Hallo TF-ers
Ik heb een 1056 Xl gekocht, nog een echte inter. Nu wil deze trekker niet in zijn achteruit, en ook niet in zijn lage giering. Wanneer ik de trekker toch in 1 van deze versnelling krijg slaat die uit wanneer ik de koppeling op laat komen. In eerste instantie dacht ik dat het de gaffels waren die versleten waren, maar langzamerhand begin ik te vermoeden dat dit toch een fout in de versnellingsbak is. Heeft iemand hier ervaring mee en hoe kan ik dit oplossen?
Weet iemand toevallig waar ik een werkplaatshandboek van deze trekker kan vinden?
Alvast bedankt.
Mvg
Bart
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 1056 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Jawel, met test rijden was dit ook al zo. Maar toen dacht ik dat het aan de gaffels van de versnelling pook lag. Maar na een dagje sleutelen blijkt het toch van niet..
Ja, hoge Giering werkt. Je hoort verder ook geen geratel of iets dergelijks uit de bak..
Voelt het schakelen op zich nog wel lekker?
Ja schakelen doet die verder goed. Zit wel wat ruimte op de vorken maar het is ook geen nieuwe. Synchromesch van de hoge Giering kapot? Hoezo denk je dat als ok vragen mag? Kan hem nog wel uit ze hoge Giering halen..
Als je hem wel uit de 'hoog' kunt halen, maar de versnelling blijft toch geschakeld door bijvoorbeeld een kapot lager of aan door wrijving aan elkaar gelaste delen blijt er toch nog overbrenging bestaan.
Als je dan ook een andere groep schakelt met de pook, staat de trekker in twee versnellingen, en blokkeert de bak dus, waardoor de motor afslaat.
Kortom, cabine eraf en open die versnellingsbak?
Ik ben er vrij zeker van, dat jij geen Ergo S hebt. Voorkomend probleem is dan, dat de nylonblokjes op het stangenstelsel versleten zijn. De pook schiet dan door en je versnelling of groep blijft vast staan.
tractorfan.nl/topic/24113/
het kan ook best zijn dat er een spanstift is gebroken van een schakelvork en dat ie net in z'n versnelling staat, als je er dan nog een versnelling bij schakeld staat ie in 2 tegelijk en dan blokkeert de bak.
schakeldeksel maar eens loshalen dan vind je t probleem waarschijnlijk vrij snel.
Heb inderdaad geen ergo-S. Doe blokjes heb ik nog niet kunnen vinden, is er toevallig een schema o.i.d. Van? Had vandaag wel ff het wiel eraf om te kijken, maar voorzover ik zag werkte het stangen stelsel..
Dat weet ik niet; de Inter specialisten helpen je al verder op weg zie ik..
Haha bedankt in ieder geval, alle info is welkom!
Fcuk! Die zijn dan goed versleten!
Naar mijn bescheiden kennis zitten ze onder de poken...
De bak blokkeert idd. Heb vandaag schakeldeksel open gehad maar de spanstiften zijn in orde..
Foto?
Nee, helaas.
ik denk trouwens dat hij continu in de hoge versnelling blijft staan. en als je de achteruit of de lage inschakeld hij dus in twee tegelijk staat en dus blokkeert. als je de groepenpook in de vrij zet en de andere wel gewoon in de versnelling, rijdt hij dan nog steeds?
Dat zeggen @ramrod, @monteurtje en ik ook, toch :?
inderdaad, maar ik noemde het nog een keer als aanleiding naar de vraag of wanneer hij de groepenpook in de vrij heeft hij nog steeds rijdt.
Nope, deze heeft niet op mp gestaan..
Wat is bij jullie precies het probleem? Mijn Aftakas draait ook als ik rij, en stopt als ik me koppeling in trap..
als je de aftak as in de vrij wil zetten blijft hij soms hangen...maar dan kunnen we hem niet meer in de voor uit laag en de achteruit krijgen en dan soms wel maar dan schiet hij er ook zo wee ruit;)
hebben zelfde probleem gehad met de 1056 met vierwiel gedreven heid en daar was toen een lager van de as er uuit .
aftaks word door de zelfde as als de voorwielaandrijving aangedreven .
bedoel dan de aftakas .
juld die ook erg als je rijd?