Een betrouwbare bron (in zal geen namen noemen) heeft me geadviseerd om motorolie (15W40) te gebruiken als hydraulic olie. "dat gaat prima" zegt hij.
hoe denken jullie hierover?
misschien kun je wel motorolie gebruiken maar misschien wel van een lagere viscositeit lijkt mij.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Mc-Cormick DGD4 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het is toch ergens voor dat ze hydauliek olie maken.
En ik denk dat je bij hoge drukken last hebt van cavacatie (of hoe zeg je dat) bij motorolie.
hoe zeker ben je er van dat het ook goed te gebruiken is voor men oude DGD4? en welke viscositeit zou je dan aanbevelen?
inderdaad, is een gescheiden/apart systeem
omdat de motorolie goedkoper is (bij de action)
en het is ook net de motorolie van de action die de betrouwbare bron me adviseerde om te gebruiken als motorolie in men DGD4.
motor-forum.nl/forum/list_messages/…
ik zou het er persoonlijk iet opgooien. kennis van mij vertelde ook dat die het op de auto had gehad, na 1000 km alle keerringen verrot en ding zoop olie als een gek
nope kan in zo n geval nooit want der kunnen dan 1001 reden zijn waarom het kapotgelopen voor zon concern.maarja voor jezelf weet je het dan vaak wel
het lijkt mij zo dat de kwaliteit olie die er tegenwoordig word geproduceerd (ook die van de action/aldi/lidle) veel hoger ligt als waar de tractoren toen (jaren 50) voor gemaakt werden. dus kan de action olie ook prima voldoen (naar mijn idee).
spreek me aub tegen als ik fout zit, leg me jou visie uit.
(Linksonder): kroon-oil.com/nl/producten/…
de hef van je DGD gebruiken,diverse veel nieuwere trekkers
gebruiken motorolie in de hef, vergeet aub. al die xxx verhalen de hier staan.
Bij de eerste generaties van de Fendt 300-series (en denk ook bij de 100 series) zit er zowel in de motor als in het hydrauliek gedeelte 15W40.
Zeker met die k..constuctie met dat grafietkoord!
Heb nu dikkere ongedoopte olie in mijn D439 en het lekken is over!!
Dit geld ook voor moderne olie in de versnelings bak. Zeker geen te dunne olie op doen is mijn advies.
Op een DGD4 kun je gerust motorolie doen, m'n opa heeft een D324 nieuw gekocht, en heeft in de hef ook al 45 jaar lang motorolie. De trekker heft nog uitstekend en heeft ook kracht
De API-indeling voor motorolie kent een tweetal categorieën. De C-klassen (“commercial”) zijn bedoeld voor toepassing in dieselmotoren, de S-typen (“service fill”) voor benzinemotoren.
Motorolie voor dieselmotoren wordt aangeduid volgens het patroon “CX-y”, waarin “X” een volgletter is uit het alfabet en “y” een getal dat het werkingsprincipe van de dieselmotor aangeeft ( 4, voor viertakt). Hoe verder “X” in het alfabet staat, hoe hoger de kwaliteit.
Binnen dezelfde categorie kan een hoger gekwalificeerd product alle lager gekwalificeerde producten uit die categorie vervangen (“backward compatibility”).
Motorolie voor benzinemotoren wordt aangeduid volgens het patroon “SX”, waarin “X” een volgletter uit het alfabet is. Hoe verder “X” in het alfabet staat, hoe hoger de kwaliteit. Binnen dezelfde categorie kan een hoger gekwalificeert product alle lager gekwalificeerde producten uit die categorie vervangen (“backward compatibility”).
benzinemotoren
dieselmotoren
viertakt
viertakt, directe inspuiting
SJ
CH-4
SL
CI-4
SM
CJ-4
SN
Dat kun je je natuurlijk bij elk merk afvragen, net zoals een echte JD fan Alleen originele JD olie zal gebruiken terwijl dit gewoon in Arnhem bij Shel uit de bulk komt.
Dat moet je ook laten doen...
als je in beide zaken een bus van bv 400ml koopt, moet er in principe ook in beide 400 ml in zitten.