TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ja tuurlijk, en dan uiteindelijk veel meer moeten betalen
dit dacht ik ook , maar als het er op aan zou komen zou het met de vuisten ook wel gaan
Anders heb je ook nog een trekhaak ofzo
Die hebben alleen een grote mond, als het dan op vechte neer komt durve ze nie
Ze denken dat ze je in de macht hebben omdat ze je de doorgang versperd hebben, maar als je hun auto wegdrukt terwijl ze ernaast staan, springen ze er snel weer in terug, ze kunnen er nog twee of drie keer weer uit proberen te komen, maar als je een drukkertje geeft zodra ze de benen uit de auto slingeren (en dus niet de poot op de rem kunnen doen) breng je ze snel op andere gedachten. Werkte beide keren
kben wel nog 10 cm groter , en het is nog al gelijk wie dat er zou slaan naar ik, ik hou me niet in
Ik heb het standaard in het gereedschapsbakje liggen. Ofja die van achter. Voor zit er bij mij ook nog 1. En anders heb ik ook nog allerlei grote sleutels bij. Als ik de ploeg bij heb heb ik altijd een hele lange grote sleutel 27 bij
@selten ja inderdaad kenteken onthouden!
Wat ik heb meegemaakt is aggresief rijgedrag van automobilisten, maar meestal weten ze wel wie der groter en sterker is
Omdat ze weten wie ze uit moeten zoeken....
Met de minste weerstand natuurlijk...
Met t Hanomagje?
ik draai de rondtonde op die was leeg. zie ik van links keihard een auto aan komen rijden. terwijl ik al bijna volledig met de combi op de rondtonde was kwam hij de rondtonde op. Nou en dat vond ie maar niks. dus linkse baan van rontonde nemen en remmen. Kerel met ze hasses uit het raam hangen en doen van knokken. dus rondtonde af. weer rechtdoor. hij maar kwallen en doen. traag voor me rijden zodat ik zou remmen. Er is dan niks ideaalers dan een voorlader huppa ding naar beneden en bak open. ( je had die gasten moeten zien xD hahahahahha.
Hij weer irriteren want hij was het er nog niet mee eens. ik maar stukje dichter op hem. totdat hij linksaf moest maar net te laat was voor de afslag. kerel over een dikke 20cm hoge drempel heen met de auto. voorwiel eraf en weet ik het wat nog meer. gelukkig geen getuigen dus plankgas door rijden.
best wel schik van gehad
er met de trekker is aan duwen , maar je zit er rap door denk ik,zeker met een frontgewicht
Hoe zag de auto er uit? WAS een normale Peugeot
Balenklem wil ook wel, willen de deurtjes ws. ook niet los
(misschien ook wel weer jammer )
Stropunten
K heb ook al t een en ander meegemaakt als k richting de stad moest, maar komt nooit verder dan een woordewisseling en gewoon rustig blijven.,
Kalmte kan je redden ( haha toepasbaar in een hoop situatie's)
Nee, hier niet.
Mensen worden tegenwoordig echt om niks boos.
iets naar links als er een agressieveling probeert in te halen.
Dat is t beste Wil diegene t met je aanleggen, heb jij meer macht. Hij staat namelijk bij een gat en ligt gauw op straat, en jij kunt je afzetten
Overdag denk ik dat heel regelmatig op dit moment, hondje hier mensjes daar allemaal oohhh werkt u voor de gemeente???
O hier kan ik mijn hout ook wel halen...
Hels word ik ervan maar ja aardig blijven. Vandaag ook nog zo 1 die maar uitgelegd dat die op het buro zit als die zelf zn hout zaagd bij mij heerlijk.
Maar wel aardig blijven.
Op naar een 2e seizoen zonder klachten of klappen geven
Blank in dit geval.
maar ja dan krijgen ze dus een tegen van en nu ga niet in de berm. en de straten worden volgens mij ook smaller om de snelheid er uit te halen.
als je als eerste weer in de trekker zit, hoe heeft hij zich dan ingehouden om die auto niet te corrigeren?
stom k!t volk platdrukken ermee
haha. wij hadden eens met mais rijden land op afstand, we waren klaar en wouden erheen om de weg schoon te maken. hoorde we dat het niet meer hoefde. brandweer was ons al voorgeweest omdat mensen hadden gebelt. we waren net een een half uur klaar ofzo. en dat is de afstand van het land naar ons. stonden ook gewoon borden bij.
ree n x met volle tank, werd ingehaald door 45km karretje met 2 16 jarige gastjes derin, middelvinger, toeteren, ze voelden zich heel stoer, ik 15 cm naar links, gaven wel ff gas terug, en bleven toen ook achter me
Sommige mensen hebben een kort lontje. laten we het daar maar op houden.
