International 1246 - Brandstof problemen

Hallo,

Ik zit met het probleem dat me 1246 niet meer wil starten. De brandstofpomp is er afgeweest voor revisie, deze staat er weer op en daarna heeft die nog gelopen, maar nu wil die met geen mogelijkheid meer aan de gang. Ik heb brandstof toevoer tot aan de brandstof pomp alleen bij de de verstuiverleidingen wil er maar geen brandstof komen.
Heeft iemand een idee wat hier het probleem kan zijn?

Alvast bedankt
Case-driver

Reacties

wvdh
Moet denk ik in de pomp zitten, kan niet anders, vuil in de leiding gezeten en zit nu in de pomp?
Tom VB
Wellicht ten overvloede, maar staat je motorstop niet uit ?
1046
Staat ie wel op tijd???????
Case-driver
@Tom VB de motorstop staat goed
Case-driver
@wvdh vuil heeft er niet er volgens mij niet in de leiding gezeten want anders had die het daarvoor al rot moeten doen
wvdh
@Case-driver wat voor pomp zit erop??
Boemrang
Je hebt toch niet per ongeluk de trap tractor van je broertje gepakt 😃 😃 die heeft geen pomp nodig....
Case-driver
@1046 Hij staat netjes op 16 graden dus dit kan eigenlijk het probleem niet zijn
Case-driver
@wvdh De orignele pomp van een 12
Tom VB
Krijg je bij je versuiver leidingen wel diesel ? Ik bedoel niet en drupje maar een serieuze hoeveelheid ?
wvdh
@Case-driver vuil ingekomen toen de pomp eraf was
Case-driver
@Tom VB Ik krijg bij me verstuiver leidingen helemaal geen diesel
Tom VB
Pomp eraf en laten testen bij revisie adres.
Case-driver
@wvdhMaar dan had die in het begin het gelijk al niet moeten doen of wel?
Boemrang
Diesel kraan weer open gedraaid?????
Case-driver
@Tom VB pomp is net gereviseerd
Case-driver
@Boemrang jep
wvdh
@Case-driver hoelang heeft die erna gelopen?
Tom VB
@Case-driver
Jaa daarom ook, ermee terug gaan, niet zelf klooien.
Case-driver
@wvdh na dat ik de pomp er weer opgezet heb een minuut of 10
Boemrang
Dus de conclusie is, hij doet het niet... 😃
1046
Tank leeg??????????
Case-driver
@Boemrang jij heb hem door 😛
Case-driver
@1046 nee die zit nog voor de helft vol XD
Boemrang
@Case-driver

Je zou het eens op T.F kunnen vragen, daar zitten soms verdraait goede slimmeriken tussen die verstand van zaken hebben.... 😃
ronald73
Zelf heb ik geen Inters, maar hoe zit de aandrijving van die pomp? Bij een van m'n trekkers was ooit een busje met spiebanen, die de brandstofpomp verbindt met de aandrijving vanaf de distributie, verschoven door een afgebroken spanhuls. Gevolg dat de pomp dus ook niets meer deed. Misschien een spie gladgedraaid?
1046
@Case-driver of half leeg????????
jmos
Krijg je wel diesel bij de pomp?
@Case-driver als je bij het luikje waar je ook je timings streepje in de pomp kan zien .
als je da de crukass draait draait daar je as wel en ook als je links om en gelijk rechtes draait reageert die dan gelijk die as in je pomp.
mischien is je borgmoer los gelopen of legt het penetje van je aandrijving in je pomp der uit om de as door te verbinden.
dat was bij mij het geval dat penetje
Case-driver
@ronald73 Bij mij zit die door middel van een conische asje en een spie aan de distributie, als de de motor met de hand rond draai, dan de draai pomp wel mee
huub62
Als je de stopzetter verdraaid komt er dan ook niks
mickheijboer
@Case-driver

Zit er geen lucht in de pomp heb wel is begrepen dat je bij een originele pomp van een 1246 een ontluchting boutje heb zitten . Werk je opvoerpompje ook nog goed.

