Steyr 1400 oficieel gemaakt?

Ik ben al een paar dagen een beetje aan het rond kijken op google enz. maar ik kan er niet echt achter komen of een steyr 1400 echt gemaakt zijn wie weet hier meer van en zijn er hier nog enkele van of meerdere ? alvast bedankt
johniePOWER

Reacties

stannetje96
Examenvraag voor @selten denk ik 😃
krolsteyr
Er zijn er enkele van gemaakt, ze zijn wel officieel, vanaf 1979 heten deze 8160, eigenlijk precies t zelfde als een 8160
johniePOWER
@krolsteyr is dat dan hetzelfde als welke trekkers hier op de site staan die opgedraaide dingen wat als de titel heeft gekregen 1400? want ze lijken heel veel op de 1100
+1
steyrman
De steyr 1400 is gemaakt vanaf 1974 met een totaal van 807 stuks en is inderdaad de voorloper van de 8160 en 8170 en 8180. De 1400 die je bij tractorpulling ziet in de diverse sportklasses zijn meestal omgebouwde steyr 1090 of 1100 maar die moeten dan 1400 heten omdat er dan een turbo is opgebouwd ( de motor bepaalt dan het type)
Fendt_favorit
@steyrman

Hetzelfde dus met al die Fendt 600S-serie`s. Er zijn maar een paar enkele echte originele, maar het merendeel is 611S met turbo enz erop. Een kenner ziet het verschil goed 😉.
johniePOWER
@steyrman ahaa dat was het dus vandaar dat ik het ook niet kan vinden , maar die 1400 is van jou is eerder ook een 1100 geweest ? ik vind het super mooie trekkers om te zien en is er veel veranderd voor trekkertrek aan zon trekker als die van jou?
steyrman
@Fendt_favorit Dat zou heel goed kunnen, maar ik weet wel dat het bij de steyrs zo is dat de echte 1400 veel te zwaar is voor de sport en supersport klasses behalve dan voor de 5,5 ton maar dan moet je hem aardig strippen.
Fendt_favorit
@steyrman

Jaa dat is bij Fendt hetzelfde. Ik heb een originele 614s, en die krijg ik in originele staat alleen in de 5,5t standaard. Laat hem ook origineel, trekker is te apart om te verbouwen 😉.
steyrman
@johniePOWER Die van mij was een 1090, de 610 motor is vervangen voor een 612 motor en de versnellings bak is totaal verzwaard en de 612 motor is opgeboord naar 7 liter.
En natuurlijk nog een turbo geplaatst.
steyrman
@Fendt_favorit Klopt is ook zonde daarom heb ik de oudste barrel opgekocht dat ik kon vinden en die daarna omgebouwd naar een 1400.
+1
selten
Ja er zijn Steyr 1400's gebouwd. Dit waren dan alleen 1400A's. Er zijn nooit originele 1400's zonder 4WD gebouwd.
steyrman
@selten Klopt helemaal! Hij is met de gewichts verdeling van 60% op de achteras en 40% op de vooras wel wat zwaar op de neus voor een 2wd.
Fendttrisixfan
Quote @Fendt_favorit:
Hetzelfde dus met al die Fendt 600S-serie`s. Er zijn maar een paar enkele echte originele, maar het merendeel is 611S met turbo enz erop. Een kenner ziet het verschil goed

is een 614S dan zo zeldzaam??
selten
@steyrman
Wel mooi in de bosbouw en voor zware machines. Dan komt de neus iig niet vlug los 😃. Aardig gewicht op de neus zorgt voor extra trekkracht voorop, dat lijkt me wel ideaal 😃
johniePOWER
Aah maar euhm zijn die 1100 nog beetje te vinden vooral een opknapper?
steyrman
@selten Ha ha ha!klopt ik heb er een keer 1 gezien die daar voor werd gebruikt, hij had een zware lier achterop en werd gebruikt voor het uitslepen van bomen.
selten
@johniePOWER
ja die zijn wel te vinden. Volgens mij staat er nog een op Speurders.nl. Ofja das een 1090. Een 1200 ombouwen is ook een optie, alleen die zijn er in totaal 139+103 stuks gebouwd 😉
johniePOWER
@selten en in het buitenland dan want zo'n 1100 lijkt mij prachtig hoe dat loopt ook
selten
@johniePOWER
Een 1100 loopt mooi enzo. In het buitenland ook goed verkrijgbaar. Alleen ze zijn niet goedkoop 😉
johniePOWER
@selten loopt machtig maar wat versta jij onder niet goedkoop?
selten
@johniePOWER
In Nederland vind je er niet vlug een voor minder als 6000 euro.
Fendt_favorit
@Fendttrisixfan

Eerste serie van 1973-1975, wat wij hebben: 68 stuks

Tweede serie, zelfde model, andere versnellingsbak 1975-1976: 154 stuks.
johniePOWER
@selten dat is niet goedkoop nee maar ik wil er graag een waar veel moet gebeuren mag ook wel in het buitenland zijn
Fendttrisixfan
@Fendt_favorit
zo, das minder dan ik dacht, ik weet in ieder geval nog een mooi exemplaar te koop staan, maar eerst de portemonee weer vullen 😃
Fendt_favorit
@Fendttrisixfan

Staat er hier in Deurne bij Van Dijk ook nog een te koop.

