Hallo
Ik kan een DB 950 kopen voor 150 euro.
Hij heeft 3 jaar stil gestaan.
Is dit de moeite waard.
Hij mist de spatborden achter en heeft een kwastje nodig.
Hoe zijn verder de motoren van DB.
Is er nog aan reserve delen te komen.
Alle info is welkom.
gr Peter
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 950 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik zag vanmiddag dat hij de brandstofleidingen had losgeschroeft boven bij de kop. Morgen even vragen waarom.
wil die 950 nog lopen dan?
Ben zelf een groot DEUTZ fan. maar 150 euries
en dan heb ik weer een traktor
Zijn fijne motoren, maar niet meer de jongste. Onderdelen van een rode David zijn lastiger aan te komen dan van de witte 880 /990 /12xx serie.
Versnellingsbak kan wel eens problemen hebben met 2e versnelling en hoge groep.
Plaatwerk is lastig te vinden, en nieuw is het duur
Mocht je het niet doen, of er weer vanaf willen, dan heb ik wel interesse in de onderdelen
want zo is hij denk ik nog orgineel
gekocht!!
gehoort en.meegemaakt.
Staan daar verder nog veel van die ouwe dingen in de bos?
Dood zonde. Je ziet hier heel veel oude bolinders.
Maar ook nuffields, david browns.
De DB950 heeft dus 3 jaar stil gestaan. Motor in die tijd niet gelopen. Vorige eigenaar heeft geprobeerd hem weer aan de gang te krijgen en heeft de brandstofleidingen van de injectoren afgeschroeft om te ontluchten waarschijnlijk.
Helaas niet weer terug geplaats! Hoelang de trekker zo gestaan heeft weet hij niet meer. Kan dat kwaad als de leidingen zo los hangen, wel onder de motorkap.
Als ik iets moet vervangen zijn dat dan komplete injectoren?
Waarom een zweedse naam husqvarna?
Heb foto´s geplaats bij DB 950.
Foto´s met veel sneeuw