Hallo,
Ik zit met een probleempje.
nadat ik de kabelboom weer heb geplaats en
een compleet nieuw instrument paneel heb geplaats
brand er maar 1 rood lampje in het dashboard als de trekker op contact staat.
Die andere brand dus niet. Weet iemand van de fiat kenners waar dat lampje voor dient? en waar het aan kan liggen waarom die niet brand. Die van de motor olie druk brand dus wel.
alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fiat 450 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Daar heb ik ook al naar gekeken. Heeft het ook met de massa te maken van de dynamo? Of gaat dat via een draadje?
Ik heb alles al na gelopen. Ook heb ik de massa rechtstreeks verbonden. Dat werkt dus ook niet.
Kompleet nieuw dashboard dus lijkt mij niet.
nieuwe zekering kast stekkertje schoon gemaakt.
welk lampje is het ,het linkse of het rechtse.
volgens mij de rechtse. Dus niet die van de motor olie druk.
bij mijn 550 is het linkse lampje een contolelampje voor opladen batterij ,deze moet uit zijn bij een draaiende motor .Weet nu ook niet of het al brandt met gewoon contact en kan niet gaan kijken want trekker is niet thuis.rechts is de oliedruk.
Zodra je de trekker op contact zet horen bijde rode controle lampjes te branden. Zodra je de trekker start en loopt dan horen de lampjes uit te gaan. de Ene is voor de motor oliedruk en de andere zal dan wel voor het opladen zijn.
Zodra ik het stekkertje van de oliedruk sensor er af haal gaat het linkse lampje uit dus dan brand er niks meer.
volgens mij is rechtse oliedruk en jij zegt links
Bij mij is toch echt rechts oliedruk. want als ik hem op contact die en ik het stekkertje van de oliedruk sensor er af haal gaat het gaat het linkse lampje uit.
kan zijn dat dat nieuwe dashbord iets anders is want als er een dynamo met losse regelatuur op hebt dan krijgt het lampje massa via dashbord en dan zit er een draadje aan.
maar bij een dynamo met ingebouwde regelatuur zitten er twee draden naar het lampje het lampje krijgt dan apart massa en de houder waar hetlampje in zit zit een stukje rubber tussen zodat hij geen massa kan maken met het dachbord. moet je daar even naar kijken als daar verschil in zit.
De orginele fiat dynamo zit er nog op dus weet niet of de regelateur er ib zit of los bij. Ik weet wel dat bij het nieuwe dashboard er twee draadjes naar het lampje zelf toe gaan en dat bij de oude er 1 naar het lampje zelf en de ander naar de houder waar het lampje in zit (massa)
Dan moet je bij dat nieuwe dashboard dat massa draadje er af halen en dat rubber van de houder van het lampje er tussen uit halen zodat het lampje massa krijgt via het dashboard en niet via een apart draadje en dan doet hij het.
De massa via het dashboard gaat niet lukken omdat die van plastic is gemaakt.
Jawel want via de bedrading staat er wel massa op.
Waarschijnlijk heb ik het probleem gevonden. Het lampje van de dynamo die krijgt geen massa. Er gaan wel twee draadjes naar toe en op beide draadjes staat spanning. Dus zal er een draad tussen uithalen en een aparte massa opzetten.
dat bedoelde ik! bij dat oude dashboard zit een draadje voor de plus en krijgt massa via de vitting. en bij dat nieuwe zit tussen de vitting een stukje rubber zadat hij geen massa via het dashboard maak en als dat rubbertje er tussen uit haald doet hij het. maar het kan ook met een apart draadje.
Een dynamo lampje moet toch altijd massa maken op de d+ van de alternator ; of heeft deze Fiat nog een gelijkstroom-dynamo ?
deze fiat heeft een wisselstroom dynamo met een aparte regelatuur.
Dus het laadlampje moet massa maken op een D + aansluiting
( en + lampje van af contact )
Wel een lampje monteren van min. 2 watt ; anders krijgt de dynamo te weinig begin magnetisme ; en niet gaan laden
Zo zit het bij het oude dashboard met een stukje rubber tussen. bij het nieuwe dashboard kregen ze per lampje twee draden. Het ene lampje kreeg een voeding en een massa. De andere stond op beide daden spanning. Dus heb ik de goeie er tussen uitgeknipt en geplaats om een stekkertje wat de massa was. Het werkt nu allemaal naar behoren. Ook zaten de lampjes op de verkeerde plaats. Waarvan u Het al zei dat het anders om hoorde.