Gebruik je toch een fakkel?
Van?
beter nog: niet uitstappen, laten komen, en als ze kwaad willen: voordat hij in jouw cabine is, heb jij hem er al 2 keer uitgetrapt...
Het gebeurd vaak zat dat mensen gaan liggen kl*ten op de weg. En dan laat ik gewoon aan zo iemand merken wanneer ik vind dat hij niet kan inhalen . Uiteindelijk ben ik in ieder geval 2,5m breed. En als ik niet wil dat ze inhalen dan kunnen ze dat ook niet
@SJB533
wacht even, ik had gereageerd voor dat ik zag dat er al 4 pagina's vol waren,
als der eentje op me af komt, (heb ik trouwens een keertje met de auto gehad, toen ik zag dat ie een pyamabroek aanhad, en dat het een ielig ventje was, ben ik gewoon blijven zitten, aangezien ik nogal wat groot uitgevallen ben) dan blijf ik mooi boven in mijn trekkertje zitten, dan probeer je het af te praten, zo niet, kom maar op, ik heb houten klompen of werkschoenen bij me, ik weet al wie de baas zal wezen...
pas had ik er ook een, ik was met de trekker en dieplader, maar lette even niet te best op, die 45km autotje had mazzel dat de tegenligger het parkeerstrookje opging haha, ging net goed
Tijdens het voorjaarwerk heb ik standaard een sleutel 24-27 bij, een grote waterpomptang, en wat meer groot gereedschap. Dus als der een agressief reageert, dan ben ik der nog altijd bij om iets te doen. Laatst ook weer gekl**t gehad met een automobilist, maar ik ben niet van plan om voor zo iemand te stoppen
2de couplet.
Als ik met een 4 wielige wagen rijd, en er is ergens GEEN plaats om in te halen, dan zorg ik er wel voor dat die mensen mij niet kunnen inhalen. Ik zorg wel dat ik rechts blijf, op een plaats waar ingehaald kan worden, in onoverzichtelijke bochten waar ik rustig doorheen moet laat ik mezelf NIET inhalen en zorg ik dus ook dat ik ruim genoeg op de weg zit. Jij zegt misschien zo dat ik afstand moet houden, maar om het veilig voor iedereen te houden kun je beter laten merken dat diegene geen plaats krijgt om in te halen.
Iedereen heeft een plaats op de weg, ga je bumperkleven op mij als ik 40 rij, waar je 50 mag, en proberen in te halen op plekken dat het niet kan, ja dan werk je tegen mij in. Combinatie is al vlug 11m lang. Ik ga dan ook niet vriendelijk aan de kant om iemand in te laten halen, nee dan kan zo iemand verekken. Als je netjes blijft, en gewoon op een mooi recht stuk inhaalt, niet in bochten waar het net wel net niet zou kunnen met je tegenligger, of op plekken waar ik vol op de rem zal moeten voor jou, dan zal ik je netjes voorbij laten. Op een recht stuk is het nooit een probleem. Met veel bochten, tsja dan moet ik 'uithalen' voor de bochten. Een beetje controle over de situatie houden is nooit verkeerd. Dat is mijn uitgangspunt.
