Illustratie van:

Farmall D-430 - ter controle.

Ik ben met mijn farmall d430 aan het opknappen.
Nu wil ik hem spuiten alleen ben ik nog niet helemaal tevreden met het motorische gedeelte.
De trekker pakt een beetje stotterig aan op 3 cylinders en na flink door eindelijk op 4.
Dit gepaard met veel rook.
Echter als hij eenmaal loopt is het perfect(heel af en toe een misse slag maar dat mag eigenlijk geen naam hebben.
Wel is het zo als ik ermee ga rijden dat hij soms een beetje begint te stotteren.
De trekker heeft natuurlijk een hele tijd stil gestaan misschien dat het daardoor komt.
ook heb ik de verstuivers laten reviceren en heb ik er gloeistiften in gezet.
De motor heeft geen carterdruk.
Kan het zo zijn dat ik de verstuivers op bv 135 bar had moeten laten afstellen i.v.m de brandstofpomp?

Deel dit topic

Reacties

deeremeneer
Kleppen al eens gesteld?
mestyle
135 bar is veel ste laag moet 150 zijn ( of 155 bij sommige typen )
deeremeneer
Op welke druk heb je de verstuivers nu dan?
caseih212
Werken alle gloestiften ook? gecontroleerd? Ik heb het idee dat ze niet allemaal wel zo goed functioneren... dat een motor geen carterdrukheeft wil niet meteen zeggen dat hij al zijn volle compressie nog heeft. Hoeveel bar heb je op cilinder 1,2,3 en 4? Is de accu wel vol/draait de startmotor snel genoeg? Verstuivers laten staan op 150 bar! 😄

Het stotteren: zit er zomer- of winterdiesel in? Heb je alles goed ontlucht? Als bovenstaande allemaal goed is, kun je nog de brandstofpomp laten testen 😄
HanomagR228
Ik zal de gloeistiften controleren.
Kan het ook zijn dat wanneer de verstuiver iets zou lekker er drukverlies kan optreden?
deeremeneer
@HanomagR228 Die had je toch gereviseerd/vervangen?
HanomagR228
@deeremeneer Ja dat klopt maar onderin zitten van die brandplaten, en ik heb het idee dat er 1 van lekt.
mestyle
Als brandplaat niet goed is dicht de slecht af. Is 1 van de verstuivers vettig aan de buitenkant of lekt er nog rook langs?
HanomagR228
1 van de verstuivers is erg vettig aan de buitenkant dus ik neem aan dat die brandplaat niet goed afdicht.
Zou dit ook van invloed kunnen zijn?
Ik heb ook nog gedacht aan de koppakking maar hij verbruikt geen tot weinig olie en het waterpeil zakt ook niet.
Is het mogelijk dat een klep eventueel niet goed afdicht?
ed inter
Als het de koppaking is of een scheurtje ergens in de kop is de rook wit en als je hem laat staan en s'morgens de olie aftap plug los maakt en hem voorzichtig iets laat lekken komt er eerst koelvloestof Maar ik zou eerst maar de reden van die vettige verstuiver opzoeken en verhelpen
ed inter
Nog een raad wil ik je geven als de kop er af zou moeten stuur die weg voor vlakken maar vooral nieuwe kleppen en zittingen het kost hooguit 150 of 200 euro maar daar kijk je dan nooit meer naar Ik doe het hier standaard als de kop van motor er af moet nieuwe kleppen en ztttingen kost vaak nog geen 250 dollar
mestyle
Vervang die brandplaat maar scheelt een hoop hadden wij ook scheeltook veel in vermogen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Farmall D-430 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
12
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
4