International 1046 - verschil tussen 1046 en 946

Hoe zie je het verschil tussen een 1046 en een 946?
horsepower

Reacties

Wardcase
Ligt een andere motor in
jan1055
Nee er ligt dezelfde motor in alleen in de eerste paar 946s ligt een andere motor. j kunt het zien op een typeplaatje vaak, vlak voor de rempedalen.
Wardcase
Dat was toch bij de 955 zo dat er een andere motor in is gekomen
lanzkundendienst
EEn 946 heeft lichtere motor en versnellingsbak volgens mij. Een 1046 en 1246 hebben dezelfde motor alleen een 12 heeft een turbo. En de eersten uit deze series hebben ''balken,, langs de motor ter versteviging
daan
Een 946 heeft een kale motor en een 1046 heeft een turbo en 10 pk meer 😃
Rik_fordpower
Een 1046 heeft geen turbo!!
cih1056xl
Heb hier niet mee te maken hoor!!
maar over een inter 844, moet je daar links van de stoel schakelen of tussen je benen??
me
946 heeft een lange slag... een 1046 heeft een nog langere slag! een 1046 heeft geen turbo .. maar een 1246 weer wel .. geloof dat het blok van een 1246 wel hetzelfde is als die van een 1046 maar dan met turbo.
horsepower
Maar waaraan kun je dat precies zien dan of kan dat niet?
@ cih1056xl, bij een inter 844 dan neem ik aan zoon een met comford cabine of met beugel.. dan schakel je de groepen links naast je, naar achter is achteruit, int midden is de lage gearing en vooruit de hoge gearing. de versnellingen schakel je bij het stuur
@ horsepower.. kan je zien aant typeplaatje ergens aan de zijkant van de trekker .. en hoogte van de motor.. die is net iets lager dan die van een 1046
MartijndenBoer
946 heeft een korte slag motor de D 310 Een 955 is er ook nog geweest met deze motor en later is in de 955 een D 358 gekomen dat is een lange slag motor deze ligt ook in een 1046 en een 1246 daar heet dit blok de D 358 TT is het een en ander aanpast in de motor voor de turbo .
1046
Je kan et zien aan et uitlaatspruitstuk, die is een stuk lager dan die van een 10, die komt onder et witte schild vandaan en bij de 10 niet , daar zit ie er achter
MartijndenBoer
Of even kijken op het motorblok aan de rechterkant van het motorblok staat net achter de hydroliek leidingen een nr in geslagen eerste 3 cijfers na de D is het motor type D 310 D 358 D 358 TT
hans ih
Klopt een andere motor d310 en d358.motor is even lang uitwendig.Er ligt dezelfde cilinderkop op.maar de slag verschilt:111/128mm.De ZF transmissie is ook anders.Je kan het aan de planetaire eindreductie zien:diameterverschil.
caseih212
De 946 heeft een totaal ander blok als de 1046. De 946 heeft een idd een D-130 blok met 5073cm3 inhoud. Vanaf mei kreeg de 946 dacht ik weer dezelfde motor, maar kreeg 5 pk meer doordaat alleen het maximale toerental met 100 tpm verhoogt werd. Verder heeft de 1046 een D-358 motor en een grotere cilinderinhoud en boring dan de 946.

Maar een écht goed verschil (op de motor na) zit er tussen de 946 en 1046 niet.
HOOIJMAN
Ik meende dat de 946 een andere brandstofpomp kreeg en dus op papier 5 pk meer
caseih212
Dat was ik vergeten ja, klopt helemaal
ruupie
946 en dan heb ik t over de eerstes hebbe ook lichtere vooras en achterbrug dan 1046.

motorblok is lager dan bij n 1046 dit is goed tezien aan het spruitstuk en verder t motor nummer ff nakijken...
arie1
Op www.ihc.de kun je bij 'motoren' kijken welke motoren waar in zaten. staat nog veel meer mooi info op.
hans ih
1046 en 946 hebben normaal hetzelfde spruitstuk.mischien is er een bij die een watercolector van een industrie motor heeft.
HOOIJMAN
Hij bedoelt dat bij een 9 het spruitstuk later zit dan bij een 10..
1046
Waarom lezen de mense nie goed??????????? er worde veel dezelfde reacties gegeven , alleen anders verwoord, scheelt een hoop inspanning voor sommige
horsepower
Voor 24 inch banden en achter 38 kan dat bij een 1046
1046
Yep dat kan heel goed , rij er al jaren mee
Machineman
Is dat 1 van de verschillen met een 1055? Ik heb 28" voor liggen en 38" achter
1046
Ja , dat is ook een verschil met de 55 serie, en die heeft ook een andere versnellingsbak
Machineman
Jep een inter eigen brouwsel ipv ZF -bak
1046
Geef mij maar de zf bak
Machineman
Die heeft minder versnellingen toch?
1046
Minder ??????????? meer bedoel je , ik heb een 6-bak
Machineman
Ow...dan heb ik dat altijd verkeerd gehad.. ik trok met de TT in zelhem een 1046 op dubbellucht eruit met de 1055 op enkele sloffen, scheelde trouwens geen 2 meter maar toch.... 😃
1046
Dan kon die knakkert nie met een 1046 omgaan , hahahahahaha
Machineman
Hahahah... maare die heeft nu een dikke 1455, brak de laatste TT de harp-sluiting af...bokte een eind naar vore..hahahaha
1046
Harpsluiting?????????
Machineman
D-sluiting of hoe normale mensen het noemen.. 😃
Valtra-Fordpower
Een D-sluiting(= btndehaas.nl/images/shop/… ) is geen harpsluiting(= btndehaas.nl/images/shop/… )

Zie hier de verschillen 😉 😃
Machineman
Ok....de 1ste, maar dan iets groter he!! 😃
1046
Oh , wij trekke gewoon met een trekoog , die je op hoogte kan stellen, niks geen harp / d sluiting
Valtra-Fordpower
Iets?? heel veel beetjes groter 😃
weurding
Een harpsluiting is een normaal woord hoor, is anders dan een d sluiting, harpsluiting is helemaal rond op de schroefas na, een d sluiting heeft 3 vlakke kanten en 1 rond op het einde, harpluitingen gebruikte men vaak bij koeien opstallen aan de riem
weurding
Sorry, stonden al beelden van btn de haas bij dus
horsepower
Wat zijn bij een 1046 belangrijke dingen om op te letten?
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1046 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!