Fendt 611 - rammelen
Soms als ik wil vertrekken met mijn 611sl hoor ik een rammelend lawaai van onderuit en blijft de tractor gewoon staan,als ik nogmaals mijn koppeling indruk verdwijnt het lawaai en laat ik de koppeling los vertrekt hij gewoon.Heeft er iemand ervaring met dit probleem?Of weet er iemand wat dit zou kunnen zijn?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 611 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Juist bij het vertrekken is het soms een rammelkast.Tijdens het rijden is er geen probleem meer.
als ik de mijne stilleg, op het moment dat de motor helemaal stil valt komt er bijna iedere keer een doffe "knal" uit, (is minder te horen als hij warm heeft gehad) weet iemand wat dit zou kunnen zijn??
bij de jongere 600 zit er wel een plaatje met 4 bouten , maar dit type weet ik zo niet
pomp staat (nog) niet vroeger
@favorit614
hmmm het lijkt me meer van onderaan de motor te komen...
De laatste krijgt een knal voor z'n harsens
hmmm was het maar dat , kvind het echt niet gezond klinken... denk dat ik het carter mss er nog maar eens afhaal, of kleppen eens stellen
heb nog een vraagje, waar zit de retour van je turbo ergens op aangesloten op je blok?? is er daar ergens een gat voor voorzien??
hoh, heeft eigenlijk al altijd gehad denk ik...
en dat met die schroevendraaier heb ik nog niet gedaan, voor wat is dat dan goed??
ik kan verkeerd zijn, ik ben geen mechanieker, maar het gerammel lijkt mij bekend
zelfde als ik dan, maar je retour ligt dan toch ook erg horizontaal?? van ik loopt hij amper naar beneden
zal ik eens proberen
maar ik zal je ongetwijfeld dit jaar wel ergens tegen het lijf lopen op een TT, dan kan je het zelf eens horen
ik denk dat de schuifbussen voor de druklagers smerig zijn door stof van de koppeling en dat wanneer je de koppeling intrapt hij wel schuift maar als je ontkoppeld dat hij blijft hangen en dan blijft hij ontkoppeld en omdat de veer van de koppeling eraan trekt zal hij daardoor gaan rammelen denk ik.
gebruik je de aftakas wel eens? Want als je die weinig of niet gebruikt dan ontstaat het probleem van dat niet meer goed schuiven. Of laat je de hendel altijd in ontkoppelde stand staan?
ik heb ze nog niet geregeld, ben wel van plan om dit nog voor de trekkertrek begint te doen, en heb boeken met afstelgegevens
nee. Daar zou het niet smerig van mogen worden. al kan dat wel een oorzaak zijn ja. dat hij smerig wordt op de schuifbussen komt omdat als je rijdt slijt de koppeling altijd. heel langzaam welliswaar maar die stof die blijft zitten op de bussen. en als die bus nooit beweegt blijft de stof zitten en koekt het aan. wil je hem dan eens gebruiken gaat alles stroef en dan kan de koppeling blijven hangen.
wij hadden zoiets met onze renault, met het aantrekken van de aftakaskoppeling ontkoppelde de rijkoppeling ook.
trekker moest doormidden voor andere koppeling dus die bussen opgeschuurd dat ze weer schoon waren en het ging weer mooi soepeltjes. heb wel een foto van hier op de site staan. Zal wel niet op die van een fendt lijken maar denk dat het principe hetzelde is.
dan moet hij veel mazzel hebben. onze trekker moest sowieso doormidden dus ik kon er makkelijk bij te schuren. of dat ook gaat lukken als de trekker nog aan mekaar zit en dan door zo‘n klein luikje weet ik niet. ik betwijfel het eerlijk gezegd maar goed......
dat zal het probleem niet oplossen ben ik bang. het probleem zit hem in het ontkoppelen van de aftakas. en als dat eenmaal niet helemaal meer wil dan lukt dat niet door hem te laten draaien. probeer maar eens, ga eens rijden in de eerste versnelling ofzo en trek dan de aftakaskoppeling aan. Dan denk ik dat hij stil gaat staan net als die van ons. en laat hem dan weer los en als hij dan weer gaat rijden.
weet ik. aparte koppeling ja. maar wel in hetzelfde huis. onze renault heeft ook een aparte koppeling ja. Die werken apart van elkaar maar ze gaan wel om mekaar heen. en als dat niet goed meer wil gaat de een mee met het ontkoppelen van de ander.
en wat je zegt. remmenreiniger, kruipolie en een poetsdoek is te proberen ja.
Is remmenreiniger niet schraal dan? bij ons hebben we hem schoongemaakt en express niet gesmeerd. ze lopen nu glad over mekaar heen en zo trekt het ook geen troep aan.
sommige koppelingsboeren geven een tube sachs vet mee, voor de splains en schuifmof.
op de latere 600 zit een vetnippel op de schuifmof (?)
remmenreiniger is veel "zachter" dan WD40 ofzo, moet je maar eens op je vingers doen en over elkaar wrijven, je voelt het verschil wel, en remmenreiniger heeft natuurlijk ook een ontvettende functie
als ik het me goed herriner was er eigenlijk niet meer veel goeds aan die trekker??
ja das waar, als je het graag doet (zoals ik) waarom niet, maar als je een trekker moet opknappen om te verkopen is dat niet rendabel denk ik...
zolang die nog rammelt, doet hij het nog... :lol:
weet ik. aparte koppeling ja. maar wel in hetzelfde huis. onze renault heeft ook een aparte koppeling ja. Die werken apart van elkaar maar ze gaan wel om mekaar heen. en als dat niet goed meer wil gaat de een mee met het ontkoppelen van de ander.
Maar een Fendt is geen Renault, zit toch echt anders in elkaar!
heel anders ja. dat weer ik. renault splitst de ene aandrijflijn in tweeen bij de drukgroep. een fendt heeft dat bij de vloeistofkoppeling al. dus er komen twee aandrijvingen binnen in het koppelingshuis en daar zitten dan twee koppelingen in. en er gaan er ook weer twee uit.