heeft niks met een versleten kopppeling te maken volgens mij, bij slippen in de grootst mogelijk losse stand is de koppeling versleten.
Bij het niet vrij komen van de platen is het een kwestie van de koppelingskabel op spannen zodat de slag groter wordt.
marc102
Heeft hij geen vloeistofkoppeling?
turbomatik?
Mc Fendt
@rega

als je die kabel op zou spannen moet ie dan uitmekaar?
thijs hillebrand
Old iezer pries is 20 cent per kilo dus ik wist het wel 😉
Rega
@Mc Fendt

ALS het een koppelingskwestie is, dan kun je dat tegenwoordig met de koppelingskabel doen. Ik weet niet hoe dat bij een 104 precies zit. Als dit inwendig zit zou ie open moeten.
basia
Zoals Rega zegt ; als je plaat versleten is komt je kopp. pedaal steeds "hoger" en zal slippen .
In jouw geval is er meer aan de hand ; zoals ietsje vettig zodat ie blijft kleven of drukgroep ( vingers ) versleten .
Je kunt nog eens proberen de contramoer van de stelstang er af te laten zodat je wat meer op kunt stellen .
En Rega de 104 heeft geen kabel ; maar een stangetje en marc de 104 heeft ook een vloeistofkoppeling .
charel
Ik heb mijn 104s nooit uit 6e naar S kunne schakelen. Als ik van uit de 5 kom is dit wel geen enkel probleem.. raar geval eigen lijk 😃
basia
@charel

Heb je zo,n dubbele H schakeling ? en gaat de pook goed in de middenstand als je hem vrijzet ?
Het schakelen dient heel snel te gebeuren ; had ik ook last van bij mijn 103 ; pook centreer mechaniek gerepareerd en probleem was over !
Wimsumar
Beste
Quote @Basia:
als je plaat versleten is komt je kopp. pedaal steeds "hoger"

Ofwel: de vrije slag van het pedaal wordt kleiner.
basia
@Wimsumar

Juist ! De drukvingers drukken het druklager weg ; een "pedaalridder " zal geregeld weer vrije slag op het pedaal moeten stellen .
jelmerkoskamp
PB!
international533
@jelmerkoskamp ziet handel!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fendt 104 S ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
4