Illustratie van:

Deutz D10006 - Turbo er op zetten

Beste tf-ers,

We hebben hier thuis een deutz 10006s staan (waar staat de 's' overigens voor!?) Nu kunnen we een in/uitlaat spruitstuk met turbo van een deutz 13006 kopen. Dit is misschien interessant om er op te zetten voor trekkertrek. Ik heb al lopen zoeken maar er is me nou nog niet echt duidelijk wat nou precies de verschillen tussen een deutz 10006 en 13006 zijn!? (behalve de turbo) En is het schadelijk voor de motor etc om er een turbo op te zetten? (aangezien in een 10006 een Bf6L912 ligt ipv een f6l912. Maar er lopen ook genoeg 8006-en rond met turbo dus ik neem aan dat dit moet kunnen? Overigens moet hij nog wel regelmatig voor een wagen en kar e.d. staan en word hij dus niet idioot op geschroeft.

Wie kan me meer vertellen

mvg Deutz-5006

Deel dit topic

Reacties

Fendt_favorit
Zeer waarschijnlijk heeft de 13006 een oliekoeler en zuigerbodemkoeling erop zitten, omdat als er meer lucht in gaat, het natuurlijk allemaal warmer wordt binnenin.
valmet6400power
De bandenmaat en het gewicht is eigenlijk het grootste verschil..
jmos
Quote @valmet6400power:
het gewicht

en waar zit hem dat gewicht in? alles zwaarder uitgevoerd ofzo? dat is een belangrijk verschil. 😄
valmet6400power
@jmos

Dikkere vooras ofzo? Geen idee waar de kilo's vandaan komen, verder zijn ze technisch zo goed als hetzelde!
Fendttrisixfan
Zolang je er verstandig mee omgaat gaat het wel goed 😉
weurding
S staat voor snelgang, zou het niet doen, krukas etc zijn van een bf blok beter bestand tegen een turbo dan het gewone f blok, verschil zit hem ook wel in de eindaandrijving en price-as
jmos
@weurding
en hoe snel gaat die snelgang dan?? Die van ons is namelijk ook een s. 😛
unimogbommel
Een 13006 heeft volgens mij zuigerbodemkoeling en dacht ook andere koppen.
KubotaB6001
@weurding Zou S hier niet voor de spezial cabine staan?
Je had de 10006-ers toch alleen maar in 30km/h of heb ik dat verkeerd?
Robin S
Zet er maar de turbo op,kan geen kwaad.
wij hebben wel een turbo op een zetor 4511 gezet,die rijd nog altijd.voor de olieretour gewoon een gat in de motor geboort!injectiepomp volledig open,toerenteller ging volledig rond,terug naar 0 toeren!
ik schat rond de 80pk dat die leverde
deutz7006
Dieje turbo er nie opzetten mer hier inlevere 😉
PatrickZ
Als de boel maar niet te warm word..
weurding
Snelgang moet je ruim nemen, de 4006 en 4006 s zat maar een paar kilometer verschil in, onze 8006 reed destijds 38 km op 16.9-38 banden, was ook een s
PascalStruijs4440
En zorgen dat de turbo goed olie krijgt (en vooral schone olie)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D10006 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
22