Illustratie van:

5150 versus 5140

Waar zit nu het verschil tussen een 5140 en 5150 buiten dat de ene 115 pk heeft en de andere 125pk.Want de motor is net hetzelfde van beide.Zit het hem dan enkel in de afsteling van de pomp of nog ergens anders?

Deel dit topic

Reacties

bemrob
Dan is de pomp anders afgesteld
Bomkamp123
Dit is meestal zo bij een trekkerserie. Vaak is dit gewoon een andere afstelling of grotere pomp wat je zelf al aangeeft.
johndeere510
Waarschijnlijk zal de prijs ook wel verschillen, maar ze zijn over het algemeen het zelfde, alleen de motor staat wat verder open,die 10 pk kan je er zo bij pakken,
MaxxuM4ever
Volgens mij heeft een 5150 ook extra koelopeningen in de zijpanelen onder de motorkap.
Clear-up
@johndeere510 Prijs verschilt niet hoor. Tenzij er ook een "zwaardere hef" op zit, wat vaak ook wel gebeurt. Dat merken/dealers een: sterkere trekker met zwaardere hef (duurder)
En een wat minder sterkere met lichtere hef (goedkoper) op de markt hebben.
Inter 955 XL
Als het alleen de pomp is die anders afgesteld is dan is het nog niet zo erg,Die kan je wel laten bijregelen.Zolang er geen andere verschillen zijn.En die zou ik graag te weten komen als die er zijn.Want de prijs scheelt wel een beetje.
michaelcx100
Op een 51serie is de motorblok het zelfde, alleen de 5130 heeft geen turbo, een 5140 heeft een lichtere turbo als een 5150.
en met opschroeven kom je ook ver! onze 5150 is op te schroeven naar de 170pk. alleen dat is niet zo heel bevorderlijk voor de achterbrug etc.
Inter 955 XL
Best afblijven dus en 5150 zoeken.
fendtinterfan
@michaelcx100 hier in de buurt rijdt er 1 die hebben ze opgeschroeft naar 150 pk, doet het nog perfect na 12000 uren. een 5150 pro
marco955
Een 5150 is makkelijk 185 pk uit te halen maar de koppeling houd het niet lang vol 165 pk en iets meer toeren geven gaat prima dan rij je een fendt 716 zoek
johndeere510
@Clear-up de prijs is wel degelijk anders, je betaal voor pk's, is bij elk merk het zelfde, maar als je de lichtste uit een serie koop, kan je de motor het zelfde zette als de zwaarste, scheelt meestal een 20 tot 40 pk, alleen als je echt voor het wat zwaardere werk wil gaan met een trekker kan je toch beter kiezen voor een wat zwaardere in verband met garantie en dergelijken, kan ver vallen met het op schroeven van trekkers, al kan dat tegen woordig heel makkelijk door met de laptop het systeem iets anders te zetten,
dresje80
En achterbrug is meestal lichter
michaelcx100
@fendtinterfan
echt heel goed voor de trekker is het niet... onze monteur rade het af. onze 5150 houden we gewoon op de 125pk.
fendtinterfan
@michaelcx100 echt heel goed is het nooit.... kwam enkel wel eens net ff tekort voor de giertank op bouwland...
michaelcx100
@fendtinterfan
ik wil binnenkort mee rijden met trekkertrek. alleen ik schroef hem iets op naar de 150pk en na de run gaat tie mooi weer gelijk terug hoor. ik wil niet te veel risico lopen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International Maxxum 5150 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
4