Trekker rijden duitsland
Hoe zit het nou precies als je duitsland in wil met de trekker als 16 jarige? want ze hebben daar een apart rbw ervoor ofzoiets? iemand met meer ervaring?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Als 16 jarige heb je een probleem in duitsland.
Lees onderstaand artikel maar:
pekelderstreekblad.nl/nieuws/2234/…
Ben je dan welkom met je Nl tractorcertificaatje?
Niet om jou, maar best wel terecht. Is toch te gek voor woorden, dat je hier in Nederland alles kunt, omdat de wet 50 jaar achter loopt? En dan nog t verhaal "1 Europa"....
en dat je niet in dld verzekerd bent kan toch niet? waarom hebben we anders gv nummers wat is nou het verschil tussen dld en nl kwa verzekering zou toch te gek voor woorden zijn
Tis precies hetzelfde met de rooie diesel, hier over de grens 0.5 km in BE mag het wel gewoon.
Twoord vant jaar in nl is "plofkip" in BE kennen ze het woord niet eens, ik luisterdde naar de belgse radio en de presentatoren wistten niet wat een plofkip is.....
Maar dan al de mensen in pak met hun stropdasjes.... Het is 1 europa...bullshit!
Ik geef je helemaal gelijk.
De rijbewijsregels m.b.t. landbouwvoertuigen zijn nationale regels en geen Europese regels. Elk land kan dus zelf regels hiervoor opstellen, waaraan ook buitenlanders zich moeten houden. In Duitsland kent men voor het besturen van landbouwtractoren twee rijbewijscategorieën, namelijk rijbewijs L en T.
Rijbewijs L
Het rijbewijs L is een onderdeel van het “normale” rijbewijs B. Met een rijbewijs B mag je daarom in Duitsland “lichte” tractoren (tot 3.500 kg) besturen. Nederlanders die in het bezit zijn van een rijbewijs B, maar GEEN rijbewijs L of T, mogen dus in Duitsland rijden met een landbouwtractor met een totaalgewicht van 3.500 kg.
De maximum snelheid voor deze categorie tractoren bedraagt maximaal 32 km/uur(zonder aanhangwagen) en 25 km/uur (met aanhangwagen).
Rijbewijs T
Voor alle landbouwvoertuigen boven de 3.500 kg heeft men in Duitsland een rijbewijs T nodig. Ben je tussen de 16 en 18 jaar mag je met de landbouwcombinaties maximaal 40 km/uur rijden. Ben je ouder dan 18 jaar mag je maximaal 60 km/uur rijden.
Wordt de voertuigcombinatie voor andere doeleinden gebruikt moet je een rijbewijs C1 of C (en eventueel E) hebben.
Consequenties
De politie in Duitsland valt onder het legaliteitsbeginsel. Zij zijn dus verplicht om op te treden en deze overtreding bij proces-verbaal af te doen. De bestuurder van een landbouwtractor / landbouwvoertuig die zonder geldig rijbewijs onderweg is, moet bij de staandehouding ter plekke een borgsom (“Sicherheitsleistung”) van € 350,- betalen als hij niet in Duitsland woonachtig is.
Nee, kan niet.
Je heb je in Duitsland aan de Nationale Regels te houden, Sorry, die zijn anders als in Nederland.
Regels voor een Loonwerker en Boer zijn zelf nog anders.
dus, kort samen gevat, doe je werk voor derden, of is het je eigen product wat je vervoerd.
Let op!! De bekeuringen zijn niet mis, let ook goed op de lengte van de combi, overschrijding kost eveneens veel geld
zijn dan ook al verschillende Ned. Loonwerkers die hier over mee kunnen praten.
Boven de 3500 kg tmg mag het alleen met T rijbewijs, nederlanders hebben dat niet, en dan komt het rijbewijs wat er het meeste op lijkt in beeld, namelijk C(E)!
Van't zomer was ik bij een boer in Oost-Duitsland, die hadden geregeld dat je als Nederlander op je 16e op de weg mocht met een trekkercertificaat, MITS de trekker niet harder dan 40 liep. Dan was je verzekerd daar...Trekker die 50 liep was je niet meer mee verzekerd dus alles begrenst...
Wat er niet in wordt aangeven dat het per deelstaat en per regio (Kreis)kleine verschillen kunnen zijn.
Tevens is er een verschil in Bauern,Loononternemer en Strassenbouw und Wasserbouw.
Begrijp ik het goed.
Jij bent ouder dan 16 en gaat voor een Nedelandse boer werken
Deze heeft grond in Duitsland ik neem aan Nedersaksen.
Dan geld voor jou dat een NL trekker certificaat voldoende is, wel moet de boer (jou werkgever) een ontheffing voor jou aanvragen bij het strassenambt in de regio(Kreis).
Wat je niet mag is voor een ander dan de NL boer werken, want dan heb je ook nog vanaf okt 2012 een werkvergunning nodig.
Jij zelf moet WA verzekerd zijn.
Je werkgever moet bedrijfs matig verzekerd zijn daarin zitten ook zijn werknemers en machine`s.
G.V. betekend gewoon GrensVerkeer kan iedereen laten maken heeft niets met verzekering te maken.
In Duitsland hebben ze een kenteken en moeten deze zichtbaar voeren.
Hier moeten LB machine`s ook gekeurd worden.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
ik heb even een vraag wand zit in een discussie met de wijk agent
ik rij bijna 40 jaar op de trekker
en sinds 1 jaar rij ik met een nieuwe pipowagen er achter
nu ben ik pas staande gehouden en vroeg hij mijn trekker rijbewijs ? wand die is sinds kort nodig / verplicht ? kan iemand mij zeggen hoe het nu zit ? trekker is ouder dan ik
( magirus deutz traktor )
bedankt
rijksoverheid.nl/onderwerpen/…
Als het (zoals het merk doet vermoeden) een vrachtwagentrekker is, dan is er weldegelijk rijbewijsplicht (tenzij volgens voorschrift naar "16-KM"-voertuig omgebouwd).
Magirus Deutz: google.nl/search/…