International 644 - brandstofpomp probleem

Ik ben een international 644 aan het opknappen nu lekte hij een beetje langs de gashevel en de stopzetter nu heb ik dat uit elkaar gehaald maar voordat ik het kon merken stoote ik ergens tegen en verdraaide de beide asjes nu krijg ik hem niet meer aan de gang weet iemand raad bvd huub
huub62

Reacties

ErDee
Breng hem maar naar een specialist, de pomp is een gevoelig dingetje, zoals er altijd gezegd wordt.
koenjohndeere
Ja dat is nit leuk
Zit de pomp der nu weer op ?
huub62
Pomp is er niet af geweest
@huub62 oke maar is wel lastig dat je ze alee bij verdraait zijn maar als je inder het starten de stop hevel verdraait gaat die dan niet wat rooken ofzoo als je hem links om draait? best kans dan als hij aan slaat gelijk op hol slaat maar is die veel verdraait? stuur anders maar pb
maar best kans dat je regelatuer nu wel kapot is
huub62
Ik heb de asjes eruit gehad en nieuwe o ringen op gedaan er zijn geen onderdelen of zo uit gevallen maar ik heb geen idee hoe ze moeten zitten
Oke denk aleen dat je hem dus gewoon moet afstllen.
onder starten der aan draaien
huub62
Ja dat hebben we al geprobeerd ik heb er een collega bijgeroepen die wat korter van school is als ik en de pomp zit vol diesel maar bij de verstuivers komt niks
Ooh oke denk dan tog je pomp der af halen en weg brengen naar een diesel centrum en effe naa laten kijken maar is een duur grapie
monteurtje
@case inter kracht

Valt wel mee hoor wat dat kost, heb mijn 844-s pomp ook eens laten testen en afstellen, toen hebben ze gelijk wat afdichtingen vervangen dat koste iets van 175euro(ex btw). het kost wel geld maar dan weet je wel gelijk dat hij weer 100% in orde is.
Ik denk alleen dat dit probleem wel af te stellen is zonder dat ie eraf hoeft, je moet er alleen even iemand bijhalen die er verstand van heeft.
@monteurtje ooh waar doe jij dat dan voor je pomp?
klopt afstellen maar maatje van me had het ook maar was zijn regelateur door kapot van gegaan
looman
Zelf heb ik de pomp en verstuivers naar Dikkenberg Dieseltuning gedaan, zit op de veluwe, veel ervaring met Inters. Is goed bevallen en niet duur. Nadat ik een video had gezien van een trekker die over z'n toeren ging, vliegwiel losgebroken, trekker middendoor en gat in de muur van de schuur wou ik geen risico lopen. Dat is geen hobby meer...
845power
@case inter kracht
waarschijnlijk is dat pinnetje van het asje van de regelateur er af bij mij

@huub62 ken bij jou ook gebeurd zijn dat je je asje verdraait heb en het pinnetje er af is , of gewoon afstellen terug draaien
major6cil
Afstellen op je trekker gaat zeker niet lukken!!!!!
als ze niet afgetekend zijn is het een heidens karwei om hem weer afgesteld te krijgen dus die 175 euro kun je zowiezo wel vergeten omdat je je basisinstelling kwijt bent.
heb het vaak genoeg bij de hand gehad op de testbank dat er al aan geklooid was, een drama!
succes!
@845power hoeft niet maar heb je je pomp dan al uit elkaar richart
monteurtje
@case inter kracht

Ik heb hem 2 jaar geleden ook naar brandjan vd dikkenberg gestuurd, die zit in wekerom (vlakbij ede). Die is begonnen als hobby brandstofpompen nakijken en reviceren maar heeft er laten z'n werk van gemaakt, Hij werkt gewoon thuis in z'n eigen schuur is niet groot maar wel donders handig. Doet heel veel werk voor trekkertrek, je kunt er voor vanalles voor je motor terecht.
Bij mijn pomp was (zoals hier ook al werd gezegd) het pinnetje afgebroken (inwendig) van de gashevel, bij terlouw een nieuw asje gehaald maar toen ik m wilde monteren bleek een ander asje binnenin de pomp vast te zitten, toen heb ik m er maar afgehaald en naar brandjan gestuurd.
Later heb ik nog eens een andere pomp helemaal aan laten passen wat heel goed is bevallen en tot op heden nog geen klachten over hem.
@monteurtje oke bedankt voor de tip want maak vader wat mee gemaakt met pompen het laatsten jaar maar kost veel bij terlouwvolgende keer maar daar heen maar denk dat dat niet meer gebeurt hoop ik teminste
monteurtje
@case inter kracht

