Grond Dumpers en kippers merk ervaringen gezocht

We zoeken ivm dumper keuze ervaringen van:

VGM/Beco/Veenhuis/Peecon/Joskin/Schuitemaker/Alasko/Dewa/Krampe

- 3 asser dumper
- 2 asser dumper
- ervaringen afdekkleppen

hebben jullie tips over andere merken?

Willen jullie met me discusseren hierover? bvd martin

eXtra trekker is een nieuw concept als landbouw transportbedrijf. We zijn nog niet operationeel. We willen eerst inventariesen hoe we de behoefte voor loonwerkers, akkerbouwers en grondverzetbedrijven zo kunnen afstemmen dat er geld te verdienen is.

We gaan ca 30 franchisenemers aanstellen die zich als "eigen rijder" met eigen trekker en dumper kunnen aanbieden in een eigen regio. Wie interesse heeft kan zich aanmelden.

bvd martin

Deel dit topic

Reacties

Siebenga
Ik denk dat dit even een enkeltje prullenbak moet krijgen.. deze site is niet voor promotie doeleinden
Sanderzz
@eXtratrekker

deze hebben wij sinds een half jaar op t werk. monster wagens. loonbedrijfveldman.nl/nieuws.html/

maar hoe serieus ben je? je vraag nog advies over wat voor combinatie je mee zal gaan rijden, maar op je site noem je al een tarief van 59 euro. Je geeft al aan met dikke Fendt trekkers te willen gaan rijden met 300+ pk. wil je daar geld mee verdienen.... gaat je niet lukken voor 59 euro
teunis
De enigste manier om enigsinds wat te verdienen met grondrijden is door een relatief oudere trekker an te schaffen en een normale maat dumper...
K snap niet dat het uit ken om met een fendt te gaan grondrijden.. Je kosten per uur zijn hoger dan je uurtarief
dx11
Al nagedacht over een Mulder dumper?

Wimsumar
Beste
Quote @Siebenga:
enkeltje prullenbak

Als we in het g@#le Friesland van jou en mij ooit nog eens een Elfstedentocht willen organiseren zal hoogstwaarschijnlijk een flinke afstand van het traject met transplantatie-ijs geprepareerd moeten worden. Dan willen ''we'' graag dat eXtratrekker voor een
'vriendenprijsje' (gratis?) het ijstranport verzorgt.
Enige acquisitie van de kant van eXtratrekker nu hier op het forum moeten ''we'' daarom maar op de koop toenemen. 😉
eXtratrekker
- Ik meen me te herinneren dat ik ergens gelezen had op het forum dat ouwehoeren over trekkers een eigen rubriek heeft. ik vraag netjes om ervaringen over werken met een trekker.

- kale machine uurprijs van een nieuwe fent 933 of JD 7280R is ca 20,/u inclusief alles, zonder brandstof en chaffeur
- chauffeur kosten zijn variabel t's maar waar je genoegen mee neemt.
- brandstof is per uur afhankelijk van wat je doet (met je voet) - stel ca € 15,-/u
- een 2 asser dumper € 6 /u
- een 3 asser dumper € 11 /u
- de rest van de uurprijs is afhankelijk van wat je baas wil hebben of lees moet nemen van de bank. En daar zit de truc
eXtratrekker
Waar vind je een mulder kipper?
Hemink
Www.mulderwagenbouw.nl
Valtrapowerr
20 euro p uur voor zon trekker? heb al eens een test gelezen en daar kwam een trekker van -ik meen- 150pk uit op een uurprijs van 50 euro 😉
fendtjuh
20 euro voor een trekker incl. alles?? 15 euro brandstof voor een trekker van 200-300pk??

59,- euro voor een dikke nieuwe trekker + man, beetje ZZP-er rekent toch minimaal 30 euro als het al niet meer is, je zit met risico van zo'n trekker en het werk, hou je nog 30 over voor de trekker + brandstof + franchisekosten...

