We zoeken ivm dumper keuze ervaringen van:
VGM/Beco/Veenhuis/Peecon/Joskin/Schuitemaker/Alasko/Dewa/Krampe
- 3 asser dumper
- 2 asser dumper
- ervaringen afdekkleppen
hebben jullie tips over andere merken?
Willen jullie met me discusseren hierover? bvd martin
eXtra trekker is een nieuw concept als landbouw transportbedrijf. We zijn nog niet operationeel. We willen eerst inventariesen hoe we de behoefte voor loonwerkers, akkerbouwers en grondverzetbedrijven zo kunnen afstemmen dat er geld te verdienen is.
We gaan ca 30 franchisenemers aanstellen die zich als "eigen rijder" met eigen trekker en dumper kunnen aanbieden in een eigen regio. Wie interesse heeft kan zich aanmelden.
bvd martin
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
deze hebben wij sinds een half jaar op t werk. monster wagens. loonbedrijfveldman.nl/nieuws.html/
maar hoe serieus ben je? je vraag nog advies over wat voor combinatie je mee zal gaan rijden, maar op je site noem je al een tarief van 59 euro. Je geeft al aan met dikke Fendt trekkers te willen gaan rijden met 300+ pk. wil je daar geld mee verdienen.... gaat je niet lukken voor 59 euro
K snap niet dat het uit ken om met een fendt te gaan grondrijden.. Je kosten per uur zijn hoger dan je uurtarief
Als we in het g@#le Friesland van jou en mij ooit nog eens een Elfstedentocht willen organiseren zal hoogstwaarschijnlijk een flinke afstand van het traject met transplantatie-ijs geprepareerd moeten worden. Dan willen ''we'' graag dat eXtratrekker voor een
'vriendenprijsje' (gratis?) het ijstranport verzorgt.
Enige acquisitie van de kant van eXtratrekker nu hier op het forum moeten ''we'' daarom maar op de koop toenemen.
- kale machine uurprijs van een nieuwe fent 933 of JD 7280R is ca 20,/u inclusief alles, zonder brandstof en chaffeur
- chauffeur kosten zijn variabel t's maar waar je genoegen mee neemt.
- brandstof is per uur afhankelijk van wat je doet (met je voet) - stel ca € 15,-/u
- een 2 asser dumper € 6 /u
- een 3 asser dumper € 11 /u
- de rest van de uurprijs is afhankelijk van wat je baas wil hebben of lees moet nemen van de bank. En daar zit de truc
59,- euro voor een dikke nieuwe trekker + man, beetje ZZP-er rekent toch minimaal 30 euro als het al niet meer is, je zit met risico van zo'n trekker en het werk, hou je nog 30 over voor de trekker + brandstof + franchisekosten...
Malle henkie die dat doet of ben ik gek?
Hij vraagt wat voor dumpen niet wat jij van zijn prijs vindt! Al ooit aan een tractor gerekend? 20euro zo als er staat is een hele redelijke prijs. En volgens mijn kan je niet echt lezen maar restant zonder chauffeur en brandstof. Weinig zzp'ers die op dit moment 30 euro vragen trouwens.
Ik zou voor beco gaan trouwens
Hij vraagt om een dumper maar ik ben er wel benieuwd naar hoe hij dat ziet.
Voor 20 Euro of minder kun je net zo goed voor een baas aant werk, voor 20 euro int uur zou ik ook echt geen risico willen lopen,
maar wie neemt tegenwoordig nog personeel aan? bij de meeste loonbedrijven is 2/3 van het personeel al zzp'er of via AB. Bij AB heb je grote kans dat je maar een half jaar werk hebt in het seizoen, een week kan iedereen je gebruiken en vervolgens sta je weer aan de kant.
Beetje bijbeunen is mooi, maar om daar je huis en de rest van te betalen houdt niks over.
zo gaat het hier ook en zoiets zal ook niet zomaar veranderen verwacht ik.
ik denk dat het welbekende spreekwoord over de boer hier wel enigzins mee te maken heeft.
Of je neemt een leasetrekker à € 20,-/uur.
tog lijkt 60 euro voor een trekker van 330 pk me wat weinig.
zeker ook omdat je op je site als voordeel noemt dat de klant geen brandstofrisico loopt. met andere woorden. uurprijs is incl gasolie!!
voor een 933 betaal je meer dan 150.000 een 3 assige beco met kleppen en alles erop en eraan kost je zo 75.000 is ongeveer 11000 euro per jaar alleen al aan rente.... oftewel 8-9 euro per uur.
dit setje schrijf je af in 5 jaar en 7500 uur. naar 50000 euro. kost je dus 75.000 aan afschrijving. 10 euro per uur.
zoals je ziet zit je nu al aan de 20 euro per uur. heb je nog geen onderhoud verzekering nix...