Tja de heren terlouw zijn goeie en aardige lui en zitten hier bij ons bijna om de hoek, ze leveren goed werk en knoeien absoluut niet maar prijs technisch gezien zijn ze best wel duur (zeker voor de hobby)
Het is wel mooi om daar eens te kijken als ze met vrachtwagens bezig zijn om die te tunen, zeker als ze werk moeten leveren voor dakar trucks, dan sta je echt met grote ogen te kijken en luisteren hoe ver ze dan met een vrachtwagen kunnen gaan 😉 alleen kom je niet zomaar in de werkplaats bij hun.
@monteurtje nouw ben der ook bine geweest in de werkplaats en de knoeien met niks ze willen gewoon goed werk leveren wat jij al zij en is zeker mooi daar en beetje kijken hoe ze dat doen bij de vragt wagens die van me vader hebe ze daar ook gedaan maar ze konder der 500 pk bij schroeven maar ze gaven aleen grantie bij niet meer dan 30 pk extra
ik zelf rijd der biijna elke dag langs
monteurtje
@case inter kracht

Met tunen kunnen ze heeel ver gaan maar wat jij al zei ze gaan tot een veilige grens, maar wil je dan nog meer is het risico voor jezelf.
Maar watvoor werk doe je dan? omdat je zei dat je er bijna dagelijks langs rijd.
@monteurtje bij troost in numansdorp in de werkplaats voor me oplijding en werk
monteurtje
Oh ok. troost zat voorheen in het pand waar wij nu met het bedrijf zitten. en ik ken ook wel een aantal van die jongens die daar werken.
@monteurtje ooh steenbergen zeker volgens mij heb ik jou dan ooit aan de lijn gehad over olie druk van me 1255
monteurtje
@case inter kracht

Is dat zo? ik ben niet de enige die daar werkt hoor, het kan heel goed zijn dat je een collega aan de lijn gehad hebt 😉
huub62
Ik ben net nog even aan het proberen geweest maar hij doet het nog steeds niet
huub62
Ik hebnet op een tekening zitten kijken en ik zie dat er een veer achter de stopzetter zit ik heb wel een veertje gevonden op de grond maar geen idee waar het vandaan komt kan goed zijn dat dit er ook in hoort
huub62
Vanmiddag nog eens even bezig geweest en ik denk oorzaak gevonden er is iets afgebroken
845power
@huub62 wat is er afgebroken?
monteurtje
@845power

Ik denk het pinnetje wat achterop het asje van de gashevel hoort te zitten...

Lang leve het zelf sleutelen 😉
huub62
Het asje wat achter de stopzetter zit daar zit een lipje aan waar pinnetje inkomt dat lipje is afgebroken dus je kan draaien wat je wil maar hij neemt hem niet mee
monteurtje
@huub62

dan is er met monteren waarschijnlijk iets misgegaan.
even een nieuw asje scoren en nog eens proberen.
ik heb evt nog wel een goede pomp liggen, dus als je interesse het stuur maar ff een pb.
huub62
Weet iemand een dealer te zitten die veel gebruikte onderdelen heeft omg breda
huub62
Weer even aan het prullen geweest hij heeft even gelopen dus er is vooruitgang ik wist niet dat er zoveel rook uit een 4 cilinder kan komen in een garage van 3bij7 staat het hok gauw vol
huub62
Ik heb het voor elkaar hij doet het hij rook wel veel maar dat deed hij van tevoren ook al de aanhouder wint zie je wel
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!