Malle henkie die dat doet of ben ik gek?
Rick deerefan
VGM zijn degelijke dumpers. eigenlijk zijn de meeste dumpers wel goed licht er maar net aan wat je ermee vervoert en hoe je ermee omgaat
dombras
@fendtjuh

Hij vraagt wat voor dumpen niet wat jij van zijn prijs vindt! Al ooit aan een tractor gerekend? 20euro zo als er staat is een hele redelijke prijs. En volgens mijn kan je niet echt lezen maar restant zonder chauffeur en brandstof. Weinig zzp'ers die op dit moment 30 euro vragen trouwens.

Ik zou voor beco gaan trouwens
fendtjuh
@dombras 20 euro voor een nieuwe +/- 200pk trekker incl. onderhoud, verzekering enz? En zonder chauffeur en brandstof, dat zeg ik ook niet, lees even goed wat ik er neer heb gezet. 30 euro heb je wel nodig naar mijn inziens, je stopt wel ff 1,5 ton in zo'n ding in de hoop dat je maar werk hebt...Verhuur ik me liever voor 25 zonder risico...

Hij vraagt om een dumper maar ik ben er wel benieuwd naar hoe hij dat ziet.
dombras
Denk niet dat jij jezelf op dit moment ergenst voor €25 gaat verhuren, maar goed. Het hangt natuurlijk af van het aantal uren dat je gaat maken maar kwa afschrijving moet je toch wel onder de 10euro kunnen komen, 2 euro onderhoud per uur. Verzekering heb ik geen verstand van maar dat moet toch wel onder de 8euro kunnen blijven. Dan houdt je toch nog mooi een paar euro over je onderhoud
eddie
Quote @dombras:
Denk niet dat jij jezelf op dit moment ergenst voor 25euro gaat verhuren

Voor 20 Euro of minder kun je net zo goed voor een baas aant werk, voor 20 euro int uur zou ik ook echt geen risico willen lopen,
fendt-412
@eddie
maar wie neemt tegenwoordig nog personeel aan? bij de meeste loonbedrijven is 2/3 van het personeel al zzp'er of via AB. Bij AB heb je grote kans dat je maar een half jaar werk hebt in het seizoen, een week kan iedereen je gebruiken en vervolgens sta je weer aan de kant.
Beetje bijbeunen is mooi, maar om daar je huis en de rest van te betalen houdt niks over.
jehan
Als we hier in de buurt druk worden of zijn met dumpers en er zijn er ff wat te kort wordt hier een collega bedrijf gebeld om bij te springen ..
jd4050
@jehan

zo gaat het hier ook en zoiets zal ook niet zomaar veranderen verwacht ik.

ik denk dat het welbekende spreekwoord over de boer hier wel enigzins mee te maken heeft.
Wimsumar
Beste
Quote @Fendtjuh:
je stopt wel ff 1,5 ton in zo'n ding

Of je neemt een leasetrekker à € 20,-/uur. 😉
Sanderzz
@eXtratrekker

tog lijkt 60 euro voor een trekker van 330 pk me wat weinig.
zeker ook omdat je op je site als voordeel noemt dat de klant geen brandstofrisico loopt. met andere woorden. uurprijs is incl gasolie!!

voor een 933 betaal je meer dan 150.000 een 3 assige beco met kleppen en alles erop en eraan kost je zo 75.000 is ongeveer 11000 euro per jaar alleen al aan rente.... oftewel 8-9 euro per uur.

dit setje schrijf je af in 5 jaar en 7500 uur. naar 50000 euro. kost je dus 75.000 aan afschrijving. 10 euro per uur.

zoals je ziet zit je nu al aan de 20 euro per uur. heb je nog geen onderhoud verzekering nix...

