Hallo allemaal,
Wij hebben sinds kort een voorlader met balenklem op onze fendt 306 LS, zonder voorwielaandrijving dus. Nu is het probleem dat hij, ook zonder balenklem, wel behoorlijk inspoort van voren. Ik weet dat het n u extreem nat is, en dat een trekker zonder voorwielaandrijving eigenlijk niet geschikt is voor ene voorlader, maar t trekkertje bevalt prima, dus die willen we niet inruilen.
Is het mogelijk om gazonbanden alleen voor eronder te leggen? Weet niet hoe dat gaat passen met steek enzo, iemand enig idee?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 306 LS ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
er zijn velgen in alle maten en hartafstanden/steken te krijgen. gewoon even langs de bandenboer, die kan je precies vertellen wat mogelijk is.
tractors-and-machinery.com/site_display_content.ph…
Bent knap sterk als je dan kunt sturen als je niet rijdt
het is een fendt, die heeft stuurbekrachtiging
Ja banden van 38cm sturen niet licht . Maar hydraulisch bekracht? Ik heb geen enkel benul hoe oud zn fendt dan moet zijn
ja hydraulisch bekrachtigd, meer zelfs werkt zelfs al met een orbitrol
Ik wou al zeggen, als hij mechanisch bekrachtigd is begin jij nog niks
trekker heeft inderdaad hydraulische besturing. orbitrol onder stuur en hydr cylinder aan de vooras. maar dan nog, ook met hulpbesturing is rijdend sturen altijd beter
Daarom moet er eigenlijk geen stuurbekrachtiging op. Dan weet je wel wat sturen is
inderdaad. heb zelf leren rijden op fordson en deutz 6806 met voorlader en ZONDER stuurbekrachtiging. dan krijg je spierballen.
Ik rij nou op een Steyr 760 Super en een Profi 4100. Laast stond er maar 1,5 bar in de voorbanden van de 760 Super. Dat merk je meteen. Profi staat nou 0,8 in de banden en merk ik nog niks van
11,5/80-15 dacht ik.
Bedankt voor deze nuttige info! Word het een stuk duidelijker van, maar waarom moet de hartplaat uit het midden zitten dan?
En die steek van opraapwagens, is die hetzelfde dan?
Niemand die toevallig wat in de schuur heeft liggen??
Ja, maar dat is dan toch hetzelfde als wat er nu omligt?
En die steek van opraapwagens, is die hetzelfde dan
als de plaat bij brede banden in het midden zit en aan beide kanten evenveel oversteekt moet je bij de 43cm banden 21.5cm diepte hebben van de wielbout plaat totaan de fusee. dij de banden die je nu hebt en je kijkt aan de binnenkant gaat het wiel 2 of 3 cm langs de fusee. die ruimte moet je houden. bredere banden gaan dus meer naar buiten.
opraapwagen steek 6 gaats moet passen maar meet de gaten ondeling en kruislings op alsmede het middengat. fendt voorwielen noemen ze 6 gaats landbouw steek