Maar als je er nog een weet, niet te lang wachten, ze liggen niet voor t oprapen.
Fendttrisixfan
@Fendt_favorit
die bij van dijk zal wel nog niet direct verkocht worden waarschijnlijk?? schijnt wel dat die zijn geld waard is
selten
@johniePOWER
Duitsland en Oostenrijk betaal je de hoofdprijs. Roemenie ofzo zijn ze wel aan te komen 😉
Fendt_favorit
@Fendttrisixfan

Als jij het geld geeft wat ze vragen (9500 euro in deze staat dacht ik), krijg jij hem gewoon mee 😉.
Fendttrisixfan
@Fendt_favorit
ja 9500€, maar hij staat toch al een heel eind te koop?? vriend van mij heeft eens gaan kijken en schijnt echt nog een goeie trekker te zijn
johniePOWER
@selten hoe zouden die trekkers er aan toe zijn daar in Roemenië? En weet jij ook handelaren of site?
selten
@johniePOWER
Dat weet ik helaas niet. Wil je voor een 4WD gaan of een 2WD? Ga je perse voor een 1100 of voor een 1090?
johniePOWER
Het liefst een 2wd maar 4wd is ook goed en type maakt mij niet zoveel uit wat is precies het verschil
selten
@johniePOWER
10PK 😉. 1108 zou ook nog kunnen maar ook zeldzamer als 1100 😉
johniePOWER
Wat er staat is wel goed! Maar ik weet daar geen adressen in dat verre land
selten
@johniePOWER
Je kan zoeken in Oostenrijk. Daar vind je ook zeldzamere types 😉
johniePOWER
En weet jij daar handelaren? Of een site?
selten
@johniePOWER

Er zit wel degelijk verschil tussen een 1090/1100/ 1200.

motorisch zijn ze alle 3 hetzelfde (pomp niet meegerekent, een orginele 1090 pomp is zo traag als dikke stront, wat dat betreft beter een 1100 of 1200.) de versnellingsbak is bij alle 3 ook hetzelfde, alleen kleine dingetjes zoals baksnelheid en vertraging in differentieel, en wat kleine busjes hier en daar, iets verschil in lagers... een 1090 heeft ook niet zulke hele zware steekassen, maar mocht zoiets ooit knappen dan is daar bij fendt/deutz/eicher/international wel wat voor te vinden. een 1100 heeft weer slag zwaardere steekassen die deutz ook aan een 9006/10006 heeft zitten. en een 1200 heeft nóg weer een zwaarde steekas/trompet aan. die is weer gelijk aan die van een international 1046/1246. verder zijn deze trekkers nog wel redelijk te vinden (ebay.de/landwirt.com/steyrfan.at/e.d...) de 1100 hier thuis heeft toen iets van 3000 euro gekost via ebay, maar was wel toe aan motorrevisie en zit/zat veel werk aan.
Kortom, voor bijvoorbeeld de complete versnellingsbak is zat te vinden, motorisch oerdegelijk en om te reviseren is er ook zat in de handel 😄. enigste puntje waar ik wel rekening mee zou houden is dat het plaatwerk wel heel erg zoeken is mocht je dat nodig zijn. grille is van een 870/980/1090/1100/1200 gelijk. zijbeplating naast motor ook, evenals de spatborden. plaat boven de motor van motorkap is wel 6 cil specifiek 😉. de zijbeplating van steyr 650-1200 is allemaal zelfde. en genoeg te vinden. ik heb nu eindelijk spatborden gevonden voor m`n 1090, maar dat heeft wel een half jaar geduurt...
Www.landwirt.com/gebrauchte/index.php?action=search&new=1&msearch=1&q=steyr+1100&catIdFulltext=0
Mf1155
@Fendt_favorit staat die er nog steeds dan?
valmet 605
Ziehier:
technische overzicht voor een 1400 en ook wat die later werd staat er ook bij.

konedata.net/Traktorit/steyr8160.htm/
stijn-de-bock
Een ding begrijp ik niet zo goed,als er 807 stuks steyr 1400 gebouwd zijn,waar zijn die dan allemaal heen? Want je vindt ze niet en ze noemen dit een zeldzame trekker?
+1
InsaneNL
@stijn-de-bock 807 zijn er ook niet zo heel veel, als je ze allemaal bij elkaar zet zijn het er heel wat maar als je ze over heel europa verdeeld valt het ineens flink tegen. Daarnaast zou ik er ook maar vanuit gaan dat grof weg de helft gewoon al niet meer bestaad. En zulke simpele trekkers gaan ook veel richting afrika en dergelijken.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!