25 voor een poppetje op een trekker is ook het minimum.

en 20 tot 25 liter brandstof is in deze vermogens klasse ook heel normaal. 31 euro

zit ik al op 75 euro en heb je nog geen cent verdiend.....
mdoornekamp
@Sanderzz De aanschaf prijzen die jij noemt zijn al heel scherp. In de praktijk ben je vaak nog wat meer kwijt dus wordt het plaatje nog ongunstiger. Afschrijving van 10 euro per uur lijkt me op gevoel ook al laag. En wat denk je van banden slijtage. Kost je euro's per uur.
weurding
@mdoornekamp beetje trekker van 130 pk kost 70/80000 euro, na 5 jaar gebruik maal 800 uur is 4000 uur keer 10 euro (40000 afschrijving) lijkt me heel redelijk, draai je er 1200 uur per jaar mee kom je op een afschrijving van 60000, dan kun je onder een tientje per uur komen
Sanderzz
@mdoornekamp

ja ik ben dr al verschrikkelijk krap bijlangs gegaan. want onderhoud, verzekering banden etc is nog niet eens meegerekend. dus lijkt mij een kansloos plan
Sanderzz
@weurding ja maar t gaat hier niet over een trekker van 80.00o euro maar ruim het dubbele....
dus hou ik bij afschrijving al rekening met 1500 uur op een jaar. anders loop je er helemaal op leeg
mdoornekamp
@weurding Ja klopt maar de goedkoopste fendt van 300 pk die ik kan vinden kost 165.000 euro. Zit je kwa afschrijving wel boven een tientje. Voor die 2 Asser dumper kan ook wel een jd r6210. Scheelt al weer in de kosten tov een r7
mdoornekamp
En dan de banden. Achterbanden 300 pk trekker kosten 5000 euro p/St. Voorbanden 2200 euro p/St. En voor de kipper 6 maal 1800 euro voor Michelin Xs 24 x 20.5. Maakt 25.000 euro. Waarschijnlijk haal je de 3000 uur niet bij veel wegtransport dus kost je dat ruim 8 euro per uur 😄
Renze
@eXtratrekker de rooie gasolie is eraf, dus een grote drie asser kan helemaal niet meer uit voor grondverzet.
Al nagedacht over een Terberg, Ginaf of Tatra op grote banden ?
jornwijthmen
@Renze ja precies lees de TREKKER daar hebben ze met vergelijkingen al aangetoond dat transportwerk over de weg goedkoper kan met vrachtwagens dan met trekkers
eXtratrekker
Voor de goeie rekenaars onder ons... je gaat naar een importeur/fabrikant/dealer doe volgense eigen zeggen allemaal het beste van het beste leveren. Verteld wat je gaat doen, zegt wat je nodg hebt, een vaste leaseprijs zonder verassingen, dus alles inclusief en dan worden ze wel wakker. Rekenen zich een slag in de rondte voor een acceptabele prijs en dan blijkt dat je het in het groen moet zoeken en niet in een andere kleur trekker. En een beetje groen kost ruim 2ton ( fendt zelf 258000) Dat zelfde geldt voor de dumper ook hier kijk je niet naar een goedkope maar een goeie...of lees de beste een Beco of VGM kost eerder 1 ton.

En vervolgens ga je er op een beheerste manier mee op pad.
en dan kloppen de getallen wel...kijk maar ff op mn youtubekanaal / extratrekker coureurs en balletje mayo halers zoeken we niet.

het gaat me hier dus om welk merk dumper vinden jullie het beste? bvd
eXtratrekker
@renze Die test heb ik ook gelezen, stond ook in een duits onderzoek. Maar zie je het al voor je dat je met een Tatra de piepers/bieten/bollen van het land haalt met 0,8km/uur.dan kijg je wel een houten poot. Wil je die ook gebruiken in een GWW project waar emissie-eisen worden voorgeschreven dan heb je een probleem en weer een voetuig onbruikbaar op de dam. Elk materieel heeft zn voor en nadelen. Das ook de reden om een groter inzet gebied te kiezen. Zie je ook nog wat meer van je omgeving..
jd4050
@eXtratrekker

waarom een 7230r en niet een 6210r voor de 2 assige dumper?

