Illustratie van:

Deutz F1L514 - kleppen stellen

Hallo,
Ik heb de F1l 514/51, motornr. 1735256, chassis 7521/152, die mijn vader in 1954 gekocht heeft. De moter is 40 jaar geleden gereviseerd, maar daarna zijn de kleppen nooit meer afgesteld. dit wil ik gaan doen, maar ik weet niet wat de klepspeling moet zijn (bij koude motor). De trekker start wel, maar slaat erg slecht aan; de brandstofinjectie en de gloeispiraal zijn in orde. En wat moet de compressie zijn? ik heb wel de originele onderdelenboeken, maar daarin kan ik geen gegevens vinden voor het afstellen van de motor.
Alvast bedankt voor uw reactie.

Deel dit topic

Reacties

fridzie
Is het wel verstandig om dan de kleppen te stellen? loopt de motor gewoon constant, als dat het geval is zou ik niet aan de motor komen.
Jimmy Br
In 0,15 en uit 0,25 dacht ik.
Wimsumar
Beste Andriesonstede: Hier de pdf-handleiding van de F1L514.
Op blz 48 in het onderhoudstabel (wartungtafel) staat:
Ein- und auslaßventil auf 0,1 bis 0,2 mm einstellen.

deutz-traktoren.de/bedienungsanleitungen/…

Meer gratis Deutz info-pdf:

deutz-traktoren.de/ersatzteillisten/…
RPCounty
Heb je de koudstartstand wel geprobeerd? dit kun je doen door de stophevel een slag rond te draaien. werkt geheid. hierdoor krijg je extra startbrandstof, zo gauw hij aanslaat is hij weer in de normale stand.
marcpd
Voor een goed startende motor moet de verstuiving in orde zijn, dwz de verstuiver moet goed zijn en de pomp moet voldoende druk geven. Dit kan je controleren door de verstuiver uit te halen en terug op de dieselleiding te koppelen en de motor wat laten draaien via de starter. Dan kan je zien of dat beiden nog goed zijn. Wat de compressie betreft, hoger dan 25 bar is goed, tussen 20 en 25 is acceptabel,onder de 20 bar: best revisie of nieuwe zuigerveren plaatsen.
unimogbommel
In en uitlaat beide 0.15 tot 0.2 mm maar dat komt niet zo heel precies. de compressie is ook niet zo van belang. Met de mijne heb ik tot de restauratie een paar jaar rondgereden met een gescheurde kop.De verstuiver en de pomp die moeten goed zijn. En de gloeier moet goed rood worden. dan start hij van zelf.
Erik-Deutz
Hoi andries, ik heb nog wel een cd-rom met wat aanvullende gegevens. Ik ben nu ook aan het restaureren met F1L514 die net zo oud is als de jouwe. Moet je effe je mail adres geven voor uitwisselen van gegevens.
deutzfreak58
Ik heb zelfde probleem, brandstofsysteem goed nakijken en inspuitdruk:125bar en goed verneveling in de neus, geen pisser, want dan draait hij niet goed (teveel brandstof)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz F1L514 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
8
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
30