Ford 3055 - cijlinderinhoud

Waar kun je de technische gegevens vinden van een ford tractor,
oldtimer van 1972,zoals cijlinderinhoud,pk's ,rijsnelheden,
motortoerentallen,brandstof gebruik per uur,etc
fredjanssen

Reacties

SJB533
Fred,

een deel van de info is hier te vinden.

2999 cc inhoud
54 pk (SAE normering)
ford 3600
Fred
www.werktuigen .nl (productinformatie)
hier staat ook nog informatie
Fast Eddy
Konedata.com
SJB533
@Fast Eddy
.net 😉 Staat al in mijn reactie
Wimsumar
Beste FredJanssen: En hier een snelheidstabel (met de typische overlap en grote gaten tussen opeenvolgende versnellingen):

konedata.net/Traktorit/ford2000_64.htm/
(naar beneden scrollen).

P.S.: Leuk dat je de 3055 een oldtimer noemt. Als de 1000-serie nog gemaakt werd was het nog steeds een bestseller! ( Net als series van andere merken uit die tijd).

Hier nog wat dieselverbruiktests van (de best) vergelijkbare 4000:

tractordata.com/farm-tractors/003/…
ford5000
Quote @SJB533:
54 pk (SAE normering)

Nee hoor, gewoon 54 pk volgens DIN normering.
Boring x slag van 106,7 x 111,8 mm, en daarmee de enige lange slag motor uit de hele serie.
Vandaar ook een zeer prettig en taai trekkertje.
Blok is hetzelfde als van de 3000, met daarin de krukas van de 4000.
Eén van mijn persoonlijke favorieten uit de 1000 serie.
ford5000
Quote @Wimsumar:
P.S.: Leuk dat je de 3055 een oldtimer noemt. Als de 1000-serie nog gemaakt werd was het nog steeds een bestseller! ( Net als series van andere merken uit die tijd).

Daar ben ik ook heilig van overtuigd.
Kijk maar eens hoeveel van die trekkers uit die tijd er nog dagelijks aan het werk zijn, en hoeveel mensen er wel niet zijn die naderhand spijt hebben dat ze er afscheid van hebben genomen. 😄
teunis
@ford5000 @winsumar

K ben het volledig met jullie eens!
Als je kijkt hoeveel dextajes en mf 135 er nog in bedrijf zijn en nog dagelijks hun plichten doen, ik ben benieuwt hoeveel trekkers er van nu over 40jaar nog in bedrijf zijn.
Ik zelf denk dat het er bar weinig zijn
ford5000
@teunis Misschien zijn ze er nog wel, maar dan hebben ze wel een veelvoud van hun aanschafprijs gekost aan onderhoud en reparaties want in onze huidige consumptiemaatschappij worden dingen niet meer op levensduur gebouwd zoals 40-50 jaar geleden.
Laat staan dat er tegen die tijd nog(met name electronica) onderdelen voor te krijgen zijn terwijl je voor de huidige oudjes spreekwoordelijk op elke hoek van de straat nog onderdelen kunt vinden voor redelijke prijzen.
teunis
@ford5000

Ja daar heb je gelijk in... Menig machine word gebouwd op 10,000uur.
Terwijl trekkers tot +- half jaren 90 werden gebouwd om lang mee te gaan en daarmee doel k met name op de wat " simpelere" boeren trekkers
ford5000
@teunis Tja, waar minder toeters en bellen aan zitten kan ook minder aan kapot gaan he.
Daarom heb ik ook nog steeds een voorkeur voor ouder materieel. Gewoon omdat hij bijna altijd storingsvrij functioneerd, maar ook omdat je er dan zelf nog wat aan repareren kunt.
De tegenwoordige monteur komt niet voor niets eerst met een laptop onder de arm de servicebus uitstappen ipv met een gereedschapskist.
teunis
@ford5000

Haha ja daar heb je gelijk in... Hier bij t plaatselijk casedealer werkte vroeger een monteur die alleen al aant geluid kon vertellen wat er mis mee was, 9 van de 10x had hij gelijk, zulke vakmannen zijn helaas op beroepsbasis een uitstervend ras... Ik zweer ook bij ouderwetse techniek
Wimsumar
Beste
Quote @Teunis:
Ik zweer ook bij ouderwetse techniek

Nou, (ook) mijn idee! 😄
Gelukkig laat jou fotoboek een hoog gehalte materiaal zien, dat niet bij minste of geringste vervuilende electronische stofje uit het heelal er de brui aan geeft. 😄
teunis
@Wimsumar

Haha hier heb ik maar 1 weerwoord voor en dat is : amen!!

Al die nieuwe trekkers lijken in de cabines op de mac donalds: je betaald een hoop, voor iets wa je nie nodig heb en bij t minst of geringst begint t te piepen haha
fredjanssen
Beste,
allemaal bedankt voor jullie snelle reactie,ik ga er iets meedoen.
we zullen allemaal zeer zuinig op deze oldtimers moeten zijn.
over enkele jaren zal er een gebrek aan deze trekkers komen.
de nieuwe grote trekkers zijn niet geschikt om over 25 jaar als oldtimer te dienen.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 3055 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!