een 6r is veel interresanter voor transportwerk lijkt me
rickrenault
Een vgm dumper die dingen zijn onverwoestbaar ons loonbedrijf. Heeft ze al meer. Als 10 jaar nu is de verf er een beetje af en wat deukjes
Renze
@eXtratrekker ik bedoelde zo iets: ttm.nl/nieuws/…

onafhankelijke vering rijdt wat beter in het terrein dan een ladderchassis, het truss chassis is geen hulpraam voor de kipper nodig en dus 500-800kg lichter (meer laadvermogen) als het echt bar wordt zitten alle aandrijfassen veilig weggewerkt in de onderste torsiebuis, en je kunt ze af fabriek met 21R24 Michelins krijgen.
Die dingen hebben een kruipbak voor heel zwaar terreinwerk dus die 0.8kmh bij 600 motortoeren lukt ook wel. Een TwinDisk automaat is ook verkrijgbaar, evenals motoren tot 840pk en treingewichten van 120 ton.

Verder kan Tatra een in de assen geintegreerd bandendrukwisselsysteem leveren (veel defensiewerk) die je er nooit afjaagt als je een keer kort langs een struik draait. Met een 9 tons trekker met 4 ton oplegdruk (13 ton op aangedreven assen) en daar 30 ton achteraan, kom je lang niet zo ver als op een 8x8 met luchtdrukwisselsysteem.

Als je geen coureurs en balletje mayo halers erop wilt zetten, valt het meeste wat te jong is om een vrachtwagenrijbewijs te halen, toch al af dus is dat ook geen probleem.
eXtratrekker
Laatse reactie voor vandaag: met een zware trekker blijf je de baas over de dumper. Een zwaardere motor heeft een hoger koppel en rijdt dus rustiger en dus zuiniger. Als je alleen grondumpert in zandgebieden kan ik je deels volgen. Maar bij piepers/bieten/bollen van het land halen heb je volume nodig. Dus als ik de trekkers voor meedere doeleinde wil inzetten heb ik voor het zware grondwerk genoeg aan een 2 asser, maar bij oogst kom ik dan volume te kort. dus moet het een kleine 3 asser zijn. Ik neem aan dat iedereen in de gaten krijgt dat er minder boeren over blijven en dat daarmee de transportafstanden alleen maar groter worden.

Dus een juiste combi is het hele jaar te gebruiken als je maar niet in een te klein gebied operationeel bent of je alleen richt op zand/grond vervoeren...

Dus voor elk gebied moet wel gekeken worden naar de samenstelling van de combinatie. In mijn eigen gebied zal het een 3 asser moet zijn.

Waarmee ik wil afsluiten, tot morgen
eXtratrekker
Laatse reactie voor vandaag: met een zware trekker blijf je de baas over de dumper. Een zwaardere motor heeft een hoger koppel en rijdt dus rustiger en dus zuiniger. Als je alleen grondumpert in zandgebieden kan ik je deels volgen. Maar bij piepers/bieten/bollen van het land halen heb je volume nodig. Dus als ik de trekkers voor meedere doeleinde wil inzetten heb ik voor het zware grondwerk genoeg aan een 2 asser, maar bij oogst kom ik dan volume te kort. dus moet het een kleine 3 asser zijn. Ik neem aan dat iedereen in de gaten krijgt dat er minder boeren over blijven en dat daarmee de transportafstanden alleen maar groter worden.

Dus een juiste combi is het hele jaar te gebruiken als je maar niet in een te klein gebied operationeel bent of je alleen richt op zand/grond vervoeren...

Dus voor elk gebied moet wel gekeken worden naar de samenstelling van de combinatie. In mijn eigen gebied zal het een 3 asser moet zijn.

