Mannheim - John Deere heeft afgelopen jaar op de Duitse trekkermarkt een aandeel van krap 21 procent gehaald en bleef daarmee de populairste fabrikant van deze machines.
Het aantal in de Bondsrepubliek verkochte John Deeres steeg van 35.977 naar 36.264, zo meldt de vertegenwoordiger van de Amerikaanse fabrikant. De voorsprong op de nummer 2 werd met 4,4 procent uitgebouwd.
De afzet overtrof de verwachtingen, stelt zakelijk leider Helmut Korthöber vast. De nummer 2 in Duitsland is traditioneel Fendt. Deze Beierse fabrikant, onderdeel van het Amerikaanse Agco, heeft echter nog geen cijfers bekendgemaakt. Fendt leidt normaal gesproken de markt wel bij de zware trekkers.
Bron: Boerderij.nl
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Dat is mijn mening hierover.
Oh nee hoor, in dat opzicht zou volgens mij CIH een v.d. grootste zijn. JD heeft zn grote productie dat Duitsland wel een groot land is, maar het is naar mijn idee nog maar een klein deel van de productie
Juist, En een groot deel van de nederlanders, belgen en fransen en amerikanen en de engelse enz enz enz ook? jij bent hier de debiel
NH Basildon Engeland komt aardig bij Mannheim in de buurt .
Die bouwen evenveel tractors p. jaar?
Alles leuk en aardig, maar wij kennen in Nederland nog steeds geen tractorproducent die meetelt...
Daarbij: de Duitse en Franse markt wil ik niet vergelijken. Fransen zijn chauvinistischer... (Ok, tegen de Amerikanen kan niks op... :D)
Dat niet, maar is ook een grote fabriek, waar ze nog heel veel zelf maken. Maar wat maakt het eigenlijk uit hoe groot de fabriek is? Het gaat om de kwaliteit, betrouwbaarheid, en dan de prijs/kwaliteit verhouding.
Nog niet, dat komt wel, Rusland, Brazilië, Argentinië, China en India, worden steeds belangrijker.
Helemaal niks uiteindelijk
Qua chauvinisme.......
Oh sorry, op die manier, ik dacht de markt grote .
Mannheim bouwt ongeveer 40000 trekkers per jaar, Basildon 25000, maar in Basildon bouwen ze ook nog motoren en in Mannheim niet.
Dat weet ik beste @JD3010 .
Is trouwens wel een leuke strijd voor bijvoorbeeld Claas, om de Axion 900 (jep met de niet-Amerikaanse FPT motoren) in de VS af te zetten. Combines en hakselaars doen t goed daar super, nu de trekkers nog Sommige kunnen trouwens zo afgezet worden. Perkinsembleem is zo te vervangen
Doen de combines en hakselaars het daar goed, ik zou het niet weten. Vroeger werden ze onder Cat naam verkocht in de VS, en dat sprak die Amerikanen wel aan. De Amerikaanse markt is voor kleinere bedrijven zoals Claas en SDF helemaal niet interessant, laat die chauvinistische Amerikanen maar lekker met dat herten spul rond tuffen. Wat me wel opvalt is dat die Amerikanen Kubota's kopen als of hun leven er van af hangt, dat kan ik dus weer niet plaatsen onder chauvinistisch...
Voor zover ik weet wel. Claas is op dat gebied wereldmarktleider he