NEE, bij het behalen van je vrachtwagenrijbewijs leer je het ook (heb ik me laten vertellen nadat ik eerder deze mening verkondigd heb op deze site) maar als bestuurder van een zwaar groot lang voertuig heb je een verantwoordelijkheid naar je medeweggebruikers die de breedte, lengte en remweg van het voertuig waar JIJ mee rijdt, niet in kunnen schatten omdat ze zelf niets gewend zijn. Omwille van de verkeersveiligheid moet je dan niet rechts gaan rijden zodat een ongeduldige automobilist gaat inhalen op een stukje weg waar er net een spiegelbreedte te weinig ruimte is om in te halen. Als hij zich voor je werpt en vol in de rem gaat om een tegenligger te ontwijken, moet jij keihard remmen met je zware combinatie en als jij hem van achter raakt, ben jij de pineut. Door bestuurders erlangs te laten wanneer dat mogelijk is, en dat niet te doen wanneer dat niet op een veilige manier mogelijk is, bespaar je jezelf een hoop ellende, en die ongeduldige medeweggebruiker die totaal niet door heeft dat 2.5 meter wat meer is als de 1.70 van zijn leasebak, dus dat op een weg die gemaakt is om twee keer 1.70 elkaar te laten passeren op volle snelheid, geen ruimte is om 1.70 en 2.50 elkaar te laten passeren op volle snelheid.
Inhalen is nog iets anders als passeren. Maar dat terzijde, mooie woorden!
Ja iedereen is doorgaans verantwoordelijk voor zelf, maar veel automobilisten denken niet na. Puur omdat ze het gevaar niet zien!
Wat zou jij doen, als je in een dorp rijdt, waar 2 tractors, als ze elkaar passeren, op het punt waar ik ingehaald zou worden, niet kunne passeren (de ene reed ruim 1 meter over de stoep). Met een 4-wielige wagen van 6m met 8m lange platen, die erg glad zijn, door de sneeuw en het ijs, die met 6 sjorbanden vastzitten en waarbij er bij echt hard afremmen nog zou kunnen verschuiven, in zn situatie doen?
Nergens in het wetboek staat beschreven dat ik verplicht ben mensen in te laten halen. Als hun op een plaats inhalen waar het niet mogelijk is, dan zullen zij eerder fout zijn.
Ja je moet vanalles, als we zo gaan zeuren, dan mag ik ook maar 25km/h rijden. Mocht ik de platen geeneens vervoeren omdat mijn wagen maar 6m lang was. Maar waarom als ik voorzichtig rijdt de volgende dag, met de wouten achter mij aan wordt ik dan niet aangehouden ofzo. Ik reed hetzelfde als de dag ervoor. Dus echt gevaarlijk kan het niet geweest zijn. Want anders willen ze nogal graag wat zeuren.
Oké. Het leuke is, dat jij hier over kan zeggen wat je wilt, maar mij overtuig je niet. Mijn vader vond dat ik het goed had opgelost. Ik heb het duidelijk beschreven. Ook zoals jij zegt, mijn lading moet inderdaad zo goed zitten dat het geen gevaar voor een ander veroorzaakt, net zo goed mag een ander geen gevaar voor mij veroorzaken. Ik heb alles goed vastzitten, maar als jij 2 metalen platen op elkaar hebt liggen met een dun laagje ijs ertussen, dan bestaat altijd de kans dat het gaat schuiven. Ook al zet je er 12 spanbanden om. Als je hard remt kan het altijd. Je moet defensief rijden. Dus als ik denk dat iets niet kan, bijv. inhalen. Dan ZORG ik dat het niet kan. Een automobilist die niet rustig gaat kijken maar ineens naar links schiet, zonder te kijken. Die kan ik behoeden voor een ongeval. En ook kan ik tegen zo iemand gaan verekken. Nergens in de wet staat beschreven dat ik verplicht ben iemand in te laten halen als het net wel net niet kan. Nergens in de wet staat beschreven dat ik uberhaupt verplicht ben iemand in te laten halen. Het heeft vaak genoeg gevaar opgeleverd. En als iemand zo aggresief gaat rijden, dan verdien je voor mijn gevoel je plaats op de weg niet. In plaats van 35km/h door die bebouwde kom te rijden, kan ik dan ook gewoon 5km/h gaan rijden. En zoals ik dat nu hier zeg, heb ik dat ook gedaan. Achter mij ging hij seinen e.d.. Maar ik vond het gewoon opzich aardig leuk om te doen. Als hij zich gewoon rustig had gehouden totdat ik dat dorp uit was, dan had hij netjes kunnen inhalen. Als je die 1 minuut niet kunt opbrengen, dan verdien je van mij part niet perse netjes behandelt te worden. Ik had daarvoor, nog netjes een vrachtwagen en 10 auto's laten passeren, en hij had 'ongeluk' omdat ik voor hem weer de straat op kwam. Owja, om er nog even bij te zeggen, het was afgelopen week, dus het was glad, en het was donker. Hoezo doe ik in jou mening er dan verkeerd aan niet defensief en rustig te gaan rijden?