Waarmee ik wil afsluiten, tot morgen
MF6480
Ik vraag me af wat je hiermee wilt bereiken in deze tijd? dat transport over de weg met trekkers niet uit kan is allang bewezen en dan wil jij 30 combinatie's de weg op zien te krijgen...? De filmpjes op internet zijn ook niet echt profesioneel en zeer onrealistisch! Je site is een grote lachfilm.. Ik weet het niet hoor maar wil je wat bereiken... Zorg dat je een goede bodem hebt en Ga dan verder met je ideeen! Fijne dag!
Renze
Quote @jd4050:
@eXtratrekker

waarom een 7230r en niet een 6210r voor de 2 assige dumper?

een 6r is veel interresanter voor transportwerk lijkt me

een 6r is lichter dus zuiniger, maar zit gelijk vast in het land met een 3 asser. om een beetje vooruit te komen moet je een grote trekker verzwaren tot een ton of 12 a 15, dan wil je nog 30 ton laden, dus mag je drie asser maar 5 a 8 ton leeg wegen.

Reken er maar op dat men asgewichten van landbouwvoertuigen ook gaat controleren, dus een 2 assige 22 tons dumper kun je dan op je buik schrijven: 22 ton lading, 6 ton eigengewicht is 28 ton, daarvan 3 ton op de trekhaak is 25 ton op twee assen: je mag maar 10 ton per as laden op aanhangwagens achter landbouwvoertuigen.
Ook die 30 tonner is aan de beurt omdat zijn eigen gewicht (wat erbij komt) groter is dan het gewicht dat op de trekhaak van de trekker rust (wat eraf gaat)

Als je dan rekent hoeveel dood gewicht je bij je hebt en hoe weinig laadvermogen je overhoudt met een trekker die voldoende geballasteerd is om die dumper bij 60kmh strak op de weg te houden, plus het eigen gewicht van de dumper, is de vrachtwagen toch een ton of 5 in het voordeel. Tevens zit je met de trekker op veel plaatsen met de breedte.
agricondor
Ik denk dat Beco kwa gronddumpers 1 van de best verkochte merken is in Nederland.
Maar je gaat toch niet zo een grote investering doen voor enkel grond te rijden.
Elke loonwerker heeft toch wel een dumper of kieper in de schuur staan.Dit is gewoon werk wat iedereen kan.En als een loonwerker in een rustige periode zit wil hij ook nog wel is iets aan de prijs doen,om alleen al 1 man minder op de loods te hebben.Ik zou de gok niet durven te nemen.
Je moet denk ik toch al snel 80euro per uur gaan vragen wil je er wat aan overhouden.Want gratis werken kun je nog altijd
TrapTrekkertje
Ik zou zelf kiezen voor beco want daar hebben wij goede ervaringen mee. je krijgt weinig speling en ze rollen ook vrij licht mee. (tenminste onze 3assers)
Renze

Deze kwam ik TOEVALLIG tegen op Youtube... 😃 😃 😃
radium45
@Renze Haha, dat was zon goede toen, die kerel maar doen geloven dat alles volgens hun plan ging terwijl wij de loop van de tank al zowat bij Saddam in de slaapkamer hadden staan.
SJB533
Renze
@SJB533 De Amerikanen dachten dat hun Abrams tanks zo goed waren dat ze de Russische T-72's bij bosjes aan flarden schoten: Wat ze niet wisten was dat de Iraakse T-72 tank een lokaal gemaakte licentie was, gemaakt van pisbakkenstaal omdat Saddam vanwege exportsancties geen pantserstaal kon importeren 😃
radium45
@Renze Die ene beruchte nacht, waarbij 1 snelweg vol tanks compleet aan flarden is geschoten door een paar helicopters... nog steeds dat daar geen beelden van vrijgegeven zijn. Het was voor de Amerikanen gewoon prijsschieten op de kermis.
SJB533
@radium45
Aan Renzes reactie te lezen: daar hadden ze geen Heli's. voor nodig...
radium45
@SJB533 deze hebben dat geklaard, doelen worden middels laser ''aangewezen''
SJB533
@radium45
Waar is die goeie oude loopgravenoorlog 😃
radium45
@SJB533 Ja idd. was er ook weer volop werk voor de sleuvenbak 😛
SJB533
@radium45
Haj tenminste grondverzetwerk na de oorlog 😃

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
50
DEELNEMERS
25
WEERGAVES
75