Illustratie van:

International 955 XL - remmen

Hallo,

ik heb voor de hobby een international 955 xl gekocht. nu heb ik de xl cabine er gister afgehaald omdat ik een kleine lekkage zag onder de cabine. ook was het goed smerig er onder en de cabine rubbers moeten vervangen worden dus dacht dan er maar helemaal af.
nu ik toch de cabine er af heb wil ik eigenlijk gelijk de trompette er af trekken om de remmen te controleren. maar erg veel ervaring heb ik hier niet mee.

hoe kan ik dit het beste doen en is het nog belangrijk dat de ene kant eerder gaat als de andere kant? waar moet ik op letten en hoeveel werk is het?

de trekker remt zeer goed. soms heb ik het idee dat deze iets blijft aan lopen. maar niet veel. of raden jullie het sterk af om dit te doen ?

iemand fotos? of tekeningen ?

Deel dit topic

Reacties

teunis
Staat je handremkabel niet te strak?
Als hij nog goed remt zou k dr niet teveel an doen
jo845xl
Om aan de remmen te komen is alleen de trompetten eraf halen niet genoeg . Je moet dan ook nog de lagerhuizen ( inbusbouten 1/2 duim ) van het diffirentieel verwijderen en daar zitten dan de natte remschijven . Ben je zeker dat de remmen blijven hangen want misschien kan het ook zijn dat de oorzaak bij de remcylinder (pedaal) zit . Ik zou precies gewoon alles monteren en daar een tijdje mee rijden tot je zeker bent dat er aan de remmen iets scheelt . Trompetten kun je ook nog verwijderen als de cabine erop staat .
wezel844-s
Zou er niet te veel aan doen als hij nog goed remt zijn natte remmen dus die zijn goed of niet goed als hij aanloopt moet je het in je hoofrem cilinder zoeken en met name de bekrachtiging want de rem is bij een 9 hydraulisch bekrachtigd zou ook kijken of er geen dot 4 op gegaan is want dan kun je alles uit elkaar halen en alle afdichtingen verv. van het remsysteem er moet minerale rem olie op dus let op !
mf4360
Oke bedankt. denk dat ik het dan maar stilletjes laat zitten. zal even kijken want handrem handel is dr uit gehaald door de vorige eigenaar.. wel zal ik gelijk even kijken naar me versnelling poken want af en toe blijven deze in versnelling staan.

verder nog tips naar waar ik even moet kijken als de cabine er af is ? en enig idee cabine rubbers ( stoot rubbers ) te koop zijn ?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 955 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
5
DEELNEMERS
4
WEERGAVES
6