Beste tf'ers,
Wij hebben een 3 schaar wentelploeg van het merk goudland. Nou zitten er stalen loopwielen (van niemeyer ploeg)aan met een een kleine diameter of omtrek, dus lage smalle wielen, deze wielen lopen niet mooi over de losse bodem bij bijvoorbeeld mais/scheurgrond ploegen, ook drukten deze wielen eerder de ploegvoor dicht en hebben we de wielen er verder vanaf gezet maar het loopt niet mooi, nu zat ik er aan te denken om er wielen van een auto-aanhanger aan te zetten? zou dit goed werken denken jullie?
Mvg
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
teminste hij lijkt heel erg op de band die wij om onze hark hebben
het feit dat hier gezegd wordt dat op klei het beter gaat zonder heeft te maken met dit scharnierpunt. door steun te geven aan de ploeg en in sleufgat te rijden verlies je op sommigge momenten je ondergrip. dit kan op klei een probleem zijn omdat de ploeg te lang nodig heeft om weer zijn grip te krijgen, of zelfs resulteren in uit de grond komen. je kan dit wel oplossen door de ondergrip van de scharen wat te verstellen. ook het vol lopen van het wiel in plakkerige klei is niet ideaal.
op klei kan het dus idd beter zijn zonder omdat je dan ondergrip op de scharen blijft hebben
een luchtband vind ik beter dan een ijzer wiel omdat deze wat kan veren waardoor de ploeg toch net iets rustiger loopt. let er wel op dat je het voldoende sterk maakt, er wil soms wel is wat kracht op komen.
voor een 3schaar zet je best de wielas ter hoogte van het schaarpunt van de 3de rister, dan gaat je 3 schaar het mooist lopen.
En daarom zit de topstang bij een ploeg met steunwiel toch altijd in het sleufgat?