Illustratie van:

Ford 6640 - keerring remventiel

Ik heb eerder een topic gestart over dat onze trekker remolie weglekte. nu wil ik de keerring van het remventiel vervangen maar als ik dit wil bestellen bij de lmb moet ik direct een complete afdichtingset kopen van meer dan 200 euro en dat was ook nog niet echt de bedoeling. nu is mijn vraag weet iemand waar je wel alleen zo'n keerring kunt krijgen.

hoor het graag.

Deel dit topic

Reacties

interRick
De losse (kapotte) kapotte keerring meenemen naar lmb en misschien kunnen zie een universele keerring bestellen.
old man jose
Bijna alle keerringen, lagers zijn standaard maten en overal te koop.
Valtra-Fordpower
Heb je Dot 4 remolie of minerale? Dit is zeer belangrijke informatie.
johan101
Ik haal hier altijd mijn lagers en dichtingen brammer.nl/
gudo
Dot 4 hoop ik toch niet.
nhmonteur
Die afdichtingsetjes zijn inderdaad schreeuwend duur, Maar ik geloof dat je die keerringen idd ook los kan kopen.
Ik weet wel dat ze bij pehavo.nl/ alle soorten keerringen en dergelijke kunnen bestellen.

Houd er wel rekening mee dat deze keerring tegen minerale remolie moet kunnen.
ha189
Stuur maar berichtje, geloof setje compleet voor de hoofdrem cylinder iets van 50-60 euro

info@trekker-onderdelen.nl
nhmonteur
@ha189 ja maar het gaat hier over het aanhangwagenremventiel.
monteurtje
@nhmonteur

sommigen kunnen maar slecht begrijpend lezen haha 😉
Fast Eddy
Gewoon even naar een remrevisie bedrijf gaan.
Dat heb ik ook gedaan. Ze zetten er nieuwe cupjes in.
Dan ben je voor nog geen €15,- klaar.
jornwijthmen
@Valtra-Fordpower dot 4 remolie zit er in en dit loopt nu hoogstwaarschijnlijk via die keering van het remventiel de achterbrug in. daarom is het ook noodzakelijk dat deze vervangen worden anders gaan de afdichtingen in de achterbrug eraan
malcon
@jornwijthmen als er echt dot4 remvloeistof in je 6640 zit, dan kan je je lol op. Al je afdichtingen zijn nu aangetast in je remsysteem en dichten nu niet meer af. Je mag alles losmaken en schoonmaken. Vanaf je hoofdremcilinders, aanhangwagenremventiel tot aan je remcilinders in je astubes.. er moet minerale olie in. Succes..
nhmonteur
@jornwijthmen inderdaad succes, bij new holland moet eigenlijk altijd minerale olie in het remsysteem.
dus als je er DOT4 in hebt gegooid dan is de kans heel groot dat al je afdichtingen zijn aangetast.
Het kan best zijn dat ze nu nog wel goed afdichten, maar over een tijd ineens gaan lekken.
jornwijthmen
@nhmonteur het zit zo we hadden remolie van ford(denk de goeie olie) en deze was bijna op dus toen heb ik gister nieuwe gehaald en heb gevraagd bij de lmb(geen nh dealer) dat ik remolie moest hebben voor de ford en hij gaf mij dot 4 mee. nu heeft mijn vader vandaag het oliepijl weer aangevuld maar de trekker nog niet gebruikt dus het kan nog meevallen door alleen dat rempotje leeg te maken denk ik.
nhmonteur
@jornwijthmen ik zou inderdaad je rempotje direct leeghalen.
ff een fles minerale remolie halen, en deze helemaal door het systeem spoelen. dus alle ontluchting nippels losdraaien en dan voorzichtig steeds nieuwe olie er doorheen pompen.
Maar misschien kun je dan beter eerst je aanhangwagenremventiel maken.
Maar zorg er wel voor dat die dot 4 zo snel mogelijk uit het remsysteem komt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6640 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
16
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
13