Ik belemmer hem geen doorweg, ik zorg ervoor dat ik dalijk niet met problemen kom te zitten omdat zn h*fter mij gaat inhalen omdat het niet kan. Als hij zoiets probeert waar NIET genoeg plaats is, doe ik er verstandig aan niet te stoppen om hem voor te laten gaan. Maarja iemand van 30 weet het natuurlijk weer veel beter. Terwijl mijn vader ruim meer ervaring heeft op de weg en ik de situatie met hem naderhand nog heb overlegd. Hij zei dat ik er goed aan deed. Je moet je plaats op de weg kenbaar maken. Toch vind ik het raar dat je alleen daar op reageert, en niet op de rest. Ik ga hier niet meer op reageren. Gevaarlijke lading of niet, ik rij zoals ik doe. Als ik daarbij zorg dat iemand geen ongelooflijk stomme fout kan maken, dan doe ik dat.
Is het ook neit zo dat 60km/h rijden op de snelweg een belemmering is? Als ik met de tractor op een drukke 80km/h weg rijdt, en daar rijdt ik 40, belemmer ik ook al het andere verkeerd. Dat wil niet zeggen dat wat ik doe niet mag. Eigenlijk zou ik daar ook maar 25 mogen. Dus dan zou ik nog zachter moeten gaan rijden waardoor ik nog meer mensen ga belemmeren.
Bij mij was dit midden in een dorp. De weg was daar denk ik ook net 4m breed.....
maar voordeel is dat auto‘s makkelijker en minder hoeven in te halen.
zo heeft alles zijn voor en zijn nadelen. en de ene keer zijn de voordelen groter dan de nadelen en de andere keer weer andersom.
Vrachtwagens, dat zijn nou mensen waar ik respect voor heb. Alhoewel mijn tractor maar 40 kan, als ik op een drukke provinciale weg zit, een in de buurt daar zitten van die stroken om passagiers van een bus die om het uur rijdt op te laten stappen. Zit er een vrachtwagen achter me, dan laat ik hem passeren. Zit er een fietspad langs, en is er ergens een grote inrit zonder bomen, laat ik ze passeren. Kan dat allemaal niet, dan rijd ik ook gewoon plankgas door tot waar ik moet zijn. Dan schiet het voor hun ook het beste op
Die banden krijgt die Fendt toch niet over de auto heen getrokken
Er zijn 2 manieren van dicht erachter, je kan er dicht achter zitten om aan te geven dat je wil passeren, maar je kan ook echt gaan bumperkleven
Heb je helemaal gelijk in, Kijk eens in Duitsland mag je bijna
overal op de Bundesstraßen rijden, heb je meestal een vluchtstrook naast, spiegels kijken , beetje naar rechts, en een ieder kan er voorbij.
Maar hier in Nederland, wordt je er toch gestoord van, niet alleen wij maar ook die automobilist, hier mag je wel rijden, daar mag je wel rijden. soms wordt je zelf over weggetjes gestuurd waar amper paard en wagen over kan, overigens met allen respect voor diegene die nog met paard en wagen rijden.
Maar een loonwerker met groot materiaal, kan niet altijd rijden waar de wetgever wil, dus als van Brabant naar Friesland rijdt wil je niet weten hoeveel keren je moet zondigen.
Dit geeft Irritaties. beter is dat men in Nederland is wat aan dit probleem van overheidswege gaat doen.
In plaats van drempeltjes en paaltjes plaatsen, waar wij ze
weer uit moeten rijden. mooi voorbeeld bij jouw voor de deur de Noordstraat.
Je bedoelt het deel in Wanroy? Das wel erg ja, daar in die bocht, net voordat je de provinciale weg opdraait, tegenover Smits. Die is zo smal. En daar bij de dokter ook, staan altijd auto's als het druk is krijg ik amper de kans daar fatsoenlijk langs op te komen. En al helemaal niet met een volle kipper.
Mooi voorbeeld van Wanroij naar Denekamp over Duitsland ben je 2 keer zo snel als door Nederland.
