Illustratie van:

International 824 remmen?

Hallo,
Ik heb een international 824 op het oog voor een nette prijs, die ook in nette staat is (ook met stuurbekrachting, topstang)nou is er alleen een probleem, en dat zijn de remmen, als ik rem ongeacht de snelheid, dan klappert het enorm hard. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en welke nieuwe onderdelen er nodig zijn?

MvG RvM96

*ik had al een site gevonden met remonderdelen, maar wat is er waarschijnlijk allemaal nodig?

Deel dit topic

Reacties

wvdh
Mechanisch geremd?
RvM96
@wvdh
ja, ik verwacht gewoon schijfremmen
Loeideutz
Te lang stilgestaan en dus wat (vlieg)roest op de schijven of zo?
jo845xl
Inderdaad waarschijnlijk roest op de schijven . Eventjes rijden in een kleine versnelling en dan wat gas geven en remmen tegelijk . Had onze 644 ook veel last van .
inter-Eric
Heb hier nog een 724 staan ,die heeft daar geen last van en is te koop...
RvM96
@Loeideutz @jo845xl
kan dat dan zo hevig zijn, het is net alsof er ergens een tandwiel doorbreekt zo heftig. Mijn vader dacht eigenlijk dat de remvoering zo ver op was dat het mechanisme erachter gewoon tegen de remschijven aan komt ipv de remvoering zou dat ook kunnen?
RvM96
@inter-Eric
ik wou eigenlijk een tractor met net plaatwerk en een mooie lak. 😉
inter-Eric
@RvM96 heeft die van mij ook,lak is goed aleen wat dofjes hahaha
Loeideutz
@RvM96 Kan ook. Dan mot de boel uit elkaar en vernieuwd worden. Maar ik heb geen idee wat dat aan werk en onderdelen kost. En het andere proberen kost niet veel. Volgens mij.
wvdh
@RvM96 heb je fotos van die trekker kan misschien even zien hoe die geremd is
RvM96
@wvdh
stuur wel even via pb heb geen zin concurrentie
inter-Eric
824 is mechanisch met droge remmen
wvdh
@inter-Eric oke ik wist dat st mechanisch is. maar hydraulisch was mischien een optie?
1046
De knikkers inwendig kapot of ovaal????????
RvM96
@1046
knikkers? sorry zoveel verstand heb ik er niet van :?
1046
@RvM96 zijn 2 dikke metale platen die gaan uit elkaar als je remt , en daartussen zitten soort van kogels/knikkers
mc-cormick-ihc
Inderdaad wat 1046 zegt. veel meer ken dr nie aan kapot aan zo'n systeem
RvM96
Oké bedankt allemaal heb uitgezocht dat als alles maar dan ook alles tegen zit ik 2 nieuwe remmechanismes a 200 per stuk, 2 nieuwe remvoeringen a 45 per stuk en 2 remschijven a 30 per stuk aan zal moeten schaffen.
1046
2 remschijven?????????
RvM96
Hoeveel dan?
1046
Hou et maar op 4
1046
En er zijn ook nog 2 varianten in remschijven te koop , afhankelijk van t bouwjaar
RvM96
@1046
ooh oké, moet ik dan die van 178 of van 200 mm nemen, staat bij allebei inter 824 op, of is dat afhankelijk van het bouwjaar?
mc-cormick-ihc
@RvM96 dat zie je wel wat dr uitkomt als je m open heb
RvM96
Ooh vraag is al beantwoord zie ik 😃
RvM96
Bedankt heren, heb al weer wat opgestoken ga er nog s over denken.
1046
Denk dat je ze eerst moet openmaken , dan pas oordelen , schade kan meevallen , had zelf ook problemen met de remmerij van de 654, schade viel achteraf ook wel mee
RvM96
@1046
ja dat zowieso maar ik loop gewoon een risico met het aanschaffen van die tractor dat er flink wat onderdelen kapot zijn (hoeft niet kan wel zijn).
1046
@RvM96 daar moet je dan de prijs naar maken , die trekker
RvM96
@1046
kon dat maar, die man doet er geen rode cent meer af, maarja zo'n orginele met stuurbekrachtiging kom je ook niet vaak tegen
1046
@RvM96 zijn wel meer trekkers op de wereld te koop
inter-Eric
@wvdh dat spul is alemaal droog,en mechanisch,alles wat onder een 844-s en 845 zit is mestal droog,je hebt natuurlijk ook uitzonderingen
dennis ih
Ik denk dat er roest op de remschijven zit.we hebben niet zo lang geleden ook een 824 gekocht en die had ongeveer hetzelfde probleem die kraste en maakte lawaai als je remde.en nou hoor je niks meer als je remt.er heeft waarschijnlijk gewoon roest tussengezten
RvM96
@dennis ih klopt helemaal!
@1046 @wvdh @mc-cormick-ihc @jo845xl @Loeideutz @inter-Eric de oorzaak is gevonden! het was idd roest op de remschijven, hij remt nu gelukkig weer zoals het hoort. Ik ga hem morgen ophalen en dan komen er wat foto's.
wvdh
@RvM96 oke mooi
RvM96
@wvdh
zekers, morgen meteen beginnen met poetsen en dergelijke (gelukkig geen remmen repareren).
RvM96
@wvdh
weet je toevallig waar de toerentellerkabel normaalgesproken aan zit gesloten want die ontbreekt? achter op de dynamo?
wvdh
@RvM96 rechts voor, achter de koelvin
RvM96
@wvdh
op de distributieriem dus
wvdh
@RvM96 nou hij geent geen distribitiem riem is geen auto, dit werk met tandwielen. maar daar zit het op
RvM96
@wvdh
oh ja dat bedoel ik
wvdh
@RvM96 zit een haakse overbrening op. das een duur dingetje dus hoop dat die er op zit. als die erniet opzit wel de goeie nemen want er zijn duitse en franse uitvoeringen(ze draaien tegen gesteld).
Loeideutz
@RvM96 Komt vaker voor. Mijn vader hebben ze ooit eens aangeraden om zijn auto een weekje aan een van zijn zoons mee te geven. Dan remde hij daarna een stuk beter. Roest is van alle tijd.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 824 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
43
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
1