Ik heb hier een cilinder liggen met een lekke manchet.het gaat om een enkel werkende cilinder,welke aan bijde zijden gelast is.
kan ik nu hier zo de achterkant afslijpen om de manchet te vervangen
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
sommige cilinders hebben dat, dan moet je via dat gat de borging van de stang af wippen en dan kun je de stang uit de buis trekken, alleen het monteren is ietsjes lastiger maar met een beetje handigheid goed te doen.
de afdichting zit dan bovenin de buis, die kun je eruit wippen zodra de stang eruit is.
@josdeutz
zit waarschijnlijk geen zuiger aan omdat het een enkelwerkende cilinder is heeft hij die niet nodig.
doordat er olie in geperst word perst de olie de stang naar buiten.
bij een ew cilinder zit er maar een afdichting en die is dus lek. dat is het manchet aan de bovenkant waar de cilinder de bus uitgaat. Wat @monteurtje zegt kan heel goed kloppen want een ew cilinder heeft niks om de zuiger heenzitten. die wordt eruitgeperst door de olie.
Wie verteld dat hier dat het de afdichting van de zuiger is??
Komt er via een ontluchting olie uit dan of verloopt de cilinder zolang ie niet bediend word????
ik heb net even gekeken maar zo goed als ik het kon zien zit er geen borgveer aan de onderkant van de zuiger.
maar zit daar een rubberen afdichting.
en toen was de baterij leeg van de loop lamp haha
Ja, er is bij ons allen een misverstand gaande. Het is onduidelijk welk type enkelwerkend cylinder topicschrijver Case 745XL heeft.
Toch kan het een manchet om een zuiger zijn die lekt. Dit zou kunnen bij bijvoorbeeld een enkelwerkende (trek)cylinder zoals op een Sprintmaster zit.
inderdaad ja. maar heet dat dan ook een manchet? Dat van een sprintmaster weet ik want zo een heb ik zelf ook wel eens los gehad.
dus deze word aan de onderkant gevuld met olie en schuift dus aan de bovenkant uit
Dan zit hij waarschijnlijk zo in elkaar zoals ik vertelde. zit er geen bronze bus aan de bovenkant in de buis gedraaid? daar zit meestal de stapelmanchet onder.
Die bronze bus zitten als t goed is 2 gaatjes bovenin waar je een speciale sleuten in kan zetten...
wees zuinig op de cilinder, de onderdelen zijn volgens mij niet nieuw meer te krijgen (afdichtingen nog wel)
De opening van de borgring kun je opzoeken door de stang even te draaien in de buis.
heel goed van jou, maar ook dat had ik al gelezen en ik heb vaker een cilinder gezien waarvan de buis aan 2 kanten gelast is maar die je niet open hoeft te slijpen.
Maar het betreft hier een hulphefcilinder van een caseih trekker, en die heb ik al vaker uit elkaar gehaald.
en onder zit ind een opening om de zuiger dit zou dan best de borgring kunnen zijn.maar hoe je die er weer om moet krijgen als die er eenmaal af is?
ja die hint kreeg ik ook pas net door, maar had al het idee dat het om zo'n cilinder ging.
Ik heb zelf ook aardig moeten zoeken en tobben toen ik op mn 17e voor t eerst zo'n cilinder onderhanden moest nemen.
ja dat is de grootste truck, met een beetje pielen met 1 of 2 schroevendraaiers en wat met de stang draaien dan schiet ie er uiteindelijk wel weer op.
Het is even vogelen maar het is te doen.
Nee van een cvx nog niet. maar die hebben wij niet zoveel lopen.
Maar die zijn ook ietsjes groter en zwaarder dan van de inters
vaak kan je de borgring eerst in een diepere geul leggen op de zuiger en dan via het gaatje van de aansluiting die borgring verleggen naar een ondiepere geul waardoor hij er niet meer uitkan
cilinders van een 1394 zijn niet degene die ik in gedachte had, dat zijn gewoon david browns in case kleuren en stickers
Ik had op je foto een 745xl gezien en ging er vanuit dat het om deze trekker ging.
(het kan zijn dat de cilinders hetzelfde opgebouwd zijn)
maar het lukt niet om deze er zo door de vulopening af te krijgen.
Ook zit er geen diepere groef voor on de borgveer mee naar buiten te krijgen.