Dan vraag je, je toch wat af, iets klopt er dan niet, ik weet het, jullie mogen er over nadenken samen met de overheid.
Wij rijden dan ook zoveel als mogelijk over Duitsland.
Wij hebben dan ook niet voor niets alles lucht geremd en
met ABS,je materiaal en verlichting dienen zo wie zo in orde
te zijn. fietsenvangers (Duitsland heeft minder fietsers) en
brandende reflectors in de zij etc.
Ja ik snap dat wel . Maarja, als dat allemaal zo perfect moet zijn mag ik met geen van onze machines op straat komen
Mark, zo moeilijk is dat niet, jullie Profi heeft waarschijnlijk ook lucht, de voorbereiding ABS is voorbereid van nieuws af aan. De grotere machines worden allemaal geleverd met alles er op en aan, waar ligt het probleem dan.
Onderhoud !!!!! Duitsland tractor 40 km elke 2 jaar APK (TUV) 50 km elk jaar. getrokken materiaal, geeft niet wat, elke 2 jaar, met registratie c.q. kenteken.
Ga de dag prijzen als dit ook in Nederland komt, en dit komt, let op!! Als dan een ieder alles in orde heeft dan pas kan je een vuist maken tegen de overheid etc. en zeggen
daar willen wij niet meer rijden.
Wij rijden principieel niet over ventwegen en/of parallelwegen, vinden dit te gevaarlijk vanwege de fietsers,
moeten de eerste agent nog tegen komen, die ons hier van af gehaald heeft,en wij zitten door het gehele land met onze machines. Belangrijk is spulletjes in orde, zodat ze niets
aan te merken hebben.
Onze kipper heeft wel eens ooit problemen met de verlichting, net als onze giertank. Lucht zit niet standaard op onze profi. Hoeft ook niet want alles wat bij ons geremd is, alleen de giertank, heeft een hydraulisch remventiel. Dus dat wil wel stoppen. Onderhoud doen wij wel, maar het kost gewoon tijd, vandaag moest ik even wat repareren. 3 uur bezig met het repareren van een gebogen stuk op de giertank. En alles laten repareren, daarvoor kunnen we beter een loonwerker inschakelen.
Weet ook wel dat jij je best doet om alles netjes te houden,
geef ook maar een voorbeeld, en jij weet best wat ik hiermee bedoel.
Nee, maar even sirieus dit kan toch echt niet!
Ga niet voor eigen rechter spelen of wat dan ook.
Er is maar een regel waar jullie maar eens goed over mogen nadenken.....
"Wees een heer of dame in het verkeer"
Neem niet het eigen heft in handen, tel tot 10 en ga gewoon rustig verder met je eigen werk...
Zo vaak stappen ze niet voor je uit, om je vervolgens zowat uit de hut te sleuren... Je hebt gelijk wat betreft de rest. Maar mocht iemand kwaad van jou willen, dan is gepast geweld toch zeker niet overdreven?
\
haha, maar je hebt wel altijd een pen bij de hand? zonder trekhaak heb je ook geen pen nodig
Helemaal met je eens!
Er hebben er hier een aantal laten blijken flink te soliciteren 1 of meerdere keren zelf door een potige kerel (of wijf) uit de trekkercabine 'gerost' te worden!
Daar zijn een aantal ik-mag-alles-op-de-weg-met-de-trekker-pubers nog niet aan toe.
Zo heb ik het niet gezegd, ik heb gezegd, als er iemand kwaad naar mijn cabine komt, dan heb ik inderdaad een grote waterpomptang of een grote sleutel 24-27 bij.
Ik bedoel maar, als je net zo streng als in DLD gat werken, dus met luchtremmen e.d. Dan is het voor een gewone boer onbetaalbaar. Het zelf doen kan dan niet meer uit en je kunt dan beter een loonwerker voor alles laten komen
Ik verkondig hier niet dat ik boven de wet sta of zn dingen doe. Ik ben in geenszins verplicht om mensen te laten inhalen. Als ik niet mijn plaats op de weg kenbaar maak, dan kom je vanzelf met de gevolgen te zitten. Rij ik transport ofzo, dan laat ik duidelijk merken dat zo iemand niet zijn best hoeft te doen. Blijkbaar heb jij geen ervaring met mensen die associaal gaan inhalen en vanalles proberen om maar die ene minuut vlugger te zijn. Als het al 1 minuut scheelt. Ik heb zelf ook gewoon autorijbewijs en ik snap niet waarom je in een 50km zone een tractor die 40km/h rijdt nog in een onoverzichtelijke, scherpe bocht wilt gaan inhalen.
