Hallo,
ik heb hier al verschillende topics over gelezen, maar nog geen duidelijk antwoord.
Ik wil mijn 644 misschien gaan overspuiten.
Nu heb ik gezien dat ijzermenie (roodbruin) een goede en goedkope grondverf is.
Kan ik hier dan ook direct overheen lakken, dus zonder nog een andere primer?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Was ook niet extreem duur, en dan weet je wel zeker dat het goed is idd. Maar ik begreep dat ijzermenie een goede roestwerende werking had, en het is niet duur. 2.5L voor 23.7 thuisgezonden.
Ga niet bezuinigingen op een paar euro aan lak en of primer...
Een goed begin is maar het halve werk....
grondverf moet gebruiken, dan gebruik ik geen menie lijkt mij zo
Heel belangrijk al de te lakken delen moeten vetvrij en brandschoon en spiegelglad zijn.
2 K verf is iets moeilijker te verwerken voor een amateur, beter gaat het met 1 K en dan hoogglans kijk maar hier:
of hier:
Suc 6
En nu we het toch over spuiten en verf hebben:
Velgen spuiten met of zonder banden?
Ik ben bang om de velgen weer te beschadigen met het banden monteren na het spuiten..
Wat is dan de beste wijze, oude banden afwippen, stralen, spuiten, banden monteren, spuiten?
Wij hebben 6 jaar terug de 533 ook helemaal overgespoten. De banden hebben we er gewoon (vol) om gelaten. Is een kwestie van goed afplakken.
Of t moet weet ik niet. Wij hebben het niet gedaan
Als je klaar bent met spuiten de band weer leeg laten plastic weg lucht erin suc 6 verzekerd.
Kijk maar:
of hier :
tractorfan.nl/picture/479102/
Daarna de band er bij een demonteer machine erop draaien laten, als dat goed gedaan wordt is het zonder krassen...... De beste methode.
Ja stralen zonder banden was ook mijn gedachte. En dan eerst een laag verf binnen en buitenkant, en daarna banden erop en dan verder zoals old man jose zei. Dat lijkt mij de beste werkwijze.
Voor de rest bij Old Man Jose kijken wat hij er neergezet heeft, dus goed schuren en ontvetten!! Spuitwerk word vorrnamelijk bepaald door het schuurwerk, al spuit je nog zo strak, is het schuurwerk niet goed zie je dat gelijk terug in het spuitwerk. En bezuinig niet op verf en maak je er niet gemakkelijk vanaf door met een stoomcleaner ff schoon te maken en klaar, die verf kan er letterlijk maar zo vanaf vallen als je pech hebt.
Beste manier om de trekker te schuren is toch met de hand, schuurmachine gaat ook en wat sneller, ik heb er een driehoeksschuurmachine voor gebruikt. Alleen de kleine hoekjes met de hand. Heb toen eerst met 60 daarna 80 en daarna 120 geschuurd, 120 met schuurmachine is wel iets fijner dan 120 met de hand. Daarna primer erop. Als je in een stuk doorspuit hoef je in principe niet te schuren (alleen met primer weet het niet met menie). de 644 is grotendeels ruw gietijzer, naschuren heeft niet veel nut dan)
Plaatwerk daarin tegen na de primer eerst met waterproof 400 wat Old Man Jose zegt schuren tot alles echt goed dof is. Daarna kan het gelakt worden.
En als je gaat lakken, zorg dat je de tijd er voor neemt, na iedere laag een kleine pauze (rookpauze niet bij de trekker zelf) en zorg voor een goede temperatuur (15 / 25 graden) en niet bij een houtkachel. Liefste 2 verfspuiten, een voor primer (grote nozzle en een voor lak fijne nozzle)en geen gamma dingen.
Velgen kun je het beste stralen, omdat het rond is is het moeilijk te schuren.
Na het lakken niet na 2 dagen denken van hey daar en daar is t wat dunnetjes ik pak ff de spuit er weer bij. Sommige verven verdragen het niet met als resultaat dat de verf openbarst en je opnieuw kan beginnen met schuren tot op het kale ijzer. je zorgt dan namelijk voor 2 lagen verf die ieders een apart droogstadium hebben. dus gaat scheuren. Daarom zorg dat je de tijd er voor neemt! in een keer goed
Bedankt voor de tip!
die foto die je hier hebt gezet, daar is die toch niet kaal geschuurd tot op het metaal, ik zie nog genoeg rood. in je tekst zeg je dat het moet zijn kaal geschuurd tot op het metaal.
Je kan een oud lasapparaatje gebruiken om er voor te zorgen dat het te spuiten product niet meer statisch geladen is (dus geen stof/vuil aantrekt) door de aarde klem er aan te zetten (ergens aan onderzijde)en apparaat natuurlijk aan. Natuurlijk het plekje waar de klem zit het laatst zonder deze er aan