Vroeger hebben we dit probleem gehad bij een 1246 hij deed het goed maar als hij dan even stil stond starte hij niet meer na lang zoeken bleek er een luchtbel in de brandstof te blijven hangen en daar bleek ook een ontluchtings boutje voor op te zitten
Case-driver
@mickheijboer Er zit geen lucht meer in de pomp, ik ben net nog even aan het proberen geweest en ik krijg nu wel brandstof bij de verstuiver leidingen, alleen het volgende probleem is dat die niet aan wil slaan
mickheijboer
@Case-driver
Dan staat je pomp niet goed of de spie is er uit bij de pomp as. Ik laat dit doen door Martijn den Boer maar weet dat de motor zo moet staan dat de spie boven op de brandstofpomp as moet zitten met demonteren en monteren dacht dat cilinder 6 dan op tuimelen moest staan
wvdh
@mickheijboer 46serie heeft geen opvoerpomp erop zitten
mickheijboer
@wvdh Snap het heeft de tank natuurlijk hoog zitten
brauheist
@stoneinmypants heeeeeeeeeeeey
Case-driver
@mickheijboer De pomp staat 100% zeker op tijd hij staat op 16 graden en dat is het aantal graden waar dat die op moet staan
wvdh
@mickheijboer ja en dan is niet nodig
Case-driver
Toen ik met trekker kocht stond de pomp op 18 graden en toen starte die ook gewoon dus hij hoeft niet precies op het juiste aantal graden te staan (het is wel beter als die gewoon goed staat)
stannetje96
@TurnMeLoose een reactie hierboven
stannetje96
Op pagina 2
mickheijboer
@wvdh Ja ik weet niet beter bij een 1056 en 1455 zit dat er gewoon op stond daar niet zo bij stil.

@Case-driver Weet je ook zeker dat die spie met monteren is blijven zitten
1046
@Case-driver zal wel een reden zijn waarom ie op 18 graden stond
Case-driver
@mickheijboer Ja de spie is blijven zitten ant de trekker heeft gewoon gelopen nadat de pomp er afgeweest is, alleen nu wil die niet meer aan de gang
Case-driver
@1046 misschien wel, ik zal het morgen wel eens proberen als die op 18 graden staat
1046
@Case-driver mijn 1046 staat ook nie op 16, heeft ook een reden maar doet et perfect
Case-driver
@1046 op hoeveel staat die van jou dan?
1046
Iets later dan 16
Case-driver
Oke, ik ga morgen wel weer eens porberen of dat ik hem aan de gang krijg, de accu heb ik ondertussen een heel eind leeg gestart 😛
deeremeneer
@Case-driver Vannacht even aan de lader dan.
old man jose
Ga kijken of alle cilinders diesel krijgen, zo ja staat de pomp open. als je op een enkele cilinder dieselkrijgt dan kan het zijn dat de regulateur vast staat.
Krijg je rook tijdens het starten, staat de pomp open .
Komt er geen rook. komt er ook geen diesel in de cilinders.
toch maar even kijken bij de regulateur.

suc6
Case-driver
De motor van de inter loopt weer! Bedankt voor de reacties!!
ArnoFendt
@Case-driver

En wat was nu de oorzaak?
Case-driver
@ArnoFendt ik denk dat er toch nog wat lucht in zat, ik heb hem met remmenreininger aan de gang weten te krijgen
wvdh
@Case-driver das lekker met remreininger.....
Case-driver
@wvdh het werkte wel ...
monteurtje
@wvdh

Werkt wel veeeeeeel beter dan startpiloot,
startpiloot kan ook heel erg tegenwerken en dat doet remmenreiniger eigenlijk nooit. probeer t maar eens en je bent gelijk overtuigd hoor haha
wvdh
@monteurtje gebruik het gelukkig nooit
wezel844-s
Daar kunnen de kleppen van je motor niet goed tegen tegen remmen reiniger of startpiloot gaan ze tulpen dat is ook de reden waarom een motor verslaafd aan startpiloot kan raken want dan heb je minder compressie eind druk omdat je kleppen lekken als een gek en dan moet hij alijd met start piloot gestart worden 😛
Case-driver
Van 1 keer remmenreiniger gebruiken wordt je motor nog niet gelijk verslaafd hoor 😛
monteurtje
[@wezel844-s

Als dat zo schadelijk zou zijn waarom worden er op bepaalde type trekkers bij allerlei merken (en industrie machines) dan standaard een ether injectie systeem gemonteerd??
Dus als het echt zo slecht zou zijn zouden ze zulke systemen ook niet opbouwen.
fendtinterfan
@monteurtje dat ether injectie systeem spuit het direct in de cilinder dacht ik, op het juiste moment. dan heb je geen last van kleppen die lucht door gaan laten.
monteurtje
@fendtinterfan

die systemen spuiten het ook gewoon in het inlaat spruitstuk.
fendtinterfan
Oh oke. dan is het hetzelfde effect. ik heb ergens gelezen dat jd met de 4020 en 4030 serie een sepiciaal ether systeem hadden voor koudes onder min 15.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1246 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!