Verdorie je hebt helemaal gelijk man.
Jij denkt verschrikkelijk positief over t kunnen van de gemiddelde automobilist. Je wil niet weten hoe raar ze op de weg doen!
Leuk voorbeeldje:
De gemiddelde automobilist, autorijbewijs kan iedereen halen.....
Je moet eens op de autosnelwegen kijken hoe men rijdt. Daar ga je zeker op letten als je langs de weg werkt...
Wat voor dingen bedoel je ?
Vluchtstrookcoureurs bijvoorbeeld...
Of als iemand bedenkt dat hij op het laatste moment nog gaat inhalen. Ofja ook vrachtwagens die gaan inhalen waar een auto nog net kan remmen....
Even een sms door de ether laten, bellen, lippen stiften....
Bellen en SMS'en is levensgevaarlijk. Lippen stiften doe ik toch niet . Had je wel verwacht zeker ?
Noooou....
@Deere Hunter
Radio is nog wel makkelijk te doen tegenwoordig. (Of onze Vectra was echt luxe) Carkit moet je op een dusdanige plek installeren, dat je m blind kunt inschakelen, via bijv de radio...
maar heel eerlijk, op heel veel tractors is t ook nie veel beter... ik zie der ook veel bellen en zwiemelen. En dan met 50km/h met een dikke 3 asser....
Ook daar wordt te veel gebeld zonder Papegaai...
Zonder papegaai... Gewoon stil gaan staan als je gaat bellen. Niet rijden.
Nog beter
Meeste mensen op zn tractors worden per uur betaald, en anders maar zn 27MC derop
Als het zo is, als jij denk voor Duitsland, dan zijn daar alleen maar Loonwerkers, maar helaas het is anders, meer boeren als Loonwerkers, gelukkig, dus het kan toch wel uit.
Zitten er in Duitsland veel boeren dan die redelijk klein zijn?
Komt er één de cabine in, en dat is al is gebeurd, dan heb ik een eind hout klaar liggen. Maar je eigen verdedigen mag niet in dit rot land, je zit nog eerder vast dan de aanvaller.
Goeie waakhond. Bij voorkeur een 'Duitse Herder' of Rottweiler...
ach zo.
Als zijn arm + 20cm maar korter is als mijn arm + de lengte van de topstang.
Maar zonder gekheid, als iemand in het verkeer een mes naar me trekt is hij vogelvrij: Ik stap in en geef gas. En aangezien ik een oude Volvo rij, zijn de gevolgen daarvan waarschijnlijk kwalijker voor hem dan voor mij.
Echt, als je een wapen pakt heb ik het recht mezelf te verdedigen, en ik zal trachten zo veel mogelijk misbruik van dat recht te maken. Dus als je auto de sloot in schiet als je een mes naar me trekt en ik gasgeef: prachtig, da's gerechtigheid !
die auto kreeg geen voorang van me opa, dus toen parkeerde die em bij het stoplicht gelijk voor het voorwiel en stapte op ons af. trok deur open en vroeg waarom me opa dat deed. nou die zei dat hij het niet had gezien en rustig gebleven weet niet meer precies wat er meer werd gezegt. gelukkig is die niet overgegaan tot mishandeling, voor hetzelfde geld haaltie een mes tevoorschijn.
raad maar wat zn kleur was...neit zo moeilijk denk ik
in het geval van dit topic dat toevallig een keer niet.
"Komt er één de cabine in, en dat is al is gebeurd, dan heb ik een eind hout klaar liggen. Maar je eigen verdedigen mag niet in dit rot land, je zit nog eerder vast dan de aanvaller."
+1.
Maar iemand mag je hier niet op ras afstraffen, dat is tegen de wet :|
Verhaal hier: [url]omroepbrabant.nl/…]
Ik heb deze zelf vandaag nog zien staan!