25 voor een poppetje op een trekker is ook het minimum.
en 20 tot 25 liter brandstof is in deze vermogens klasse ook heel normaal. 31 euro
zit ik al op 75 euro en heb je nog geen cent verdiend.....
ja ik ben dr al verschrikkelijk krap bijlangs gegaan. want onderhoud, verzekering banden etc is nog niet eens meegerekend. dus lijkt mij een kansloos plan
dus hou ik bij afschrijving al rekening met 1500 uur op een jaar. anders loop je er helemaal op leeg
Al nagedacht over een Terberg, Ginaf of Tatra op grote banden ?
En vervolgens ga je er op een beheerste manier mee op pad.
en dan kloppen de getallen wel...kijk maar ff op mn youtubekanaal / extratrekker coureurs en balletje mayo halers zoeken we niet.
het gaat me hier dus om welk merk dumper vinden jullie het beste? bvd
waarom een 7230r en niet een 6210r voor de 2 assige dumper?
een 6r is veel interresanter voor transportwerk lijkt me
onafhankelijke vering rijdt wat beter in het terrein dan een ladderchassis, het truss chassis is geen hulpraam voor de kipper nodig en dus 500-800kg lichter (meer laadvermogen) als het echt bar wordt zitten alle aandrijfassen veilig weggewerkt in de onderste torsiebuis, en je kunt ze af fabriek met 21R24 Michelins krijgen.
Die dingen hebben een kruipbak voor heel zwaar terreinwerk dus die 0.8kmh bij 600 motortoeren lukt ook wel. Een TwinDisk automaat is ook verkrijgbaar, evenals motoren tot 840pk en treingewichten van 120 ton.
Verder kan Tatra een in de assen geintegreerd bandendrukwisselsysteem leveren (veel defensiewerk) die je er nooit afjaagt als je een keer kort langs een struik draait. Met een 9 tons trekker met 4 ton oplegdruk (13 ton op aangedreven assen) en daar 30 ton achteraan, kom je lang niet zo ver als op een 8x8 met luchtdrukwisselsysteem.
Als je geen coureurs en balletje mayo halers erop wilt zetten, valt het meeste wat te jong is om een vrachtwagenrijbewijs te halen, toch al af dus is dat ook geen probleem.
Dus een juiste combi is het hele jaar te gebruiken als je maar niet in een te klein gebied operationeel bent of je alleen richt op zand/grond vervoeren...
Dus voor elk gebied moet wel gekeken worden naar de samenstelling van de combinatie. In mijn eigen gebied zal het een 3 asser moet zijn.
Waarmee ik wil afsluiten, tot morgen
Dus een juiste combi is het hele jaar te gebruiken als je maar niet in een te klein gebied operationeel bent of je alleen richt op zand/grond vervoeren...
Dus voor elk gebied moet wel gekeken worden naar de samenstelling van de combinatie. In mijn eigen gebied zal het een 3 asser moet zijn.
Waarmee ik wil afsluiten, tot morgen
waarom een 7230r en niet een 6210r voor de 2 assige dumper?
een 6r is veel interresanter voor transportwerk lijkt me
een 6r is lichter dus zuiniger, maar zit gelijk vast in het land met een 3 asser. om een beetje vooruit te komen moet je een grote trekker verzwaren tot een ton of 12 a 15, dan wil je nog 30 ton laden, dus mag je drie asser maar 5 a 8 ton leeg wegen.
Reken er maar op dat men asgewichten van landbouwvoertuigen ook gaat controleren, dus een 2 assige 22 tons dumper kun je dan op je buik schrijven: 22 ton lading, 6 ton eigengewicht is 28 ton, daarvan 3 ton op de trekhaak is 25 ton op twee assen: je mag maar 10 ton per as laden op aanhangwagens achter landbouwvoertuigen.
Ook die 30 tonner is aan de beurt omdat zijn eigen gewicht (wat erbij komt) groter is dan het gewicht dat op de trekhaak van de trekker rust (wat eraf gaat)
Als je dan rekent hoeveel dood gewicht je bij je hebt en hoe weinig laadvermogen je overhoudt met een trekker die voldoende geballasteerd is om die dumper bij 60kmh strak op de weg te houden, plus het eigen gewicht van de dumper, is de vrachtwagen toch een ton of 5 in het voordeel. Tevens zit je met de trekker op veel plaatsen met de breedte.
Maar je gaat toch niet zo een grote investering doen voor enkel grond te rijden.
Elke loonwerker heeft toch wel een dumper of kieper in de schuur staan.Dit is gewoon werk wat iedereen kan.En als een loonwerker in een rustige periode zit wil hij ook nog wel is iets aan de prijs doen,om alleen al 1 man minder op de loods te hebben.Ik zou de gok niet durven te nemen.
Je moet denk ik toch al snel 80euro per uur gaan vragen wil je er wat aan overhouden.Want gratis werken kun je nog altijd
Deze kwam ik TOEVALLIG tegen op Youtube...
Aan Renzes reactie te lezen: daar hadden ze geen Heli's. voor nodig...
Waar is die goeie oude loopgravenoorlog
Haj tenminste grondverzetwerk na de oorlog